Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
vind ik de onscherpte niet lekker bij een te frontale compositie. Als het hoofd meer weg was gedraaid in combi met een iets kleiner diafragma, gaat de DOF wat geleidelijker imho. Dit is nogal radicaal.
Heb ik geen moeite mee. De DOF werkt overigens niet alleen horizontaal maar ook verticaal en daar vind ik de afloop van het masker naar de onderkant van het gezicht heel goed geslaagd.
(...) De DOF werkt overigens niet alleen horizontaal maar ook verticaal en daar vind ik de afloop van het masker naar de onderkant van het gezicht heel goed geslaagd.
Dat mag je me eens uitleggen. Als het hoofd vertikaal naar rechts buigt, dus naar beneden, (kijker), krijg je imho niet meer of minder DOF. Wel als je horizontaal het hoofd naar achteren draait
Wel als je horizontaal het hoofd naar achteren draait
Hoe je een hoofd horizontaal naar achteren kunt draaien, mag jij me dan eens uitleggen.
Wat ik bedoelde is dat voor mij de DOF gewoon lekker werkt, zowel bekeken vanuit horizontaal standpunt (van linkeroog nr rechteroog) als vertikaal (van linkeroog naar het gelaat en nr het haar).
Comment