Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
En die man laat me nog opstaan ook 2 meter.. 3 meter.. ik zie geen verschil.
Neemt niet weg dat ik het wel een boeiend beeld vind om naar te kijken. Zou hem zelf nooit zo maken trouwens, maar das wat anders
@pol parasol,
onscherp? allez zet eens ne serieuzen bril op
@ Madmax,
2 meter achteruit en ogen halfdicht...beter?... neen? ....ogen nu volledig dicht... en nu oke?
Vriendelijk bedankt voor jullie opbouwende kritiek. Het is een experiment dat slechts éénmalig zal zijn. Persoonlijk ben ik er ook niet zo bijster gelukkig mee en had ik voor mezelf heel wat vragen. Maar ja, ik zie hier al eens één of ander test doorgaan waarbij ik me dezelfde vragen stel. Smaken zijn zeer persoonlijk en ik wou hier best eens proeven van een nieuwe schotel (althans voor mezelf). Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf de schotel maar zo en zo vind.
Nogmaals oprechte dank en excuses voor dit intermezzo.
Bedoel je nu dat ik die muur achter mij moet uitbreken om die foto vanop twee meter te kunnen bekijken? Weet je wel wat dat allemaal kost? Architect, bouwvergunning, aannemer, ruzie met de vrouw? Nee hoor, dat is die foto mij niet waard, hoe mooi hij ook is.
Bedoel je nu dat ik die muur achter mij moet uitbreken om die foto vanop twee meter te kunnen bekijken? Weet je wel wat dat allemaal kost? Architect, bouwvergunning, aannemer, ruzie met de vrouw? Nee hoor, dat is die foto mij niet waard, hoe mooi hij ook is.
Neen niks uitbreken daarvoor. Er is een andere mogelijkheid.
Gezien de verticale onscherpte bij opname kan het soms ook helpen om recht te staan en op en neer te springen. Zo'n 25 keer per seconde zou al een resultaat moeten opleveren.
Wel opletten dat de funderingen te betrouwen zijn.
Het medium speelt je parten, maak er een vergroting van 100 X 150 cm en hang het aan de muur en het is erg mooi, die impact kan je niet hebben met slechts 900 pixels op de langste kant.
Congrats !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Het medium speelt je parten, maak er een vergroting van 100 X 150 cm en hang het aan de muur en het is erg mooi, die impact kan je niet hebben met slechts 900 pixels op de langste kant.
Congrats !
MVG, Jeff
Niet iedereen heeft zo'n extra grote muur!
Over de foto:
Dit soort foto's doen mij onwillekeurig denken aan schilderijen.
Maar het probleem is dat dat ze ook onmiddellijk door de mand vallen omdat ik mij in eerste instantie niet kan ontdoen van het feit dat dit eigenlijk een onscherpe bewogen foto is, die dit gegeven op geen enkele wijze overstijgt.
Daarvoor is het beeld niet plastisch genoeg , met teveel zwart., ook is de compositie rommelig vooral in de achtergrond dan.
Blijft over: een wazige foto, die je goed of slecht kan vinden.
Iedereen hangt natuurlijk aan zijn muur wat hij zelf wil....en misschien kan Jeff de muur, om de foto aan op te hangen, komen metsen.
Comment