Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
- Maïté -
Collapse
X
-
-
Re: - Maïté -
grappige reeks, zou de tweede wel eens zonder model willen zien.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Je scherpte is bij deze foto's toch heel wat beter dan je vorige reeksen hoor !!!
Van foto's 1 en 2 ben ik niet echt wild.
Bij allebei vind ik de keuze van belichting niet optimaal.
Veel en veel te hard, wat er voor zorgt dat in beide foto's het aangezicht te vlak wordt. Dus dat is nog wat zoeken, maar het is al beter dan de vorige reeks.
Leuk is wel dat je door diezelfde keuze wel een leuke schaduwpartij op de muur creëert in foto 2 . Maar dan had ik het model liever iets meer links op de plaat gezien, zodat de hele schaduw in beeld komt met nog wat ruimte ernaast. Op de tweede foto maakt de schaduw je beeld interessanter dan je model (in mijn ogen toch). Je zit in diezelfde foto wel op de rand van overbelichting op de arm (denk zelfs te mogen stellen dat je er iets over bent, maar kan mis zijn, heb het niet uitgemeten).
In foto 1 heb je enkele details over het hoofd gezien :
Haar linkse hand (voor ons dus rechts), komt nogal op een ongelukkige manier kijken achter haar lichaam.
Dan dat bandje aan haar pols van Base, trekt de aandacht en is gewoon niet mooi. (ook in foto 2 trouwens)
Het goede nieuws nu :
Nummerke 3 : Bangelijke foto Ook goede nabewerking !!!
Misscien een beetje jammer dat je de schaduw in haar halsstreek niet wat hebt kunnen oplichten met een extra flitser of reflectiescherm, want anders was dit toch wel een hele goede geweest...
Je ziet, de aanhouder wint, en wordt beter
Grtz. Peter
Comment
-
yupsss.. STUKKEN beter, compliment. Ben je er nu ook achter waardoor?
Nu alleen je licht nog wat hoger gaan plaatsen, 30-45 graden hoger dan model, dus net als een laagstaand zonnetje
Maar dit is geen wet. Lichtplaatsing is altijd een keuze van de fotograaf om een bepaalde sfeer te scheppen.
Keep up the good work.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtyupsss.. STUKKEN beter, compliment. Ben je er nu ook achter waardoor?
Nu alleen je licht nog wat hoger gaan plaatsen, 30-45 graden hoger dan model, dus net als een laagstaand zonnetje
Maar dit is geen wet. Lichtplaatsing is altijd een keuze van de fotograaf om een bepaalde sfeer te scheppen.
Keep up the good work.Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy
Comment
-
-
Nice ones -met de vorige opmerkingen in gedachten- maar de aanhouder wint
Leuke 2e, mits een iets andere crop en hoger standlicht, desalnietteminMy S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.Foto's: http://www.jefjanssens.be - - - - - Blog: http://jefjanssens.wordpress.com/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk berichtHallo ja ik weet waardoor dus vooral scherpstellen op de ogen en dringend softbox moeten aanschaffen . Ik heb gaan shootn samen met 'fotografken' en die had kleine softbox mee en reflectiescherm en dit scheelt toch enorm van kwaliteit.Ook heb ik mijn foto's nu met bd sizer versneden waardoor ik geen verlies maak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtNu nog een grote softbox of grote paraplu gebruiken en je licht gaat stukken beter zijn
Nadeel van die grote dingen is dat je snel de boel plat flitst. Maar wel weer ideaal om grotere ruimten en vlakken en groepen te belichten.
Ik hou het liever klein en smal zodat ik lekker kan sturen met het licht.
Ik ben helemaal fan van die schaduwen in no2. Weliswaar ietsie anders gericht maar de sfeer vind ik prima.
En die strobisten hier dan met hun 2 of 3 kleine flitsers? die doen het ook nog niet zo slecht af en toe Sterker nog, ik zou bij god niet weten wat ik met zon ding moet uithalen (helaas) Zitten mij teveel knoppen opGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
rekening houdende met je materiaal (geen softbox ed) toch een aardig resultaat!
Bij de 2de had het licht van wat hoger mogen invallen zodat je wat 'natuurlijke' schaduwen krijgt.
Keep them coming
JakkeCanon en glas
www.jakke16.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtuhmmmm..... niet altijd waar
Nadeel van die grote dingen is dat je snel de boel plat flitst. Maar wel weer ideaal om grotere ruimten en vlakken en groepen te belichten.
Ik hou het liever klein en smal zodat ik lekker kan sturen met het licht.
Ik ben helemaal fan van die schaduwen in no2. Weliswaar ietsie anders gericht maar de sfeer vind ik prima.
En die strobisten hier dan met hun 2 of 3 kleine flitsers? die doen het ook nog niet zo slecht af en toe Sterker nog, ik zou bij god niet weten wat ik met zon ding moet uithalen (helaas) Zitten mij teveel knoppen op
Gebruik zelf veel strobistspullen om te belichten en wees gerust als je die plu's en/of softboxen niet te ver van je onderwerp plaatst zal je ze heus niet platflitsen hoor !!!
Een kleine flitser is per definitie niet hetzelfde als een kleine lichtbon hé Jorgen...
De schaduw van nr.2 vind ik ook heel mooi en dat kan niet met een grote softbox, maar zoals in mijn eerste post reeds gezegd had ik liever de ganse schaduw in beeld gezien.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtNu nog een grote softbox of grote paraplu gebruiken en je licht gaat stukken beter zijnCanon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk berichtwel ik heb nu 1 externe flitser dus nu ben ik nog aan het kijken wat te kopen ofwel een softbox met een lamp ofwel zo een softbox met flitser en met die paraplu heb ik geen ervaring en weet ik niet echt hoe die te plaatsen? Mss beetje off topic maar wat is zo de prijs van softbox en is dat dan met zo batterij die je kan opladen enz ...
En dat geldt voor alle soorten licht. De zon schijnt ook niet vanonder de horizon omhoog
Dus je licht standaard zelfde hoogte als ogen maar liever hoger en schuin naar beneden. (maar dat is standaard en is niet een vaste regel)Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
Comment