Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

incovenient symmetry (+18)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: incovenient symmetry (+18)

Een vraagje aan de mensen die opteren voor een verticale uitsnede. Als je dat doet dan mis je toch veel van de omgeving, de grootsheid van het orgel dat zich horizontaal uitspreid. Het symmetrische van de omgeving die het een mooi beeldje maakt. Net datgene wat voor de fotograaf belangrijk was als locatie? (denk ik)

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ben nieuwsgierig en wil bijleren waarom en hoe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Een vraagje aan de mensen die opteren voor een verticale uitsnede. Als je dat doet dan mis je toch veel van de omgeving, de grootsheid van het orgel dat zich horizontaal uitspreid. Het symmetrische van de omgeving die het een mooi beeldje maakt. Net datgene wat voor de fotograaf belangrijk was als locatie? (denk ik)
      Zo dacht ik er ook over . Het is uiteindelijk ruwweg een foto van model en orgel. Ik wou geen van beide afsnijden.

Mja, meningen en smaken verschillen...

Comment

In een verticale uitsnede gaat het monumentale van het orgel verloren, en wordt de epische symphonie een kamerquartetje..
        Hoe meer ik ernaar kijk hoe mer ik het waardeer...
        Voor mij is dit fotografie op zijn best
        Beauty is in the eye of the beholder
        a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Als je de bestaande foto in portretstand cropt, is het inderdaad geen succes. Maar als je de originele foto in portretstand neemt, met de verticale orgelpijpen als eyecatcher, heb je wel een heel mooi resultaat hoor.

Comment

Foto doet het voor mij niet. Meestal vind ik perfecte symmetrie of juist helemaal geen symmetrie goed. Hier lijkt het een poging tot, maar het open deurtje en de opening erboven halen die sterkte weg. Knap model en compo, licht vind ik ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Foto doet het voor mij niet. Meestal vind ik perfecte symmetrie of juist helemaal geen symmetrie goed. Hier lijkt het een poging tot, maar het open deurtje en de opening erboven halen die sterkte weg. Knap model en compo, licht vind ik ok.
              Het is een foto van een jong model versus een een oud orgel, onder het stof, half leeggehaald en al jaren onaangeroerd. Puur uit principe ga ik daar niet aan prutsen, of vragen aan mijn model om dat te doen.

En die opening linksboven, tja das niet zo fair hé, daar kon ik moeilijk iets aan doen.

Géén foto nemen was geen optie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Het is een foto van een jong model versus een een oud orgel, onder het stof, half leeggehaald en al jaren onaangeroerd. Puur uit principe ga ik daar niet aan prutsen, of vragen aan mijn model om dat te doen.

En die opening linksboven, tja das niet zo fair hé, daar kon ik moeilijk iets aan doen.

Géén foto nemen was geen optie
                Nee tuurlijk niet. En mijn is reply ook niet slecht bedoelt, het is gewoon mijn gevoel bij de plaat. No offence hoor!
                Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Nee tuurlijk niet. En mijn is reply ook niet slecht bedoelt, het is gewoon mijn gevoel bij de plaat. No offence hoor!
                  Grtz
                  None taken hoor, ik schetste gewoon de omstandigheden en motiveer gewoon mijn keuzes.

Comment

Ik wil niet heiliger zijn dan de paus maar probeer dat maar eens in een moskee....
                    Of die opname gebeurd is in een "ontwijde kerk" laat ik nog in het midden..."de pastoor" heeft hier niets mee te maken ...enkel de moraal, hoe je bent opgevoed...
                    De fotografie op zich vind ik wél geslaagd!
                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                      Ik wil niet heiliger zijn dan de paus maar probeer dat maar eens in een moskee....
                      Of die opname gebeurd is in een "ontwijde kerk" laat ik nog in het midden..."de pastoor" heeft hier niets mee te maken ...enkel de moraal, hoe je bent opgevoed...
                      De fotografie op zich vind ik wél geslaagd!
                      Wel, staat die moskee ook al jaren leeg en is er achterpoortje open, ik zou geen seconde twijfelen

Ik weet niet wat je precies bedoeld met mijn opvoeding ... maar persoonlijk had ik er géén enkel probleem mee om daar foto's te nemen. Ten eerste omdat - zoals ik al zei - de kapel leeg en verlaten is (naast de kilo's duiven******) en ten tweede, het instituut Katholiek Kerk is nu niet bepaald iets dat bij mij persoonlijk bovenaan mijn lijstje staat qua onaantastbare en respectafdwingende zaken.

Comment

proficiat, die kerk voor de eerste keer
                        gebruikt voor iets nuttig .
                        Ge moet er maar opkomen ...chapeau !

Comment

Working...
                        X