Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
leuk voor in het vakantie-album. niet meer dan dat.
Ik volg. Op gelijk welke msn-space vind je soortgelijke beelden terug.
Bij de eerste heb je een véél te hoog standpunt ingenomen waardoor er teveel neergekeken wordt op het model.
In 't algmeen koos je niet het ideale fotografeermoment. Het zonlicht was er blijkbaar te hard, de huid te gesmeerd waardoor je die witte reflecterende strepen op haar lichaam ziet, allerminst fotografische hoogstandjes.
't meisje is door haar voorkomen ook niet echt het geschikte model om als 'babe in bikini' te poseren. Het plaatje klopt niet voor mij. Bij zo'n babe-shoot wil ik een uitdagende madam zien die zwoel in de lens kijkt, die er eigenlijk mee flirt. Dat zie ik hier totaal niet. Neem haar opnieuw mee in kledij, en maak er een reeks mooie spontane portretten van. Je zal zien dat je met dat soort platen veel verder komt en ze veel meer waarde zullen hebben.
Laat je dus vooral niet ontmoedigen, maar leer uit deze sessie en verbeter ermee jezelf in een volgende.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Ik volg. Op gelijk welke msn-space vind je soortgelijke beelden terug.
Bij de eerste heb je een véél te hoog standpunt ingenomen waardoor er teveel neergekeken wordt op het model.
In 't algmeen koos je niet het ideale fotografeermoment. Het zonlicht was er blijkbaar te hard, de huid te gesmeerd waardoor je die witte reflecterende strepen op haar lichaam ziet, allerminst fotografische hoogstandjes.
't meisje is door haar voorkomen ook niet echt het geschikte model om als 'babe in bikini' te poseren. Het plaatje klopt niet voor mij. Bij zo'n babe-shoot wil ik een uitdagende madam zien die zwoel in de lens kijkt, die er eigenlijk mee flirt. Dat zie ik hier totaal niet. Neem haar opnieuw mee in kledij, en maak er een reeks mooie spontane portretten van. Je zal zien dat je met dat soort platen veel verder komt en ze veel meer waarde zullen hebben.
Laat je dus vooral niet ontmoedigen, maar leer uit deze sessie en verbeter ermee jezelf in een volgende.
Mvg,
Frederic
Beste Frederic
Bedankt voor de reactie. Hieruit weet ik waar ik de volgende keer zal moeten letten met zo'n shoot.
Mvg
Nikon member..
Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
En ik maar denken dat het hier op het forum over fotografie ging...
Mvg,
Frederic
Niet direct mee akkoord. Het is een mooi meisje dat weergegeven wordt dus is het toch normaal dat de mensen dat mooi gaan vinden en dat dan ook zeggen. Als bv een volslanke dame daar had gelegen met niet-onthaarde oksels maar technisch perfect wel dan was de kans groot dat daar commentaar opkwam à la "niet mooi" of "bweik". Technisch stoort bij mij enkel het overbelichtte gedeelte, maar het is imho het betere vakantiefotografie, zeker op zijn plaats hier in showcase. En ik zie echt niet in waarom hierboven wordt gezegd dat de dame zwoel in de camera moet kijken. Een brave blik mag toch ook nietwaar?
Verder is het eerste standpunt knap gekozen zo van hooguit gefotografeerd, dat zie je niet dagelijks, (is ook niet vanzelfsprekend om hoger te gaan staan dan je model).
Comment