Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
'k vond het eigenlijk jamer dat de witbalans van deze plaat niet echt goed stond en dat hij best wat meer punch kon verdragen. Heb hem dus even gecorrigeerd. Mocht je 't niet willen, dan verwijder ik hem meteen! (of één van de mods)
Oei, dan vind ik het origineel toch beter hoor Frederic! Je hebt wat teveel contrast toegevoegd. Kleurbalans mag inderdaad gecorrigeerd worden.
Een duidelijk verschil in smaak. Aan 't contrast veranderde ik niks. 't enige wat ik deed was de levels goed zetten en een hele licht s-curve. De originele vond ik sowieso té flets
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Een duidelijk verschil in smaak. Aan 't contrast veranderde ik niks. 't enige wat ik deed was de levels goed zetten en een hele licht s-curve. De originele vond ik sowieso té flets
Mvg,
Frederic
Hallo Frederic,
Laat maar staan hoor, ik hoor graag anderen hun mening, maar op mijn scherm komt ook het contrast "TE" over bij jouw bewerking, maar als je met de levels speelt ja...dan veranderd er meer
Heb mijn huiswerk eens opnieuw gedaan, en je had wel gelijk ivm de witbalans die is redelijk "warm" , persoonlijk vond ik dat het wel kon , maar meningen verschillen inderdaad en ook schermen , op mijn (gecallibreerd) scherm komt die toch niet flets over. ik zal een 2e versie toevoegen na de 1e foto, is die beter ?
Laat maar staan hoor, ik hoor graag anderen hun mening, maar op mijn scherm komt ook het contrast "TE" over bij jouw bewerking, maar als je met de levels speelt ja...dan veranderd er meer
Heb mijn huiswerk eens opnieuw gedaan, en je had wel gelijk ivm de witbalans die is redelijk "warm" , persoonlijk vond ik dat het wel kon , maar meningen verschillen inderdaad en ook schermen , op mijn (gecalibreerd) scherm komt die toch niet flets over. ik zal een 2e versie toevoegen na de 1e foto, is die beter ?
Groetjes
An
Op mijn gecallibreerd scherm komt die nochtans goed over, maar ja, zoveel mogelijkheden, zoveel smaken.
Je update is alvast stukken beter dan de origineel geplaatste! Alleen al de witdelen die nu tenminste wit zijn!
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
'k vond het eigenlijk jamer dat de witbalans van deze plaat niet echt goed stond en dat hij best wat meer punch kon verdragen. Heb hem dus even gecorrigeerd. Mocht je 't niet willen, dan verwijder ik hem meteen! (of één van de mods)
Alvast ook prettige eindejaarsfeesten voor jou!
Mvg,
Frederic
Da's toch teveel "punch" imho, contrast is te hard.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Comment