Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Sorry als ik wat tegendraads ben maar mag ik je vragen waarom je die hoofd- en invullichten zo verticaal in hetzelfde vlak plaatst? Foto lijkt nu eerder een anatomische studie van het gelaat met weinig of geen expressie en relief.
Bestop eens onderste lichtpuntjes in de ogen en het model gaat stralen.
Zonde... je niveau ligt erg hoog nu.
Liever 1 perfecte dan 10 afgeraffelde
Ja hoor, mn 'beste' plaatjes steek ik wel tijd en moeite in. Maar hangt telkens weer van model en situatie af. Normaal gezien zou het werk toch een stuk minder moeten zijn als er voor visagie wordt gezorgd.. Model is hier helemaal niet gesminkt (behalve wat poeder, mascara en lipgloss).
Sorry als ik wat tegendraads ben maar mag ik je vragen waarom je die hoofd- en invullichten zo verticaal in hetzelfde vlak plaatst? Foto lijkt nu eerder een anatomische studie van het gelaat met weinig of geen expressie en relief.
Omdat dat een gewone clamshell belichting is? Dacht dat die redelijk bekend was?
Omdat dat een gewone clamshell belichting is? Dacht dat die redelijk bekend was
Is bekend. Maar weet je ook wanneer die best te gebruiken valt t.o.v. physionomie van model?
Meeste fotografen kennen hun stiel i.v.m. materiaal en techniek maar zijn dikwijls kompleet blind voor de uitstraling van het model. M.a.w. ieder gezicht heeft een symphatieke en ook een minder aangename kant. En daartegen wordt dikwijls gezondigd. Als daarbij de belichting dan nog fout toegepast wordt gaat men de zaak enkel maar verergeren, hoewel belichting juist dat extra eruit kan halen. Kijk maar eens naar toneelverlichting met creatie van de ideale expressie. Maar dat is weer een aspect waarover weinig gesproken wordt tijdens de opleiding tot fotograaf (tenzij in enkele zeer besloten kringen)
Is bekend. Maar weet je ook wanneer die best te gebruiken valt t.o.v. physionomie van model?
Meeste fotografen kennen hun stiel i.v.m. materiaal en techniek maar zijn dikwijls kompleet blind voor de uitstraling van het model. M.a.w. ieder gezicht heeft een symphatieke en ook een minder aangename kant. En daartegen wordt dikwijls gezondigd. Als daarbij de belichting dan nog fout toegepast wordt gaat men de zaak enkel maar verergeren, hoewel belichting juist dat extra eruit kan halen. Kijk maar eens naar toneelverlichting met creatie van de ideale expressie. Maar dat is weer een aspect waarover weinig gesproken wordt tijdens de opleiding tot fotograaf (tenzij in enkele zeer besloten kringen)
Henri
Oh, nee, wist ik niet Ik heb dan ook geen enkele fotografie of photoshop opleiding gehad.
Behalve hier op BD wat mijn ogen de kost geven en veel tips krijgen van "de pro's".
Ik volg gewoon mijn buikgevoel hoor.. (en die van anderen ook)
Ja vind ik ook, je buik doet het goed.
Naar die mannen van den ouwe stempel moet je al helemaal niet te veel luisteren
Zitten bij ons in de fotoclub ook zo een paar.
Gewoon een prachtige plaat
Oorspronkelijk geplaatst door CH PhotographyBekijk bericht
Ja vind ik ook, je buik doet het goed.
Naar die mannen van den ouwe stempel moet je al helemaal niet te veel luisteren
Zitten bij ons in de fotoclub ook zo een paar.
Gewoon een prachtige plaat
Hans
Lol Tuurlijk wel Opbouwende commentaar kan ik altijd appreciëren,
maakt mij niet uit van wie die komt. Thx voor de reacties!
Als ik het me nog goed herinner is dit weer jouw ex-TVtopmodel-nichtje Elisa he....
Een heel dankbaar onderwerp natuurlijk (die blik !)
maar ik moet zeggen dat je als fotograaf het model meer dan waard bent. Knap gedaan.
En als ik lees met welk gemak je hier de strobisten-dialecten meespreekt denk ik niet dat je veel baat zou hebben met een fotografie opleiding. Je buikgevoel zit op de juiste plaats , houden zo !
Comment