Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Degelijke verlichtingsopbouw met hoofdlicht als tegenlicht.
Reflectiescherm ook goed opgesteld.
Opmerking:
- een nog sterker modelé kan hier bekomen worden door twee reflectoren te gebruiken opgesteld vooraan in 45° t.o.v. model en waarbij reflector nr2 op dubbele afstand staat als reflector nr1.
Dit geeft dan een verhouding van 1 op 4 qua contrast en is ideaal voor zo'n gespierd model.
- bij opstelling van hoofdlicht achter het model wel opletten dat er geen licht rechtstreeks in de lens komt door het gebruik van afdekplaatjes op de lichtbron (zie overstraling ter hoogte van biceps en onderarm).
dit is een vorm van studiobelichting waarbij één lichtbron samen met twee reflectoren als 3 lichten kan gebruikt worden: tegenlicht, frontaal hoofdlicht en frontaal invullicht
felicitaties voor zo'n experiment
Henri (ex kiekjesman met vergane glorie)
Last edited by kodachrome; 26 december 2008, 02:23.
Reden: fout bij invullicht (had eerst achterlicht gezet)
Ik vind de voorkant goed maar de rim veel te hard. Ook hier krijg ik een 'uitgeknipt' gevoel. (met name bij de muts) Dit resulteert ook in een vlek bij de mond denk ik.
@Henri: Geweldig compliment voor de moeite die je neemt om een TS te helpen, maar je zou eens een paar schema's moeten maken waarbij je visueel probeert duidelijk te maken wat je wilt zeggen. Ik ben geen beginneling, maar zelfs voor mij is erg moeilijk te begrijpen wat je precies bedoelt met je opstellingen.
Al is het maar een tekening in paint van bovenaf.
Je hebt hier een PSD voor met kant en klare opstellingen die je naar believen kunt indelen. Ben alleen even de PSD file kwijt hier door een computercrash :|
@Henri: Geweldig compliment voor de moeite die je neemt om een TS te helpen, maar je zou eens een paar schema's moeten maken waarbij je visueel probeert duidelijk te maken wat je wilt zeggen. Ik ben geen beginneling, maar zelfs voor mij is erg moeilijk te begrijpen wat je precies bedoelt met je opstellingen.
Al is het maar een tekening in paint van bovenaf.
Je hebt hier een PSD voor met kant en klare opstellingen die je naar believen kunt indelen. Ben alleen even de PSD file kwijt hier door een computercrash :|
Knappe plaat! De theorie erachter is duidelijk..de uitvoering echter niet vanzelfsprekend.
Heel mooi! Keep it up.
Michiel
Canon R | Leica Q EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
@henri:
Je zou deze eens moeten proberen. Dat scheelt een hoop geteken En dat is ook de psd die ik bedoelde om lichtsituaties uit te beelden. En of setups te bewaren voor later.
Comment