Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Tijdens de vakantie ben ik eens aan het spelen geweest met mn nieuw speelgoed. Voor mij is het de eerste maal dat ik met studio flitsers werk, dus alle reacties zijn welkom zowel als
Nikon Z9 - Nikon D5
NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART
Dit zijn inderdaad leuke foto's, vooral nummer 3.
Op de eerste foto is er langs de linkerkant iets meer wemeling in (het doek op) de achtergrond (in vergelijking met de rechterkant). Naar mijn smaak zou ik dat proberen te verwijderen in Photoshop.
Als dit je eerste maal is dan kan ik alleen maar vaststellen dat je het in je vel hebt en dat ik verlangend uitkijk naar je volgende postings.
Natuurlijk zijn er minpunten en dit maakt het enkel maar meer menselijk. Ik wil hier enkel je aandacht vestigen op één belangrijk punt, met name "het invullicht".
Probeer een gecreëerd modelé niet kapot te maken door extra invullicht te gebruiken op dezelfde intensiteit als je hoofdlicht. Zorg ervoor dat de hoeveelheid licht kleiner is dan dat van hoofdlicht. Indien flitsen niet regelbaar zijn vergroot dan afstand van invullicht t.o.v. model
Succes.
Comment