Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-jjjjjjjjjjjjjjj

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

    Oorspronkelijk geplaatst door zebosenior Bekijk bericht
    De foto moet je beleven in de ogen van de maker en niet zo letten op details.
    Zoals eerder al gezegd, details maken een foto af.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #17
      Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

      Gezien het niveau van de fotograaf toch een beetje kritiek.

      Ik vind dat de blik van het model wel beter kan.
      De visa bij de ogen kan me ook niet bekoren; geeft wat een 3D effect waardoor de ogen ahw in een tunnel liggen.
      Voor dergelijk genre van fotografie zou ik ook iets doen aan de haren op de armen hetzij vóór, hetzij na de shot.

      Comment


      • #18
        Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

        Wat de haren betreft... mag een mens nog zijn zoals hij/zij is...?
        Er wordt hier precies weer een ideaalbeeld geschetst wat ik totaal uit den boze vind. Maar 't zijn dan wel de eerste die moord en brand gaan schreeuwen over uitgemergelde modellen, die eigenlijk ook het resultaat zijn van mensen die een beeld schetsen van hoe een model er zou moeten uitzien...

        'k blijf erbij, 't is een mooi en goed model, en dat haar op haar armen kan mij geen moer schelen, punt. En voor zij die er niet mee kunnen leven: vergelijk eens met je eigen vrouw/vriendin, neh

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #19
          Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

          Hellow iedereen!...bedankt voor de comments!

          Geniet nog effe van het beeld, want dit is eigenlijk mijn laatste post hier....
          Ik leg uit waarom:

          Ik ben hier al jaren aktief, heb hier enorm veel bijgeleerd, veel kijkplezier gehad ook!
          Ik bedank jullie hier allemaal van harte voor,...ook beheer en moderators!
          Maar wat ervaar ik hier nu meer en meer (specifiek in mensen en modellen!),...
          wel het word hier een modellen keuring site!
          Fotografisch word hier hoe langer hoe minder gezegt!
          In deze topic word er meer over het model geschreven dan om het even wat...
          Wat ben ik hiermee?
          Ok, ze heeft geen mooie nagels,....mijne Canon heeft nog geen "Naildesign" funktie!
          Ok, ze heeft geen mooie handen.....ik had er misschien handen van een ander model moeten opplakken!
          OK, ze heeft haartjes op haar harmen,....mijn Canon heeft nog geen scheerfunktie!
          Er word mij hier gesugereerd dat ik (of zij) (zich) eerst had moeten scheren/geschoren hebben!
          En by the way, terwijl jullie dit lezen, kijk effe naar je hand of je arm,...misschien zitten daar ook haartjes op?
          Oh,...zoooooo lelijk!!!!!
          Tijd om die hand of arm weg te clonen, ...of met een mes af te snijden voor diegene die niet bedreven zijn in PS...

          Ik toon hier fotos om jullie er mee van te laten genieten,....ik zie hier hoe langer hoe meer comments, waar het alleen
          om gaat het heel kleine spefieke detailke te vinden waarmee de foto kan afgebroken worden!
          Ik kan zonder probleem tegen kritiek, maar ik aanzie meer een foto als een geheel beeld dat aanstaat of niet...
          En specifieke kritiek op het fysiek van het model begrijp ik in het geheel niet!
          Ik begin te geloven dat vele fotografen (of woul'd be!) vergeten dat ze met mensen werken,
          die ons volledig respekt verdienen,....dit ervaar ik in deze topic niet echt!

          Ik wens jullie allemaal verder mooi licht toe,....Daniel

          PS 1: In mijn dialekt wil krotmodel zeggen: fantastisch model om mee samen te werken!
          PS 2: Ik ga een topic openen bij bodies en lenzen om te weten welk scheeraparaat het beste is, Remington of Philips?
          PS3: Gelieve niet 1 zin uit mijn geschrijf uit zijn contekst te halen en appart te quoten,...dank u.

          Comment


          • #20
            Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Wat de haren betreft... mag een mens nog zijn zoals hij/zij is...?

            Mvg,
            Frederic
            Ik denk niet dat dit model er in het echte leven ook zo bijloopt, met bloes open tot op de navel, met dergelijk hevig gemaquilleerde ogen en met een palmboom op haar hoofd.
            Uw vrouw/vriendin soms?

            Dan heb ik het nog niet over de kunstmatige belichting waarin ze staat/rondloopt of de houding die ze aanneemt.

            Dus dit klein beetje haar was er mij wat teveel aan, wat geen kritiek is op de vrouw zelf, maar op de foto. Tenslotte wil dit soort foto's ook een ander beeld oproepen van de vrouw, een beeld die niks met de vouw als individu zelf te maken heeft.
            Als er nu één ding fake is in de fotografie, dan is het toch wel de modellenwereld zeker, maar wil dit daarom zeggen dat alle modellen fake zijn? Natuurlijk niet, achter ieder model schuilt ook nog een mens.
            Maar door zich als model bloot te stellen aan momentopnames (zoals foto's nu eenmaal zijn), vangen ze nu eenmaal kritiek op. En dit soort fotografie hoort nu eenmaal meer thuis in de beauty/glamour-afdeling dan in de human interest/streetlife-afdeling.

            Correctie: er is nog 1 ding méér fake dan modellenfotografie en dat is de retouche van modellenfotografie. Ik zal het maar zélf zeggen!

            Comment


            • #21
              Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Wat de haren betreft... mag een mens nog zijn zoals hij/zij is...?
              Natuurlijk, maar ge gaat mij toch niet gaan vertellen dat dit meisje zo naar de winkel gaat of zo 's morgens opstaat.

              Dit type fotografie gaat inderdaad een (unrealistisch) ideaalbeeld ophangen. De belichting, de visa, coiffure, ... ondersteunen allemaal dit doel. Dus dan moet je het voor mij ook tot het einde doortrekken en dan moeten de haren ook weg.

              Ik heb een tijd terug foto's getoond van een man die je zowat als een lelijke grijsaard attribueerde. Mijn repliek was dat de man mooi was zoals hij was. Dus nu niet gaan roepen dat ik mensen niet waardeer in hun eigenheid he, Frederic.

              Uitgemergelde modellen, ja. Da's een maatschappelijk discussie he.
              Ik vind deze dame mooi zoals ze is.
              Maar designers die zeggen dat ze geen uitgemergelde modellen meer gaan gebruiken, doen het niet. En modellen die zeggen geen bont meer te gaan dragen, doen het ook niet.
              Voor innerlijke schoonheid en mensen die zich aan hun woord houden, moet je niet bij de mode(llen)wereld zijn he Frederic.

              Maar dat wisten we al...

              Terug naar de foto zou ik zeggen.

              Comment


              • #22
                Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Fotografisch word hier hoe langer hoe minder gezegt!
                In deze topic word er meer over het model geschreven dan om het even wat
                Daniel, ik wou dit eigenlijk al bij mij eigen commentaar zetten, maar dat is vooral omdat de rest allemaal al goed zit.

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Ik toon hier fotos om jullie er mee van te laten genieten,....ik zie hier hoe langer hoe meer comments, waar het alleen om gaat het heel kleine spefieke detailke te vinden waarmee de foto kan afgebroken worden!
                Ik heb ook altijd plezier aan het bekijken van uw foto's.
                Mijn bedoeling is zeker niet afbreken, en in het algemeen zijn de bemerkingen op uw foto's ook gematigd, vind ik. Ik heb ooit nog iets anders over mij heen gekregen.

                Aangezien er al veel goed zit, moet je uw bemerkingen dan wel beperken tot de details. Ik zeg dit omdat ik hoop dat je er iets aan hebt. Verschillende goede fotografen zeggen dat ze aan aaahhs en oohhs niets hebben, maar kritiek willen.
                In dit perspectief geef ik dan ook een aantal bemerkingen. Volg je die niet, dan leg je het volledig naast u neer.

                Mijn post begon dan ook met de zin: "Gezien het niveau van de fotograaf toch een beetje kritiek."
                Oftwel, als alles al goed zit, kan je niet veel meer dan een aantal details aangeven.

                Maar in dit perspectief meen ik wel degelijk dat ik iets aan de haren zou doen.
                In meer artistieke foto's vind ik omgekeerd dat visa uit de boze is en de authenticiteit om zeep helpt. En in beide contexten heb ik dit ook zo gesteld. Het hangt voor mij allemaal af voor welk effect je wilt gaan.

                Dat het hier wat een vleeskeuring is geworden, volg ik wel.
                Dit komt ook voor een stuk door het aanbod.
                Je vindt hier ook veel glamour enzo.

                De authentieke karakterkop zie je minder passeren.
                En als je een minder evident plaatje brengt, komt er meestal niet veel respons....

                Beste groeten en hopelijk tot nog eens

                Stef

                Comment


                • #23
                  Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                  Deel je mening hoor over al die details. Op gegeven ogenblik zit je op een bepaald niveau van licht en fotoshoptechnisch kunnen en dan houdt het natuurlijk een keer op. Ik word ook regelmatig 'aangevallen' als een een haar scheef zit en/of wat vlekken op de huid zitten, een stompie als hand en noem maar op.
                  Natuurlijk zou ik beter willen en kunnen, maar ook ik ben geen proffessionele retoucher. Maw.. ergens is er voor iedereen een grens natuurlijk.
                  Aan de ene kant is dit vreselijk ergerlijk omdat je zelf heel trots bent op je gemaakte plaat. Maar aan de andere kant is het voor mij altijd weer een schop onder mijn hol om de volgende keer weer beter te doen. (wat natuurlijk niet altijd lukt)

                  Maar los van bovenstaande heb ik nog een zeikdingetje.
                  De nek. Er zit daar een streep/lijn. Het lijkt wel alsof het hoofd op de romp geplakt zit als je goed kijkt. Is dat ook zo?
                  En nu niet boos worden

                  Ps..niet weggaan. Je platen zijn altijd heerlijk om naar te kijken
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Natuurlijk, maar ge gaat mij toch niet gaan vertellen dat dit meisje zo naar de winkel gaat of zo 's morgens opstaat.
                    Nee, maar dat is make-up, een versiering van het lichaam en geen aanpassing aan het lichaam

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Dit type fotografie gaat inderdaad een (unrealistisch) ideaalbeeld ophangen. De belichting, de visa, coiffure, ... ondersteunen allemaal dit doel. Dus dan moet je het voor mij ook tot het einde doortrekken en dan moeten de haren ook weg.
                    'k denk dat je er soms niet aan denkt dat het hier niet om professionele beelden gaat met dito doeleinden, maar dat de meesten hier fotograferen en poseren als hobby. Denk er ook even na dat het model wellicht ook meeleest, en aan die leeftijd zeer beïnvloedbaar is. Misschien krijgt ze er wel complexen door, of willen we dit...?
                    Trouwens, er zijn hier al zoveel beelden gepost, geshopt tot in de perfectie. En weet je wat er dan vaak van reactie komt..? "Er staat precies een robot te poseren, en geen mens...."
                    Nu ja, 't is 't ene of 't andere hé

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Ik heb een tijd terug foto's getoond van een man die je zowat als een lelijke grijsaard attribueerde. Mijn repliek was dat de man mooi was zoals hij was. Dus nu niet gaan roepen dat ik mensen niet waardeer in hun eigenheid he, Frederic.
                    Dat zijn woorden die jij mij nu ten monde legt
                    Wat ik toen heb gezegd is dat je modelkeuze voor het soort shoot niet echt ideaal was, en dat het model veel beter zou passen in andere concepten.
                    Als je dus wilt reageren daarop, gelieve dan de reactie niet te manipuleren of in een andere context te plaatsen!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #25
                      Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Maar wat ervaar ik hier nu meer en meer (specifiek in mensen en modellen!),...
                      wel het word hier een modellen keuring site!
                      Fotografisch wordthier hoe langer hoe minder gezegd!
                      In deze topic wordt er meer over het model geschreven dan om het even wat...
                      Ik ga toch iets uit je gehele geschrijf pikken, niet vanwege de dt-fouten, maar vanwege jou IMO foute interpretatie. Na enige weken niet meer in showcase gekeken te hebben, kwam ik bij jou plaatje uit. Zonder te lezen wat er geschreven staat, vond ik...
                      - dat het licht prachtig zat
                      - dat de compo prima in orde zat, met een mooie, maar onnatuurlijke pose van het model
                      en snapte ik niet
                      - waarom deze "fletse" omzetting gebeurde. Dit moet een heerlijk plaatje zijn in kleur, met die prachtige visagie
                      - wat de bedoeling was van deze foto... is dit glamour/beauty of is het het model brengen als haar eigen ik.

                      Een Barbie heeft geen haren op de armen. Remington is goed, Philips is ook goed, maar dat doet er niet toe. Voor bepaalde soorten fotografie, zijn bepaalde vereisten voorop gesteld. Hier zie ik, in deze foto, en niet aan het model, een beetje noch vis noch vlees. Ik weet niet waar het met deze goed gemaakte foto naartoe moet. Is dit beauty ? Is dit naturel ? Een foto, een totaalbeeld, gaat wel over details. Wat een foto "AF" maakt, is aandacht voor details.

                      De foto kan me bekoren, niet vanwege het model, maar vanwege het licht en de compo. De details laten me twijfelen om hem "prachtig" te noemen, want ze brengen onduidelijkheid in het totaalbeeld.

                      Comment


                      • #26
                        Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Ik ga toch iets uit je gehele geschrijf pikken, niet vanwege de dt-fouten, maar vanwege jouw IMO foute interpretatie. Na enige weken niet meer in showcase gekeken te hebben, kwam ik bij jouw plaatje uit.


                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #27
                          Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                          Zo, ...het is een Samsung scheerder geworden!....Philips en Remington waren veel te duur voor mij!

                          @Jorgen: wees gerust, ...ik word zelden kwaad!

                          @Festina: k'zal mijn best doen in PS voor mijn spelfoutjes hé!

                          Enjoy! (hairles)

                          Daniel




                          .

                          Comment


                          • #28
                            Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            @Festina: k'zal mijn best doen in PS voor mijn spelfoutjes hé!

                            Enjoy! (hairles)

                            Daniel.
                            Hey, van mij mag iedereen fouten maken. Ik maak er zelf ook, alleen was er één soort fouten, waarvoor de paters Jezuïeten mij danig naar mijn voeten gaven...

                            Daniël, wat ik wou zeggen,
                            ik denk dat je de commentaren in deze niet mag interpreteren als "vleeskeuring", maar zoals ik eerder al aangaf. Deze commentaren zijn IMO zeker geen reden om hier geen foto's meer te posten.

                            Tot slot nog over de "vleeskeuring"...
                            Waarom komen in modelfotografie enkel de mooiste meiden aan bod ?
                            De vleeskeuring is al gehouden voor de foto's gemaakt zijn...

                            Mvg

                            Chris

                            Comment


                            • #29
                              Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                              [edit] de andere spelfoudten waren al ontdekt hahahah.

                              @Fotodan.. op alle fronten een heel stuk mooier.. Ook de nek.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: -jjjjjjjjjjjjjjj

                                Ja, ik volg. Nu is het totaalbeeld volledig in balans en heb je weer een pracht van een studioplaatje.

                                Comment

                                Working...
                                X