Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Je weet best hoe het moet.
Ik heb vooral last van het contrast en vind dat je schaduwen te zeer geprononceerd zijn. Mss invullicht toch wat extra doseren?
Sorry... deze foto's vind ik niet goed gemaakt.
Eerste... de hond en het model lijkt er volledig ingeshopt door de te harde achtergrondbelichting, of is 't effectief zo ? Zit ze in de stoel of is ze er in geshopt ?
Wat de voorgrondbelichting betreft... het model is slechts heel gedeeltelijk belicht in alle drie de platen. Het achtergrondlicht is telkens zo sterk dat het het model in de achtergrond trekt of zo afllijnt dat het ongeloofwaardig wordt.
Last edited by FestinaLente; 16 november 2008, 20:23.
Zeker geen slechte maar ook geen top-foto's.
En ik heb het idd ook moeilijk met die hond, hij lijkt er niet in te passen (precies geshopt en kleur ook niet ok )
Er is niets ingeshopt.
bij de 2 laatste foto's is er niet eens een aparte achtergrond verlichting, dus daar kan het niet te hard staan.
De schaduwen zijn hier te zien zoals ze bedoelt zijn, anders had ik idd een invullicht kunnen gebruiken.
De hond, kleur niet goed?
Het is dan ook geen zwarte hond.
Ze zweven niet hoor, de hond en het model.
Op de grote foto's zie je hun schaduw nog steeds aan de voeten/poten
Maar kan moeilijk een full res gaan posten of online zetten
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en ook voor de opmerkingen.
Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
De duitse dog in één vind ik niet zo goed uitgelicht. 'k heb het gevoel dat er iets niet volledig klopt.
Wel chapeau voor het poseerwerk, want een dog is soms heel koppig en blauw is meestal een kleurslag die iets feller van temperament is.
@MadMax, Ik heb twee van die beesten in huis. Zalig!
Comment