Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bowlorama

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bowlorama

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Het probleem is, dat door alles er omheen, het model ook deel van het decor wordt i.p.v. het onderwerp van de foto. Ik denk dat als je al die attributen in één foto wil, je toch een sterkere compo zal moeten maken en zeker niet alles scherp, want nu blijf ik rondkijken in de foto, zonder het model alsdus te zien.
    Klopt!
    Er zitten zeker fouten in deze foto, en hij is zeker voor verbetering vatbaar. Dit zullen we bij gelegenheid ook wel eens overdoen, en dan zullen we letten op deze fouten
    Volgende keer idd een andere compo proberen!
    Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
    http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Wat mij meteen opviel zijn de vuile voeten, zeker om zo in beeld te komen...
      Verder mis ik ook gestoken scherpte in het gezicht.

Mvg,
      Frederic

Comment

Prachtplaat.
        Alleen jammer van de vuile voeten.

Comment

Mooi plaatje. Alles zit goed, alleen de scherpte. Als het model in de lens kijkt moeten de ogen scherp zijn.
          Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            Wordt er dan es nuttige en opbouwende kritiek gegeven...
            Als je geen kritiek wenst, post je foto hier dan niet.

L.
            Wat een boertige opmerking; leer eerst begrijpend lezen en kom dan nog eens terug

On topic: prima foto, enkel de voorste kegel stoort een beetje. Voorts had ik liever de achtergrond meer belicht gezien dan nu het zwart.
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ik ga mee met Festina
              De aandacht gaat nu naar de verkeerde ballen... uhhh.. bal.

Leg je hand over het scherm en bedek de bal, zodat alleen je pin .. de pin nog zichtbaar is.
              Correctie.. bedek het scherm, zodat je alleen nog je hand over haar been ligt. Duh...
              Opnieuw..
              Zo net over dat kruis.. ster
              Dan kan je pin nog wel blijven liggen denk ik..... Hmm. Dat klinkt zeker ook fout?

Al met al mis ik wat scherpte op haar ogen en dat vind ik wel jammer voor een strike.
              Dus alle ballen verzamelen en nog eens eens keer liggen met een pin .... okay nu stop ik

ps.. nu ff sereneus. Wat een mooi model en een super lichaam Das 300 punten waard
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Knappe foto. En zeer knap model. Fantastisch hoe dit bowlen plots een veel aantrekkelijkere sport maakt.
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

Comment

laat die professionele fotografen hier maar mekaar bestoken (tja, tis hier wel in sc gepost dus mag er al eens meer bekritiseerd worden)

ik vind het een prachtfoto, mocht ik zo enen kunnen trekken , amai , ik zou er proud op zijn en daarmee basta

een niet ervaren plaatjestrekker(fotograaf is een te grote naam voor mij )

mvg
                  sjatoken
                  DE site

Comment

De rechterkant, met bal, sterretje en voeten, vraagt te veel aandacht.
                    Niet dat die elementen er daarom niet mogen zijn zoals al gesuggereerd is.
                    Het probleem is vooral dat het beeld uit balans is: het 'zwaartepunt' van de foto ligt bij de voeten - terwijl dat eigenlijk het gezicht had moeten zijn.
                    Maar het gezicht staat te dicht bij de zijkant, je kijkt er als het ware over, en je blik blijft aan de rechterkant hangen, waar veel meer te zien is.

Dus...: ik denk dat het al een stuk beter was geweest als je model ietsje meer naar de camera was gedraaid en je wat meer ruimte over had aan de linkerkant.
                    En misschien ook de moeite waard om te proberen: de bal voor het model (helemaal ad linkerkant bedoel ik dan) ipv erachter, of misschien 's experimenteren met het blauwe lichtje op een andere plek - ergens tussen hoofd en benen.
                    Hoewel: ik vermoed dat het model meer naar de camera toe misschien al genoeg was geweest.
                    Allemaal dingen die je best even probeert om te kijken wat uiteindelijk de beste combinatie is. Je hebt heel wat elementen in het beeld, en dan is het normaal dat het even puzzelen is om tot de beste compositie te komen.

Comment

Via de HoF ontdekt!! proficiat!

Comment

Proficiat met je "HOF-PLAAT"
                        Canon-fan
                        www.photographypace.be
                        blog

Comment

Geweldige plaat.
                          Zeker en vast HOF waardig!

Ik had al gehoopt dat ze in de hof ging komen.
                          Canon EOS 5D met 3KG glas
                          https://reisforum.net

Comment

Zeker gefeliciteerd, maar het voor de eerste keer niet eens met een HOF notering

Wel gegund
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Zeker gefeliciteerd, maar het voor de eerste keer niet eens met een HOF notering

Wel gegund
                              Wat is een HOF-notering ?

Kijk, van mijnentwege mag elke foto hier in de HOF komen, zolang ik er niet meer mee tussen zit om de selectie te bepalen. Ik hoef er dan ook niet achter te staan. Toch had ik graag geweten wat een hofnotering is ?

De HOF-plaats is gegund, en weet dat zelfs ik er achter sta. ik blijf 100% achter mijn comments staan, die ik, en naar ik kan lezen, ook de topic-starter meent terecht te zijn. Wat de rest van de wereld er van vind, nja... da's niet mijn zaak. Wat ik wel weet, is dat de meeste platen in showcase, beter in fotobeoordeling staan. Dit topic en deze foto tonen dit andermaal aan.
                              Last edited by FestinaLente; 30 december 2008, 03:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                Heel originele plaat!
                                Belichting mocht imo nog ietsje spannender, en haartjes voor voorhoofd weg.
                                Ik volg helemaal!!

Jakke
                                Canon en glas
                                www.jakke16.be

Comment

Working...
                                X