Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Prachtige derde, voorafgegaan door twee mooie plaatjes. De achtergrondscene maakt mee de foto, en zorgt voor diepte. Zonder achtergrondscene hou je van deze foto niet echt veel over m.i..
Prachtig werk! Met welke lens is dit geschoten? En camera?
Mvg,
Nikkor f2.810.5mm FishEye, en de Nikkor f2.8 70-200 VR op de D2x geklikt.
Zo zie je maar dat met een Fish Eye, uitstekend ultra groothoek foto's te maken zijn, zonder al te veel vervormingen, indien goed gedefisht.
Waar dit precies thuishoort, weet ik niet en speelt ook niet zo'n grote rol, denk ik. Een vind ik ietwat
veel last hebben van vervorming, tweede een beetje druk, maar die derde vind ik echt schitterend.
De zon op het water, de achtergrond, de man met de baseball pet bij de buitenboordmotor, en die
onverstoorbaar roeiende Vietnamees.
Heb je hier gebruik gemaakt van de zgn. hyperfocale scherpstelling, of komt het door de f8 op de fisheye dat de foto's van voor tot achter zo geweldig scherp zijn?
Lichte HDR?
Prachtfoto's!
Je hebt daar een prachtige reeks foto's mee vandaan gebracht. Ook dit is weer een knappe reeks. Ik heb ook een lichte voorkeur voor de 3de, voor het licht, dof, scène, het totaalpakket zeg maar.
Marleen
Alle 3 heerlijk qua compo maar ook sfeer en kleur. De vervorming stoort mij allerminst, de foto's nemen je mee naar het belangrijkste in het beeld. Prachtige kleuren en perfecte scherpte
Comment