Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien @ Mijn (Update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Annelien @ Mijn (Update)

    Onlangs Strobist-shoot gehad in de mijn van Waterschei.
    Was een plezante dag

    15mm bij modelfotografie? Toch wel




    Deze stond er eerst:








    Graag keiharde showcase-kritiek!
    Daar ben ik wat mee
    Grtz,
    Lennert
    Last edited by Lennert; 13 oktober 2008, 22:59. Reden: update foto 1

  • #2
    Re: Annelien @ Mijn

    WAUW! Deze foto's zijn gewoon AF!

    Alles klopt: belichting, pose, locatie, scherpte, kleuren ...

    Foto 1 en 2 zijn de toppers voor mij. Heel knap werk! En vooral: doe zo verder
    www.pixation.be

    Comment


    • #3
      Re: Annelien @ Mijn

      Niets verkeerds gedaan, mooi kleurrijke locatie. Al verbreekt het gat in het plafond in de eerste beetje het lijnenspel en symmetrie. Maar die eerste vind ik de leukste om naar te kijken.

      Eigenlijk valt alleen de absurde nagellak mij op. Lijkt alsof ze net voor de shoot druk bezig was met chocoladetaarten en andere patisserie...

      Maar, ik ga er vanuit dat die nagellak niet jouw keuze was.

      Amy Winehouse zie ik nog lopen met zo'n nagels, maar toch geen 16-17jarige, tenzij het humoristisch bedoeld is.

      Comment


      • #4
        Re: Annelien @ Mijn

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Graag keiharde showcase-kritiek! Daar ben ik wat mee Grtz, Lennert
        Oké!

        Heb je dezelfde foto's ook met 'n ander model? Mandy, bijvoorbeeld.
        Ik ben die Annelien moe gezien. En wat een lelijke nagels.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Annelien @ Mijn

          @Caleido:
          Akkoord over dat dakraam, model was net niet groot genoeg.. en mijn PS-kunsten ook niet
          Die nagels, tja das smaak he.. De kleuren vloeken in ieder geval niet met het geheel imo.

          @Jos:
          Nee, geen ander model
          Als gij er was had ik er zo ook van u gemaakt
          Annelien doet dat goed vind ik, ze komt wat veel langs in de platen van bd. Maar liever geregeld 1 model wat het goed kan, dan 10 modellen die er niks van bakken.

          Comment


          • #6
            Re: Annelien @ Mijn

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            ... Maar liever geregeld 1 model wat het goed kan, dan 10 modellen die er niks van bakken.
            Als 't model er niets van bakt, is het aan de fotograaf om het "deegje" juist te kneden. Veel spannender én leerrijker voor model én "amateur" fotograaf.

            Maar ja, dat is natuurlijk wél de moeilijke weg.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Annelien @ Mijn

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Als 't model er niets van bakt, is het aan de fotograaf om het "deegje" juist te kneden. Veel spannender én leerrijker voor model én "amateur" fotograaf.

              Maar ja, dat is natuurlijk wél de moeilijke weg.
              He-le-maal niet waar hoor
              Ik heb toch met een aantal beginnende modellen gewerkt.. Inderdaad, sommige kun je aansturen, en die proberen met je goede raad het beste ervan te maken.
              Maar er zijn zeker modellen, die ik constant heb zitten pushen en motiveren, en er toch niet in slagen om 1 fatsoenlijke blik op dat gezichtje te krijgen.. En ze zijn daarom niet lelijk hé!
              Mijn ervaring is: Model wat er wat van afweet is een extra kopzorg minder. Ja, je moet je model nog altijd sturen, maar je kunt je meer concentreren op je licht en andere meer technische aspecten.
              Geef mij er dus maar eentje die wilt, durft, ervaring heeft, en natuurlijk die x-factor hé..

              Comment


              • #8
                Re: Annelien @ Mijn

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Annelien doet dat goed vind ik, ze komt wat veel langs in de platen van bd.
                Annelien is volgens mij een zeer goed model, maar mits ze stukken kieskeuriger geweest zou zijn bij het kiezen van fotografen, al stukken verder zou zijn geraakt in het modellenwereldje... Nu lijkt het erop alsof jan en allemaal haar kan shooten, met dikwijls mindere beelden tot gevolg. Mindere beelden betekent voor het model ook een negatievere reclame. Kortom, je doet beter maar 10 kick-ass-shoots dan 100 zo-en-zo-shoots...

                Wat de beelden betreft.

                Foto1. De pose komt mij over alsof ze haar poep serieus naar achteren duwt. lijkt me voor niets nodig en komt redelijk oncomfortabel over. Als fotograaf zou ik een stapje naar links genomen hebben om zo met het model dat gat bovenaan te verbergen. Ook die uitkomende stang uit de vloer mocht wel even weggeshopt worden. Jeans zit ook wat slordig.

                Foto2. Stukken beter uitgelicht, maar hier heb ik serieuze twijfels over de houding van de handen, die mij toch iets te prominent in beeld komen. Alleen haar linkerhand had beter geweest in die houding, omdat die dan een mooie diagonaal vertrekkende vanuit een hoek zou gemaakt hebben die leidt naar haar gezicht, en zo de compo ten goede zou komen. De beide handen zoals ze nu zijn komt het mij wat te rommelig over.

                Foto3. Voor mij ongetwijfeld de betere, maar toch is het plaatje niet echt noemenswaardig met zo'n model.

                Wat de nagels betreft... Zelf zie ik ze ook het liefst van al naturel op een shoot, want die speciale nagels zijn bij mij nog maar heel zelden als pluspunt overgekomen. Het is net zoals met juwelen. Ze mogen best als ze het doel zijn van de shoot, maar hier zie ik ze zeker niet als meerwaarde. Integendeel.

                Keiharde kritiek? Misschien wel, maar daar vroeg je om.
                'k hoop alleen maar dat je er wat aan hebt!

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: Annelien @ Mijn

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  He-le-maal niet waar hoor
                  Ik heb toch met een aantal beginnende modellen gewerkt.. Inderdaad, sommige kun je aansturen, en die proberen met je goede raad het beste ervan te maken.
                  Maar er zijn zeker modellen, die ik constant heb zitten pushen en motiveren, en er toch niet in slagen om 1 fatsoenlijke blik op dat gezichtje te krijgen.. En ze zijn daarom niet lelijk hé!
                  Mijn ervaring is: Model wat er wat van afweet is een extra kopzorg minder. Ja, je moet je model nog altijd sturen, maar je kunt je meer concentreren op je licht en andere meer technische aspecten.
                  Geef mij er dus maar eentje die wilt, durft, ervaring heeft, en natuurlijk die x-factor hé..
                  idd zo is het, zou het niet beter kunnen verwoorden!

                  enne BTW hoe kan je Annelien nu moe gezien zijn , beeldschoon meisje en een topmodel in wording...

                  on topic
                  schitterende platen echt niks aan af te keuren!
                  als ik er zo kon maken gingen ze aan de muur.....!
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Annelien @ Mijn

                    Knappe reeks, mits wat PS retouches( gat in't plafond en pin in de grond van de eerste, nagels op 2&3) kan het helemaal top worden
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Annelien @ Mijn

                      Sorry, maar ik denk niet dat het model hier ter be- of veroordeling staat maar wel de foto's, of ben ik mis?
                      Groetjes DD
                      Fronstages

                      Comment


                      • #12
                        Re: Annelien @ Mijn

                        Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
                        Sorry, maar ik denk niet dat het model hier ter be- of veroordeling staat maar wel de foto's, of ben ik mis?
                        Wilde het al bijna tikken toen jij het hier schreef. Zal het model leuk vinden als ze dit leest.

                        Ik vind het heel mooie platen maar ga met de nagels mee. Die vind ik ook niet mooi. Voorkeur voor 1 en 2.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Annelien @ Mijn

                          Ik ga resoluut voor foto 2.
                          Die vind ik qua belichting echt zeer goed en dat in combi met een heel mooie blik.

                          Dit is een foto die het model echt mooi in beeld brengt
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Annelien @ Mijn

                            Vind Annelien zeker geen slecht model maar op een lokatie als de mijn zou ik toch de strobes achterwege gelaten hebben en gekozen voor opnames op hogere iso instelling desnoods gecombineerd met een subtiel invulflitsje .
                            Hier neigen vooral de 2 onderste beelden teveel naar studiofotografie en ben ervan overtuigd dat je tijdens het opstellen van strobes de spontaniteit van je model verliest.
                            Ik weet het , het is blijkbaar de laatste tijd "in" die strobes maar je moet toegeven dat hier bijvoorbeeld het gezicht volledig is plat geflitst.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Annelien @ Mijn

                              eerste is een leuke opname, maar die twee anderen vind ik prachtig hoor, en dan vooral de tweede.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X