Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
eighties? Woeps, dat denk ik toch niet. Black en death metal van de bovenste plank
Wat de locatie betreft: beide bands zijn extreme metalbands. De locatie is de kelder voor de backstage van Hof ter Lo. De buizen die je dus ziet ondersteunen alleen maar het helse gevoel, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.
Wat de belichting betreft: Deze bands kun je geen gave, egale huid geven met overal dezelfde belichting zoals het is voor een fashionmodel. Deze bands vragen nu eenmaal dergelijke belichting. Zij vonden deze foto's immers de beste, dus wat kan ik dan doen? Hen een foto geven die ze minder waarderen?
Ik zeg het nog eens. Deze foto's dienen niet hoogtechnisch in orde te zijn. Belangrijkste is dat de sfeer weergegeven wordt en dat de bands een nieuwe foto hebben voor de cd/promotie/enz.
Tim
canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX
bij 1 en 3 komt het baardje van de linkse persoon er onvoldoende door. Vooral bij 1 is dit een bijna zwarte vlek en heeft de persoon ook blijkbaar geen nek meer.
2 is er bijna. Het ene oog van de dame (?) op rechts gaat spijtiggenoeg helemaal verloren. Ook valt er een schaduw van het haar wat ongelukkig. Voor zo'n zaken heb je best een assistent op de set die daarop let.
Als ik dan toch moet kiezen gan ik wel voor nrke 1, alleen jammer dat dat stuk blinkende buis rechtsbovenaan mee op de foto staat. Het lijkt alsof er een stuk van de foto mankeert
De belichting, tja dat zal dan wel een keuze van jezelf zijn geweest zeker, als ik je opmerking lees over de schaduw die een bepaalde rol moet spelen... Zelf ben ik er niet 100% zot van, en de locatie van ik ook niet direct je dat... sorry
De locatie is de kelder voor de backstage van Hof ter Lo. De buizen die je dus ziet ondersteunen alleen maar het helse gevoel, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.
Ik zie door de locatie in de eerste plaats een bende boze onderhoudstechniekers... misschien heeft de fotograaf met z'n elleboog accidentieel een fout kraantje opengezet.
Voor mijn part klopt de sfeer dus niet echt. ... Zolang de klant met z'n beperkte fotografiekennis maar tevreden is.
Zelf vind ik ook niet iets van "sfeer" terug, integendeel de simpele achtergrond (lijkt wel de garage van hun moeder) en basic belichting doen de groepen en jouw kunsten geen eer aan.
Persoonlijk denk ik dat er betere locaties en belichtingen zijn, maar misschien was daar geen tijd of mogelijkheid voor.
En stoere mannen met mascara blijf ik altijd grappig vinden
Zelf vind ik ook niet iets van "sfeer" terug, integendeel de simpele achtergrond (lijkt wel de garage van hun moeder) en basic belichting doen de groepen en jouw kunsten geen eer aan.
Persoonlijk denk ik dat er betere locaties en belichtingen zijn, maar misschien was daar geen tijd of mogelijkheid voor.
En stoere mannen met mascara blijf ik altijd grappig vinden
Tenzij ze Robert Smith heten natuurlijk.
'De garage van hun moeder'. Ben het er wel mee eens. De achtergrond stoort mij een klein beetje. Moest deze iets waziger of neutraler zijn, zou dit volgens mij nog meer aanspreken. Nu goed, hoort misschien bij het genre?
niet simpel om iets origineels te doen met metal bands. Uiterlijk lijken ze meer opeen dan Paris en Britney (don't get me wrong, hier spreekt een fan van oa Opeth, Dillinger Escape plan, PPSR en Edge of Sanity)
Ik ben verre van een ervaren fotograaf, maar ik vind het nogaal braafjes. Gemaakt kwaad. Ik weet niet hoeveel tijd je had, maar vlakbij het Hof Ter Lo liggen grote lappen industrieel wasteland, die de sfeer van de bands volgens mij nog meer in de verf zetten: Noorderlaan, slachthuiswijk...
met mijn comment op de locatie wou ik het volgende zeggen...
Deze foto is gewoon rap in de kelders daar getrokken uit gebrek aan betere locatie omdat ze daar toevallig een optreden hadden? Zo komt het allesinds over... anders waren er tal van betere mogelijkheden voor een foto van een dergelijke band..
ivm de belichting had ik het niet over hun huid ect... maar puur omwille van het feit dat de achtergrond flash of belichting gewoon te hard staat en zorgt voor uitgebrande stukken.
Comment