Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Once more with feeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Once more with feeling

Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
    Ik ben helemaal weg van foto 2 !!!
    Een prachtige uitstraling, mede door de knappe belichting
    Een beeld waar je met "meeleeft"
    ....eigenlijk vind ik dit ook zo....om eerlijk te zijn.

mvg,

Roland

Comment

Foto 2 is de mooiste van deze serie.
      Echt toppie!

Jammergenoeg vind ik de bewerkingen van alle 3 de platen totaal totaal niet van jouw niveau. En dat moet je niet verkeerd opvatten maar meer opbouwend.

Je model laat een super expressie zien, je belichting is top, maar je algehele soepwerk is .. hmm... hoe zeg ik dat vriendelijk....... 'nogal simpel en onder de maat' .

Maar dit zal waarschijnlijk zeer persoonlijk zijn en door anderen hier geheel anders gezien worden.

Maar een fotograaf van jouw caliber kan echt beter.
      Maar dat is mijn mening
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Die derde vin 'k een hele sterke , de kleurtonen van de 2 andere doen de zaak daar wat teniet helaas.
        My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Echt toppie!

Jammergenoeg vind ik de bewerkingen van alle 3 de platen totaal totaal niet van jouw niveau. En dat moet je niet verkeerd opvatten maar meer opbouwend.

Je model laat een super expressie zien, je belichting is top, maar je algehele soepwerk is .. hmm... hoe zeg ik dat vriendelijk....... 'nogal simpel en onder de maat' .

Maar dit zal waarschijnlijk zeer persoonlijk zijn en door anderen hier geheel anders gezien worden.

Maar dat is mijn mening
          mooi verwoord!
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

De derde heeft voor mij toch net iets meer dan de twee andere. Apart, ook de kleurtoon en afwerking, die m.i. ook bijdraagt tot de sfeer.

Comment

Een foto is pas een super plaat als er een sterke emotie uit het beeld komt, die emotie zal wel voor elke beoordelaar anders zijn maar voor mij is het toch nr3 die het meest in mij oproept.
              Als het dan technisch minder perfect zou zijn, wat voor mij niet het geval is, dan kan dit toch niet tippen aan wat er met de foto bedoeld wordt of wat men er in ziet.
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

Comment

En ik welke vorm is het shopwerk minder ?
                Er is al maanden sprake van te glad, meer detail deze serie heb ik de huid bewerking 2-3 stappen terug gezet, je gaat me niet vertellen dat je het nu weer glad wilt zien

Zonder gekheid, bij deze serie wilde ik de hele look veel ruwer en rauwer hebben dan wat ik normaliter doe.
                http://www.frankdoorhof.com

Comment

Voor mij foto 3. Die brengt mij de sterkste emotie en het licht zit ook volledig goed.

Foto 1 vind ik het minst geslaagd wegens het naar mijn mening toch echt té weinig belichte gezicht., en de toning vind ik in de schaduwen te uitgesproken.

Foto 2 is ok maar te 'standaard' naar mijn norm, als dat het juist woord is.

Mijn subjectieve mening uiteraard
                  If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                  www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Echt toppie!

Maar dat is mijn mening
                    Ik heb in het recent verleden dit reeds eens proberen uitleggen aan FrankD, maar ik denk dat het geen zin heeft.
                    De FrankD heeft zijn eigen 'surrealistische' PS stijl ontwikkeld en daar moeten we mee leven.

Zelf maak ik me steeds minder en minder druk over de shopkunsten van anderen.
                    Puik werk Frank !

Comment

Fotografie heeft natuurlijk te maken met een visie, en dat is/kan persoonlijk zijn.

Aan de andere kant hoor ik altijd graag WAT er dan wel minder zou zijn, gewoon een term als is minder heb ik niets aan.
                      Is de toning verkeerd, zijn de huiden nu weer te gedetaileerd, is er teveel of te weinig ruis etc.
                      Vergis je niet ik lees alles, en waar ik dingen vind die ik kan beamen kijk ik daar natuurlijk naar.

Comment

hmm... dat is erg lastig uitleggen wat ik nu precies bedoel Frank, maar het is zo obvious geshopt dat het (puur voor mijn persoonlijke smaak) overdone is.
                        En ik het totaal niets tegen het overshoppen zelf want ik ga zelf regelmatig over de grens heen Maar de manier waarop heb ik het dan over.

Maar jouw platen zijn a) top belicht b)super van kwaliteit c) en steeds vaker inhoudelijk ook heel fraai. Daarom vind ik het zo jammer dat je het soms gewoon niet wat natuurlijker laat overkomen. Met andere woorden, ik vind (vooral de huid) gewoon doodgeshopt alsof er in 5 minuten snel een soeplaagje overheen wordt gegooid.

Aan de andere kant loop ik misschien wel weer te zeuren en zeiken en moet je lekker doen wat jij plezierig vind hoor, want dat doe ik zelf lekker ook Ieder heeft zijn/haar eigen stijl.
                        En ik ben en blijf jaloers op je mooie licht.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Apart om te lezen omdat bv foto3 nu voor de verandering eens helemaal niet geshopt is, alleen 15% gedesatureerd.

Comment

Working...
                          X