Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie belichting in de basisfoto, maar het gebruik van de paden verdient nog wat extra aandacht. Het doet afbreuk aan de kwaliteit van de foto.
Misschien nog wat oefenen? De straal is te hard en niet vloeiend genoeg.
Trouwens worden de meeste van die electrabelstralen met ledlensers getekend. Dit geeft een beter resultaat en is daarna makkelijk te bewerken met warpen en liquify.
Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattynBekijk bericht
..het gebruik van de paden verdient nog wat extra aandacht. Het doet afbreuk aan de kwaliteit van de foto. Misschien nog wat oefenen?
Ja, het is de eerste keer dat ik de pentool gebruik.. Ik had beter een tutorial opgezocht eer ik er aan begon
Trouwens worden de meeste van die electrabelstralen met ledlensers getekend. Dit geeft een beter resultaat en is daarna makkelijk te bewerken met warpen en liquify.
Ledlensers? C'est quoi? Geef gerust wat meer uitleg
Meer experimenten vind je op Flickr bij de lightpainting pools.
Groeten
Ahh, ja dat ken ik natuurlijk Maar ik zie niet in op welke manier dit makkelijker is om te bewerken?
Ik kan nu evengoed al mijn "lightbeam" layers samenvoegen op een nieuwe laag en dan die laag liquifyen. Dan raak ik de foto zelf niet aan. Maar dan ben ik (kwestie lightbeam) niet meer non-distructive bezig.. Persoonlijk denk ik dat een path tekenen met de nodige nabewerking, veel minder tijd in beslag neemt, dan trial&error met de lange sluiter.. Het model moet elke keer goed zitten + als je een beetje trillende handen hebt mag je het vergeten. De liquify gebeurd daarna ook op de hele foto ipv op de beam zelf.
Maar je zou ook kunnen in een heel donkere ruimte met diafragma f16 bvb en een sluitersnelheid
van enkele seconden een lighttrail maken. Dan heb je een zwarte background met een witte streep. Je maakt er zo een paar. Kiest de beste eruit. Zet die in een 'lighten'modus laag bovenop je foto, dan kan je met maskers warping en liquify werken op die laag onafhankelijk van je model.
Zo is de foto achter het linkje tot stand gekomen. En zo ook de electrabelcampagnes.
Maar je zou ook kunnen in een heel donkere ruimte met diafragma f16 bvb en een sluitersnelheid
van enkele seconden een lighttrail maken. Dan heb je een zwarte background met een witte streep. Je maakt er zo een paar. Kiest de beste eruit. Zet die in een 'lighten'modus laag bovenop je foto, dan kan je met maskers warping en liquify werken op die laag onafhankelijk van je model.
Zo is de foto achter het linkje tot stand gekomen. En zo ook de electrabelcampagnes.
Comment