Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind de tweede zeer mooi en rustgevend met mooie positie bepaling.
De tweede vind ik kwa abstractie beter. De eerste is een grap hoop ik...Wel mooi gedaan..Storend dat je de lijnen van het kamertje ziet.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Voor de eerste keer een heel mooi resultaat. Doe zo voort! Deze fotos zijn kwalitatief goed genoeg om op stockstites te zetten, vooral no1
Enige tip die ik je mee kan geven is voor een volgende keer (als het gaat om vrij werk) ga eens niet op veilig en op zacht. Experimenteer met licht. Flikker die plu/box in een hoek en zet er eens een simpele reflector op.
1 is een goede vondst, die dan ook nog eens prima uitgewerkt is
2 is gewoonweg een lekker plaatje
Ben niet zo'n fan van 3: de witte botjes breken de lengte van de benen in deze set-up en het had leuker geweest dat het model bvb recht in de lens had gekeken; nu is ze precies het plafond aan't bestuderen
Je licht heb je prima onder controle, op naar de volgende serie
My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.
Kan je mij in pm zeggen of de achtergrond van de eerste foto ook daadwerkelijk lichtbeige of warm van kleur is, of dat die grijs zou moeten zijn, kwestie dat ik de calibratie van mijn monitor kan nagaan.
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Pieter Soenens
[MOD] Om het topic leesbaar te houden, werd de quote verwijderd.
erg leuke serie en goed resultaat voor je eerste shoot, dat beloofd wat voor de toekomst. nr3 vind ik het groothoek effect TE veel, been komt te groot over, had het been nog meer naar de camera gestaan was het effect nog groter geweest maar was het wel meer over gekomen als dat het zo hoorde..
Marco
Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter SoenensBekijk bericht
Kan je mij in pm zeggen of de achtergrond van de eerste foto ook daadwerkelijk lichtbeige of warm van kleur is, of dat die grijs zou moeten zijn, kwestie dat ik de calibratie van mijn monitor kan nagaan.
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Pieter Soenens
[/COLOR]
Zonder te weten welke kleur het is, durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen dat dit wit moet zijn.
Omdat wit/zwart en grijs de meest gebruikte kleuren zijn in een studio.
Dat wit 'grijs' gaat worden, kun je regelen door minder te belichten. In mijn studio neigt het zelfs naar een blauwgrijze tint.
Echter je monitor calibreren op deze foto is geen goede zaak. Want stel dat de witbalans verkeerd staat bij TS, (of als er aan de curve is getrokken of er een PS-filter overheen zit) dan zou je idd een warmere tint wit krijgen.
Calibreren kun je het beste doen met de eye-one of spyder. Dan weet je het zeker dat jouw monitor goed staat en maakt het niet uit of de foto goed of 'fout' is. (voor jou dan)
Comment