Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zeer mooie foto van een heeeel mooi model. Kreeg ik ook maar zo'n kans...
Genomen in de Japanse tuin van Hasselt?
Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW
Zeer mooie foto van een heeeel mooi model. Kreeg ik ook maar zo'n kans...
Genomen in de Japanse tuin van Hasselt?
Ja, nog eens eentje uit een serie Japanse tuin in Hasselt ; ik noem het nog steeds een van de mooiste plekjes in Limburg en kom er dan ook geregeld terug .
Ander model geeft toch telkens andere opnames en elk seizoen geeft weer andere kleuren.
Ik begrijp de commentaren in deze rubriek vaak niet (ben ook maar een leek, zeker in deze tak van de fotografie).
Soms wordt er gedebateerd over een klein rimpeltje, een pukkeltje of het ontbreken van een stukje elleboog dat de foto zou ontsieren.
Het eerste wat mij bij dit beeld opviel was het ontbreken van de halve rechterhand en het 'bengelende vingertopje'. Komt dit dan alleen maar bij mij 'raar' over?
Voorts qua kleur en scherpte uiteraard wel een fraaie foto.
Guy
Ik begrijp de commentaren in deze rubriek vaak niet (ben ook maar een leek, zeker in deze tak van de fotografie).
Soms wordt er gedebateerd over een klein rimpeltje, een pukkeltje of het ontbreken van een stukje elleboog dat de foto zou ontsieren.
Het eerste wat mij bij dit beeld opviel was het ontbreken van de halve rechterhand en het 'bengelende vingertopje'. Komt dit dan alleen maar bij mij 'raar' over?
Guy
Natuurlijk heb je gelijk. Hoe beter alles in de foto klopt hoe mooier het eindresultaat is. Maar persoonlijk vind ik dit belangrijker bij studiofotografie dan bij buitenopnamen en bij fashionplaten. Hier stoort het mij totaal niet.
Tevens zijn de grenzen nogal verlegd de laatste jaren. Wat vroeger not done was, is tegenwoordig heel normaal. Gekke is dat vaak de artdirectors die de boekjes maken vaak nog erger zijn dan de fotografen. Die snijden alles af
Wie het weet mag het zeggen
Guy
Dacht dat ik de enige was die zich daaraan stoorde, daarmee had ik maar niks gezegd
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Comment