Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ik vind 'm wat moeilijk om te bekijken. Op een of andere manier willen m'n ogen de gepoogde lijn niet volgen... Kan ook aan de drank liggen natuurlijk...
Grtz
ik vind 'm wat moeilijk om te bekijken. Op een of andere manier willen m'n ogen de gepoogde lijn niet volgen... Kan ook aan de drank liggen natuurlijk...
Grtz
Ik heb hetzelfde gevoel. Daarbij krijg ik ook de indruk dat ik naar een puzzle-stukje aan het kijken ben met die ronde witte inkepingen boven en rechts.
Er moet m.i. wat meer uit te halen zijn met een aangepaste cropping en weglating van de witte achtergrond.
Grtz
Je kleurprofiel is verkeerd voor webweergave waardoor de foto er in photoshop wel goed en op internet iets dof eruitziet.Als je een foto wilt posten op het web kun je hem beter converteren naar een srgb kleurprofiel en dan kijken of hij eruitziet zoals je wilt,eventueel wat contrast en kleurverzadiging bijwerken en dan opslaan.
Je kleurprofiel is verkeerd voor webweergave waardoor de foto er in photoshop wel goed en op internet iets dof eruitziet.Als je een foto wilt posten op het web kun je hem beter converteren naar een srgb kleurprofiel en dan kijken of hij eruitziet zoals je wilt,eventueel wat contrast en kleurverzadiging bijwerken en dan opslaan.
Ik heb het zojuist geprobeerd en langs elkaar gezet. Mijn bevinding: de afbeelding in Photoshop zoals ik hem had komt exact overeen zoals ik hem op BD zie. Dus zoals ik hem wil hebben.
Zet ik het bestand om in sRgb dan blijft de foto in Photoshop hetzelfde maar wordt hij in Pbase.com (en dus op BD) veel te gesatureerd en te rood.
Als ik nog iets fout doe hoor ik het graag. Het is toch de bedoeling dat ik het resultaat wat ik in PS op mijn scherm zie ook op BD te zien krijg.....?
In elk geval toch bedankt voor je advies,
groeten Henk
Comment