Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kimberly

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kimberly

Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk bericht
    Ikke graag wat bijleren !

Zoals de meesten ga ik voor foto 2 en ben ik geneigd om 'geen grijze sluier' beter te vinden...
    Maar als MadMax dit zo gedaan heeft en laat staan, zal hij daar best iets mee willen uitdrukken of bereiken.
    Kan je dat toelichten MadMax ?

Thanks, Quattra
    Natuurlijk wil ik dat.

Zonder tegen schenen te willen schoppen vind ik dat div. mensen (hier) tamelijk vastgeroest zitten aan regels, normen en standaarden.
    Mensen die grijssluiers en/of rasters zien als artifacts ontstaan door verkleining????
    Okay. Ik kan me er iets bij voorstellen. Maar die zelfde mensen gaan dan comments geven op dingen waar ik van zeg....duh????
    En dit gaat niet alleen over grijssluiser en rasters

Grappigge is dat er geen regels of normen of standaarden zijn. Een ieder die wekelijks de wereld volgt mbt mode, magazine's, internet en whatever zal zien dat er hier en daar behoorlijk geexperimenteerd wordt. Lees de Vogue, Elle.. kijk naar ATM of weet ik wat en je ogen zullen open gaan mbt bewerkingen, poses, lichtgebruik en weet ik wat nog meer.

Goed? Dat mag je zelf invullen. Volgens het boekje? Fock het boekje.

Zelf ben ik momenteel erg zoekende. Dat wil dus niet zeggen dat mijn plaatjes toppie zijn of zo. Nee hoor. Zo ben ik ook weer niet. Maar ik breek graag door regeltjes heen en mag graag de eigenwijze platen zien van div. andere leden hier die duidelijk ook zoekende zijn naar meer meer meer..... (lees..'niet perse beter')

Er is meer dan het maken van een portret.

Het feit dat ik na deze foto's benaderd werd door een internationaal modellenbureau, en het gesprek dat volgde via de telefoon, mij gewoon aan het denken zette.

Was het de bewerking? was het het model? Geen flauw idee. Echt niet.

Conclusie:
    1) Ik ben er nog lang niet. Gelukkig zijn er genoeg mensen hier die mij helpen met de groei en niet alleen kijken of een sproet wel of niet is gepoetst.
    2) Grijssluier en/of raster.. doe wat jezelf mooi of leuk vindt en beklim de ladder
    3) Fock die regels nou een keer en kijk naar het totaalbeeld.

You like? .... no problem ...you don't... also no problem

Maar leg er geen vinger op van; dit is juist of dit is NIET juist... kijk gewoon even verder dan dat je neus lang is
    En als je het dan echt niet mooi vindt.. even goede vrienden. Gewoon eerlijk zijn. Want daar draait het om
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

lekker je eigen weg gaan @madmax !
      ga voor nr 2 al mis ik iets van scherpte die ik van gewend ben !

grt frank

Comment

Hoi,
        ik ben ook nog lang niet zo ver op de weg van de fotografie als jullie maar ooit komt dat hopelijk wel
        Ik vind beide plaatje niks en wel om de volgende redenen.

een zeer vlakke belichting niks spannends aan anders dan je doet voorkomen in het filmpjes op hyves over verlichting. Daar snapte ik tenminste je bedoelingen en dat zie ik zelf dus niet terug in je plaatjes. Vervolgens die grijslaag er over heen doet het hem ook niet ....is meer gedaan om te verhullen dat de foto's op veel plaatsen overbelicht zijn.
        Ik vind persoonlijk dat ik veel betere plaatjes van je gezien heb en vind dit vlak en overbelichtte foto's. Sorry voor mijn comment.
        En persoolijk denk ik ook dat je dochter mooiere plaatjes verdient.

mvg Vmotion
        Durf bijna niks meer te zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
          Hoi,
          ik ben ook nog lang niet zo ver op de weg van de fotografie als jullie maar ooit komt dat hopelijk wel
          Ik vind beide plaatje niks en wel om de volgende redenen.

een zeer vlakke belichting niks spannends aan anders dan je doet voorkomen in het filmpjes op hyves over verlichting. Daar snapte ik tenminste je bedoelingen en dat zie ik zelf dus niet terug in je plaatjes. Vervolgens die grijslaag er over heen doet het hem ook niet ....is meer gedaan om te verhullen dat de foto's op veel plaatsen overbelicht zijn.
          Ik vind persoonlijk dat ik veel betere plaatjes van je gezien heb en vind dit vlak en overbelichtte foto's. Sorry voor mijn comment.
          En persoolijk denk ik ook dat je dochter mooiere plaatjes verdient.

mvg Vmotion
          Eindelijk nog iemand die durft te beweren dat de sluier hier negatief werkt.
          Foto's zonder sluier (aanpassing levels in PS) zijn heel wat aangenamer, hoewel goesting koop is en iedereen dat anders benadert en voelt.

no offence, just my humble feeling
          Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Of de sluier positief of negatief is, is een kwestie van smaak. Hier zie ik het als een toevoeging om een bepaalde sfeer neer te zetten en ik vind dat erg goed gelukt.
            Wat de reinste bull**** is dat het zou zijn ter verhulling van overbelichte plaaten.. Overbelichting kun je niet verhullen, er zit namelijk dan helemaal geen informatie meer in de overbelichte delen en daar helpt een grijssluier echt niet aan. Het enigste wat je zou kunnen proberen om er een soort HDR van te maken en de overbelichte delen terug te poetsen uit een onderbelichte foto, maar dat is hier ook niet het geval, dat zou je zien namelijk.
            Dus smaak oke,.. mooi of niet mooi staat los van beschuldigingen van slecht licht gebruik.
            Als iemand weet hoe hij licht moet gebruiken is het MadMax wel.

Marco
            Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Ben laatst gaan eten in een sjiek duur restaurant. Ik doe dit graag aangezien ik zelf een beetje hobbykok ben. Krijg ik daar een groot bord met een klein beetje erop. Je kent het wel. Helaas had ik niet de goede keuze gemaakt want vond het eten niet lekker.
              Wat ik had ik moeten doen?
              Zeggen sorry ik vind het niet lekker tegen de ober ? Of de topkok in de keuken aanspreken dat hij het niet goed heeft klaargemaakt en vertellen hoe het wel moet ?

Hetzelfde zie ik hier een beetje gebeuren. Ok. Je hoeft dit grijssluiertje niet mooi te vinden. Ook rastertjes, ruis of wat dan ook hoeft niet in de smaak te vallen.

Als je dan even de moeite neemt en op de website van madmax kijkt. Dan zie je dat hij hier precies het resultaat haalt wat hij voor ogen had. Denk dat deze dude ook best begrijpt hoe hij zijn lampjes moet wegzetten, licht moet meten of weet hoe de levels werken in ps. Vind het bijna beledigend naar hem toe als ik sommige waarschijnlijk goedbedoelde opmerkingen lees.

Ik zou zeggen koop eens wat goede fashionbladen en kijk wat sites na van topfotografen. Zie daar wat voor tonings etc etc wordt gebruikt.
              Misschien dat dan de beweegredenen van madmax beter begrepen wordt.

Persoonlijk vind ik dit gedurft. En als je dit soort foto's met een 12 jarige kunt maken verdiend dat een groot compliment.

Gelukkig maar hebben we niet allemaal dezelfde smaak !
              Last edited by monsi; 2 februari 2009, 07:36.
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Bedankt voor de duidelijke toelichting MadMax ... to the point
                Mvg, Quattra

Comment

Zou het kunnen dat bepaalde mensen problemen hebben met de foto's omwille van het feit dat de inhoud en de opbouw van de beelden niet helemaal in overeenstemming met elkaar zijn?
                  Volgens mij heeft het model een zekere jonge en gezonde rebellie in zich. Die indruk wordt m.i. nog versterkt door de make up.
                  Dan zijn voor mij de foto's te braafjes. Misschien zou een zwarte achtergrond niet misstaan tegenover het witte hemd.
                  Enkele gekleurde spots zouden krachtige accenten kunnen zijn.
                  Waarschijnlijk vragen de foto's dus een veel harder contrast en mag de belichting snoei hard zijn.
                  Maar goed, wie ben ik. Ik heb geen dochters en ook geen studio. Wat zit ik dus hier uit mijn nek te kletsen. :-)
                  MVG
                  Miek

Comment

ik vind ze schitterend, en madmax groot gelijk jong gewoon je eigen ding doen.
                    ik stel me steeds weer die zelfde vraag: sommige kritieken die gegeven worden, en dan vooral of het volgens het boekje is of nou net niet, wat dan met al wat in de modebladen staat, of zijn dit nu misschien per toeval net die fotografen die een stapje verder durven te gaan?
                    kzou zeggen keep on going max but not to mad
                    Mvg
                    ronny
                    gewoon een canonneke

Comment

Volgens mij op een artistiek volkomen verantwoorde wijze van methode en middelen
                      gebruik gemaakt om tot dit sublieme resultaat te komen. Een dikke proficiat.

Comment

Working...
                      X