Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maskerade 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Maskerade 2008

Dit jaar vond ik het minder als voorgaande jaren, dit lag ook aan de lokatie en het licht.
    Desondanks toch nog nette platen kunnen schieten.
    Ik heb er vast een klaar, moet er nog veel bewerken.

Gr Kees

Last edited by KvP; 10 november 2008, 18:01.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Maskerade 2008

Dus jij was daar ook en we hebben mekaar niet gezien dan ..

on geweer zelfde foto hadden we maar die van u is iets meer sherp ..heel mooi .

ik heb niet veel aan gedaan .. bij fotobeoordelen..
    salu
    www.photochacra.com
    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Comment

toch mooi resultaat op deze foto alhoewel ik de schaduw onder de borsten toch wel een beetje storend vind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
        toch mooi resultaat op deze foto alhoewel ik de schaduw onder de borsten toch wel een beetje storend vind
        Inderdaad, heb je er geen in andere pose?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Inderdaad, heb je er geen in andere pose?
          Ja, direct een bijgevoegd in de openingspost
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

wat ik zoal raar vind is dat bij de ene foto het model goud is zelfs met een beetje groene schijn er in.
            terwijl er bij de andere foto het model brons is.
            zelfde model zelfde paint zelfde verf.
            enkel is de ene in de zaal getrokken en de andere boven op de cat walk.
            terwijl het model in het echt wel degelijk brons was van kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirki Bekijk bericht
              wat ik zoal raar vind is dat bij de ene foto het model goud is zelfs met een beetje groene schijn er in.
              terwijl er bij de andere foto het model brons is.
              zelfde model zelfde paint zelfde verf.
              enkel is de ene in de zaal getrokken en de andere boven op de cat walk.
              terwijl het model in het echt wel degelijk brons was van kleur.
              Foto 1 is in de zaal tijdens de make-up met gewone lampverlichting zonder flits.
              Foto 2 is achter het podium, in de spotlights en mét flits.

Dan krijg je inderdaad heel ander resultaten.
              Je moet de foto's ook niet met elkaar vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Foto 1 is in de zaal tijdens de make-up met gewone lampverlichting zonder flits.
                Foto 2 is achter het podium, in de spotlights en mét flits.

Dan krijg je inderdaad heel ander resultaten.
                Je moet de foto's ook niet met elkaar vergelijken.
                ik vergelijk een peer met een peer
                en hier is het model met de paint de peer.
                en hoe deze getrokken word of dit nu met of zonder flits is,
                of dit nu studio of met een zaklamp getrokken is doet er niet toe.

je zet een werk van een artist vast en dan moet je toch zorgen dat je de kleuren zo weer geeft zoals ze zijn.

zo niet maak je er zelf een kunst werk van en geef je niet dat weer wat daar gemaakt is.
                trouwens op andere foto's van andere fotografen heb ik ook foto's gezien van in de zaal waar tussen ook dit werk.

let wel op ik breek je niet af want zelf leer ik ook elke dag bij en heb graag dat ze mij op mijn fouten wijzen.

Comment

Het is zeer moeilijk om de werkelijke kleuren weer te geven in deze omstandigheden.
                  Vooral dat goudkleurig spul.
                  Als ik een foto maakte op dezelfede plaatsm, één met flits en één zonder dan is het al dag en nacht verschil.
                  Als ik van ieder model maar één foto zou plaatsen dan valt dit niet op.

ik denk dat iedereen daar problemen mee hebt om gelijke kleuren weer te geven.

Comment

Dat is waar.
                    Maar juist door die vergelijken leer je er iets uit.
                    dan stel ik de vraag hoe kan ik dit beter oplossen.
                    en ik zou het nu ook niet weten. maar dan zou ik het toch door te schoppen juist ^proberen te krijgen zeker als de foto al de meoite is voor me zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirki Bekijk bericht
                      Dat is waar.
                      Maar juist door die vergelijken leer je er iets uit.
                      dan stel ik de vraag hoe kan ik dit beter oplossen.
                      en ik zou het nu ook niet weten. maar dan zou ik het toch door te schoppen juist ^proberen te krijgen zeker als de foto al de meoite is voor me zelf.
                      fotograferen doe je met licht (beschikbaar licht of zelf gekozen licht) en dat geeft een invloed (sterk of minder sterk) op de weergave van de foto.
                      Je kan corrigeren maar niet oneindig.
                      Je kan dus het model onder verschillende lichtomstandigheden niet als een peer met een peer vergelijken met of zonder (body)painting.

of dit nu studio of met een zaklamp getrokken is doet er niet toe.
                      dit slaat nergens op, ik denk dat je eerst en vooral kennis moet maken met de invloed van licht (vergelijk het met een foto nemen tijdens een grijze en een zonnige dag) probeer dan maar eens van diezelfde peer een identieke foto te maken of te bewerken).

Comment

En....je moet eens weten hoe die make-up reflecteerd met flitslicht

Comment

als het alleen jou fltslicht is moet je daar met kunnen omgaan maar dit is op deze wedstrijden niet het geval
                          wat je toegevoegde foto betreft ik denk dat lennert een andere bedoelde in dezelfde lichtomstandigheden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                            fotograferen doe je met licht (beschikbaar licht of zelf gekozen licht) en dat geeft een invloed (sterk of minder sterk) op de weergave van de foto.
                            Je kan corrigeren maar niet oneindig.
                            Je kan dus het model onder verschillende lichtomstandigheden niet als een peer met een peer vergelijken met of zonder (body)painting.

dit slaat nergens op, ik denk dat je eerst en vooral kennis moet maken met de invloed van licht (vergelijk het met een foto nemen tijdens een grijze en een zonnige dag) probeer dan maar eens van diezelfde peer een identieke foto te maken of te bewerken).

@linda

ik spreek hier over een kunst werk dat men op die manier vast zet .
                            ofwel kies je voor een eigen weg ofwel kies je er voor om het zo weer te geven zoals het is.
                            in dit geval hier weet ik duidelijk waar over ik spreek. en het is niet omdat ik hier nog niks gepost heb van foto's dat ik niet wat licht en licht inval en kracht van licht is.

en we spreken hier niet over bewolkt of niet bewolkt
                            we spreken hier opname binnen. en het is aan de fotograaf om de kracht van de echte kleuren die de artist daar heeft gebruik om deze terug te geven.

of ga je bij een trouw foto aan de bruid en bruidegom zeggen sorry dat je zo groen , rood of wat weet ik welke kleur maar het komt door dat ik geen flits gebruikt heb.

denk niet dat ze happy gaan zijn als ze er ziek uit zien.
                            wel ik denk dat de painter hier ook niet happy mee is als hij ziet dat de kleuren anders zijn.

Comment

ik denk niet dat die verf veel reflecteerd
                              een satijn glans kan ik aan nemen maar in het algemeen is deze verf tamelijk mat van aard.

de metalic verf iets minder en als je glitter gebruikt dan heb je het zeker vlaggen.

maar dan moet he ook je flits manier aanpassen zoals linda zegd.

body paint trekken is een andere manier van werken
                              kleur is belangrijk maar ook de positie van het model.
                              schaduwen, de manier van posse enz...

Comment

Working...
                              X