Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En we gaan er nog eens 'over'......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: En we gaan er nog eens 'over'......

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Ik vind het maar niks.

Je zegt wel niet voor welke sfeer je precies wilt gaan, dus we kunnen alleen naar de foto op zich kijken.
    De uitwerking komt heel flets over en komt heel rap-rap gedaan over.
    De muren gaan eerder naar een ruwe schildertechniek, terwijl dat het model dan volledig fotografisch is. Het plaatje klopt niet.

Ook de typografie komt nogal rap-rap over.
    In het algemeen vind ik uw keuze van typografie echt niet goed.
    Ik denk dat je het belang van typografie onderschat en te snel een font uitkiest.

De styling van het model is wel heel goed gedaan.

Dus bewerking voor mij : blah.

Zoals je gevraagd hebt, heb ik me niet ingehouden.
    Uw vorige foto wat er echt op; deze is er voor mij serieus naast.
    Beste PSG,
    Nu dwing je me toch wel even....

In het verleden, telkens als ik een fotomanipulatie post, maak je ze met de grond gelijk, en betoog je het met je 'jarenlange ervaring' beter te kunnen. In privé-mails stel je me zelfs voor me je fantastische skills te leren,'aangezien ik mijn eerste prille stapjes in photoshop zet' (ben er al zes zeven jaar mee bezig intussen maar soit), in ruil voor lessen in studiowerk.
    Wanneer ik je daarop verzoek me een website of zelfs eender wat te laten zien waar ik die fantastische photoshop- en fotomanipulatievaardigheden van jou kan bewonderen (zie mijn mail van 1 augustus), komt er merkwaardig genoeg geen antwoord meer.
    Het spijt me dus, maar zolang je me niet kunt laten zien wat je waard bent zelf, neem ik je commentaren dan ook voor geen meter serieus meer.

Ik denk dat je uit mijn inleidende tekst heel duidelijk kunt afleiden voor wat voor sfeer ik wilde gaan. Madame de Pompadour onder een laag poeier. En dat is het geworden ook.
    Wat dat rap-rap betreft: een ganse week lang iedere avond een uurtje of drie. 't Is maar hoe je rap-rap interpreteert. Ik heb een zevental versies van deze foto en daaruit heb ik bewust deze fletse gekozen. De typografie ligt me voor de volle 100%. En de muren zijn geschilderd, ja, met een photoshopbrush. Misschien moest je maar eens vaker op DeviantArt surfen om te zien hoe ze daar fotografie en art met elkaar vermelten. (PS: zelfs JIJ kunt daar vast nog wat leren, met al je skills).

Sorry PSG, ik heb zelf ook nog veel te leren, en dat geef ik in mijn begeleidende tekst grif toe, maar iemand die afhaakt als ik vraag naar zijn eigen werk dat zoveel beter schijnt te zijn, doet er voor mijn part beter het zwijgen toe.

Op zich is het mij eender of iemand deze foto en zijn bewerking kan smaken of niet. Mijn eigen man kan mijn werk ook niet smaken maar we zijn ook nog samen . De coloribus et gustibus.... weet je wel
    Wat me wel mateloos stoort is dat mensen hier in mijn plaats gaan denken. Louvain 'denkt' dat ik een slecht belichte foto probeer te camoufleren, PSG 'denkt' dat ik het allemaal raprap gedaan heb en hij 'denkt'' dat ik mijn fonts ook maar bij wijze van steekproef haast kies. Er wordt hier nogal wat 'gedacht' dat kant noch wal raakt. En voor zover ik toerekeningsvatbaar kan genoemd worden, vind ik dat ik tegen dat soort beweringen wel degelijk fel mag reageren.

De manier waarop ik deze jurk in beeld wou brengen stond op voorhand vast. Als daar dan al 1 getuige van is, is het het model, met wie dat ter sprake is gekomen tijdens de shoot. Ik 'zag' deze bepoeierde prent al toen ik de beelden schootte (in tegenstelling trouwens tot de reeks van een tweede jurk die die avond aan de orde was, waarvan ik toen nog niet wist hoe ik de reeks uiteindelijk zou inkleden). Het stuit me tegen de borst te moeten horen dat ik alles maar 'raprap' heb gedaan terwijl ik er een week aan gezeten heb (prutsen en dan wat laten rusten, de volgende dag weer kijken en verder prutsen...). De onvolkomheden in de plaat (en die zijn er zeer zeker) zijn het gevolg van het feit dat ik lerende ben, niet van een raprap attitude, integendeel.

Owkey...... die volgt......?
    Last edited by Sylvie Huybrecht; 13 december 2008, 19:54. Reden: Toevoeging
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
      Beste PSG,
      Nu dwing je me toch wel even....
      Beste Sylvie,

Ik vrees dat ik ga moeten repliceren.
      Ik had liever gehad dat je dit via PM had gedaan, want dit was veel eleganter geweest...

Ik heb je in de tijd een voorstel gedaan. De klassieke benadering die ik al een aantal keer heb ervaren met jullie modefotografen, kwam direct weer naar boven.
      Mij vragen naar mijn beste truuks, maar als het aan hun beurt is, zelf niets teruggeven.
      Mij mezelf laten bewijzen, maar zelf aan de zijlijn blijven staan. Ik voelde direct nattigheid.
      Ik ben direct de communicatie gestopt, want daar doe ik niet meer aan mee.

Je hebt hier zelf om harde commentaar gevraagd. Als je al die emoticons niet meent, zet ze er dan niet bij he.
      Zeg dan gewoon dat je wilt horen dat het prachtig is.
      Ik heb die commentaar gegeven om u te helpen, maar ook dat gaat de laatste keer zijn.
      Ik verlies geen tijd meer met uw posts.
      Ik krijg ook genoeg kritiek op mijn designs. Ik heb ook moeten leren om ermee om te gaan.
      Maar als dit het beste is, dat je uit 7 X 3 uur hebt gehaald, vind ik het maar pover en kun je u beter op andere zaken richten en dit uitbesteden.

Ik ben ook een andere richting uitgegaan.
      Zoals ik het formuleerde : ik vind bezig zijn met graphics wel leuk, maar ik gebruik graag ook nog eens mijn verstand.

Dit gezegd zijnde heb ik genoeg ervaring en heb ik een goed oog.
      Een goed oog hebben is meer dan de helft van het werk.
      Maar als je niet ziet dat uw typografie zo mottig is als iets, tja... .
      Ken je wel iets van typografie?
      En het is niet omdat je vaak op DeviantArt surft, dat je nu ineens een designer bent.
      Trouwens, je doet hier alsof DeviantArt het nieuwe plekje is dat alleen jij kent.
      DeviantArt bestaat al járen en járen en ik surfte er al lang op, voor jij begonnen bent met uw pogingen tot design.

Voor mij is het heel simpel :
      Jij hebt fotografie gestudeerd en geen design en da's wel voor een reden.
      Zoals je in het verleden zelf al hebt aangegeven toen je als een rookie volop aan het spelen was met flare effectjes en andere effectjes voor 'challenged designers' : je bent er gewoon niet zo goed in.
      Je bent zeker vooruitgegaan, maar je loopt nu al tegen uw plafond aan en je bent nog niet halfweg.

Sorry, maar je hebt me gedwongen.....
      Last edited by PSG; 13 december 2008, 20:17.

Comment

Ik heb je in de tijd een voorstel gedaan. De klassieke benadering die ik al een aantal keer heb ervaren met jullie modefotografen, kwam direct weer naar boven.
        Mij vragen naar mijn beste truuks, maar als het aan hun beurt is, zelf niets teruggeven.
        Mij mezelf laten bewijzen, maar zelf aan de zijlijn blijven staan. Ik voelde direct nattigheid.
        Toon toch gewoon eens je WERK man in plaats van te speechen.

1 Link naar een website is alles wat ik vraag, en dat heeft niks te maken met het proberen afluizen van tips and tricks. Jij kijkt toch ook op mijn website hmmm? Maar daar kun je blijkbaar toch ook mijn studiovaardigheden niet uit afleiden aangezien je mij komt vragen om ze je bij te brengen? Dus wat is er fout met mijn eenvoudige vraag naar wat voorbeelden van wat je zoal gemaakt hebt in je leven? Plaats hier en nu een link naar je werk en je mag me voor de rest van je dagen afkraken naar hartelust. Maar met woorden alleen over je kunde en vaardigheden neem ik geen genoegen meer.

En over nattigheid gesproken: IK moet JOU een studioworkshop geven terwijl JIJ nog niet het minste geringste bewijs kunt leveren dat je wel degelijk kunt wat je beweert te kunnen? Is het niet logisch dat ik dat misschien eerst eens wil zien?
        Last edited by Sylvie Huybrecht; 13 december 2008, 21:03.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Weg met die tekst, beetje vignettering in de plaats en ze mag van mij de HoF in
          Yep, weg met de tekst

grtz

Comment

Over de foto zelf heb ik geen klachten; de pose is heel mooi evenals de aankleding en achtergrond.

Wat ik wel jammer vindt is dat de achtergrond niet mooi doorloopt achter de tekst linksboven. Je hebt er precies eerst overgeborsteld met een penseel of zo om de achtergrond egaler te krijgen zodat je tekst beter leesbaar is of beter afsteekt tegen de muur.

Ook stoort het mij een beetje dat rechtsonder er een soort witte vignetering ligt over de jurk.

Een ander puntje betreft de tekst linksonder; ik kan mij niet aan het gevoel ontdoen dat het lettertype of de spacieering verschilt met de tekst boven. Waarschijnlijk zal het wel hetzelfde font zijn, maar toch zie ik een verschil. (optische illusie ?)

Een laatste puntje is dat de tekst doorloopt in het kleed en breder is geplaatst dan de tekst boven. Ik zou misschien de foto links groter gemaakt hebben zodat de tekst ook kon opschuiven of een kleiner lettertype kiezen voor de tekst.

In ieder geval hier toch een grote fan van je werk dat je hier post Vindt het echte toewijding dat mensen 10-tallen uren steken in 1 foto om deze dan zomaar voor de leeuwen te gooien !

Echt top dit.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Over de foto zelf heb ik geen klachten; de pose is heel mooi evenals de aankleding en achtergrond.

Wat ik wel jammer vindt is dat de achtergrond niet mooi doorloopt achter de tekst linksboven. Je hebt er precies eerst overgeborsteld met een penseel of zo om de achtergrond egaler te krijgen zodat je tekst beter leesbaar is of beter afsteekt tegen de muur.

Ook stoort het mij een beetje dat rechtsonder er een soort witte vignetering ligt over de jurk.

Een ander puntje betreft de tekst linksonder; ik kan mij niet aan het gevoel ontdoen dat het lettertype of de spacieering verschilt met de tekst boven. Waarschijnlijk zal het wel hetzelfde font zijn, maar toch zie ik een verschil. (optische illusie ?)

Een laatste puntje is dat de tekst doorloopt in het kleed en breder is geplaatst dan de tekst boven. Ik zou misschien de foto links groter gemaakt hebben zodat de tekst ook kon opschuiven of een kleiner lettertype kiezen voor de tekst.

In ieder geval hier toch een grote fan van je werk dat je hier post Vindt het echte toewijding dat mensen 10-tallen uren steken in 1 foto om deze dan zomaar voor de leeuwen te gooien !

Echt top dit.
              Thx Defenderke!
              Ik snap over de hele lijn wat je bedoelt.
              De blekere zone waar de tekst staat is eigenlijk andersom ontstaan. In feite was de ganse achtergrond zo bleek. De zone is ontstaan doordat ik een donkerdere partij heb gecreeerd achter het model (na veel wikken en wegen en vergelijken met versies zonder die donkere partij). Maar het was precies dat neveneffect van die blekere banner rechtsboven dat me inspireerde om daar een tekst onder te brengen.
              Wat het verschil tussen de twee teksten betreft: er zit daar idd een punt of 2 verschil op, en misschien had ik dat niet moeten doen. 'k Zal bij gelegenheid eens zien of het beter is dat ik de onderste tekst aanpas aan de bovenste.
              En jah mijn eeuwige vignetten eh
              www.sylviehuybrecht.be

Comment

doe gewoon lekker je eigen ding, ik vind het in ieder geval erg geslaagd!!

Comment

Model, styling, kleur etc...allemaal héél goed gedaan in mijn ogen.

Tekst vind ik ook geen probleem. Wat lettertype betreft: :misschien dat een professioneel designer er een nog passender lettertype kan bij verzinnen, maar slecht zou ik het zeker niet noemen.

Het enige minpuntje vind ik de structuur van de achtergrond, die wat té houterig overkomt nu. Het houterige contrasteert nu teveel met het vrolijke en losse design van de jurk.
                  Verder misschien een heel klein beetje meer ruimte links en de plaats waar de tekst staat rechtsboven iets minder oplichten (of zachtere overgang). Het is muggenzifterij en ben er lang niet zeker van, tenzij ik het zou uitproberen.

Maar nogmaals: allemaal minieme puntjes, die niet opwegen t.o.v. al de goede rest.
                  Vooral de achtergrondstructuur zou ik eens herbekijken.

Comment

Wat lettertype betreft: :misschien dat een professioneel designer er een nog passender lettertype kan bij verzinnen, maar slecht zou ik het zeker niet noemen.
                    Ach weet je, ik vind dat zowiezo een hoogstpersoonlijke keuze. Het moge duidelijk zijn dat dit geen commerciële prent is, geen opdracht of iets in die aard, waarbij ik verplicht zou zijn me af te vragen of een bepaald lettertype goed leesbaar is of 'toegankelijk' is, of of het commercieel goed ligt. In dit geval hier heb ik een prent gemaakt voor mezelf en dan heb ik de vrije keuze, vind ik, om een lettertype te kiezen dat vooral MIJ aanspreekt. Het vraagstuk of anderen dat dan 'mooi' vinden of niet, is in wezen niet anders dan het vraagstuk of anderen mijn keuze van het model goed vinden, de visagie geslaagd of de jurk smaakvol.

Voor mij is dit plaatje een 'geheel'. Het voelt goed op de schaduw onderaan de jurk na, en dat is uiteindelijk waar het mij om te doen is. Het is best mogelijk dat ik me mettertijd, naargelang ik evolueer, zal gaan storen aan bepaalde dingen, maar dat zijn vijgen vóór pasen lol. Op dit moment is dat niet aan de orde.

Desalniettemin heb ik hier tussen het geruzie door al wel een paar dingen uit jullie commentaren kunnen oppikken die het herbekijken waard zijn, en ik ben iedereen dankbaar die me helpt kijken waar er nog aandachtspuntjes zitten.
                    www.sylviehuybrecht.be

Comment

euje...

voor mij ist em prachtig hoor!

greets,
                      een superfan!!! hehe
                      Canon & Tamron

Comment

[/QUOTE]

Heel speciaal! Bij het openen val je direct met je neus op het scherm... dit is ... speciaal
                        En wat anderen vinden van de bewerking, nadat ze iedere cm van de foto onderzocht hebben daar gaat het hier niet om zeker ( ik dacht toch dat geen enkele foto of beeld perefect kon zijn)

Een uitzonderlijke prachtige plaat!

Pascal

Comment

Proficiat met je HoF!! DIK verdiend!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Beste Sylvie,

Ik vrees dat ik ga moeten repliceren.
                            Ik had liever gehad dat je dit via PM had gedaan, want dit was veel eleganter geweest...

Je hebt hier zelf om harde commentaar gevraagd. Als je al die emoticons niet meent, zet ze er dan niet bij he.
                            Zeg dan gewoon dat je wilt horen dat het prachtig is.
                            Ik heb die commentaar gegeven om u te helpen, maar ook dat gaat de laatste keer zijn.
                            Ik verlies geen tijd meer met uw posts.
                            Ik krijg ook genoeg kritiek op mijn designs. Ik heb ook moeten leren om ermee om te gaan.
                            Maar als dit het beste is, dat je uit 7 X 3 uur hebt gehaald, vind ik het maar pover en kun je u beter op andere zaken richten en dit uitbesteden.

Ik ben ook een andere richting uitgegaan.
                            Zoals ik het formuleerde : ik vind bezig zijn met graphics wel leuk, maar ik gebruik graag ook nog eens mijn verstand.

Dit gezegd zijnde heb ik genoeg ervaring en heb ik een goed oog.
                            Een goed oog hebben is meer dan de helft van het werk.
                            Maar als je niet ziet dat uw typografie zo mottig is als iets, tja... .
                            Ken je wel iets van typografie?
                            En het is niet omdat je vaak op DeviantArt surft, dat je nu ineens een designer bent.
                            Trouwens, je doet hier alsof DeviantArt het nieuwe plekje is dat alleen jij kent.
                            DeviantArt bestaat al járen en járen en ik surfte er al lang op, voor jij begonnen bent met uw pogingen tot design.

Voor mij is het heel simpel :
                            Jij hebt fotografie gestudeerd en geen design en da's wel voor een reden.
                            Zoals je in het verleden zelf al hebt aangegeven toen je als een rookie volop aan het spelen was met flare effectjes en andere effectjes voor 'challenged designers' : je bent er gewoon niet zo goed in.
                            Je bent zeker vooruitgegaan, maar je loopt nu al tegen uw plafond aan en je bent nog niet halfweg.

Sorry, maar je hebt me gedwongen.....

Wat ben jij voor een belachelijke praatjesmaker

Je bent een hater ; ik ken jou praatjes want ik had ze vroeger ook en als je toch jaren ervaring hebt dan weet je het toch ... praatjes vullen geen gaatjes

Als de foto op niks trok volgens jou waarom staat hij dan in de Hall Of Fame ?

Jij hebt gewoon niks man anders had je het allang gepost ... verdwijnen zoals een rat als ze je vragen achter je website en normaal post ik nooit op dit forum maar jou gigantisch belachelijk gedrag tegenover een persoon die zo eerlijk is met haarzelf toont alleen maar aan dat je wilt kwetsen .

Ik denk eerder dat de fotograaf van deze afbeelding een paar niveaus hoger zit als jou .

Jij geeft geen kritiek meer maar een waardeloze mening van een waardeloze prutser ... ik weet toch dat je prutst anders zou je allang je werk tentoonstellen en wie gaat nou jou truukjes stelen ? Moesten ze zo goed zijn dan kwam je heus niet meer op een forum als belgiumdigital maar dan zat je nu te zwemmen in je miljoentjes ...

Ik wil zelfs je leeftijd niet weten omdat ik mij anders nog zou schamen in jou plaats

Comment

ik denk dat het tijd wordt voor een ingrijpen door een moderator

Comment

Geweldige foto... (hilarisch topic ook)

De typografie is wel wat zonde vind ik, om te beginnen geen goed gekozen lettertype... Dat had de sfeer ten goede gekomen, terwijl het nu net afbreuk doet, en dat dan weer ondanks de goede tekst zelf.
                                Last edited by Kult; 16 december 2008, 14:16.

Comment

Working...
                                X