Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Aha Nat... toch een andere stelling ingenomen in verband met het photoshoppen van beelden? Blij dat te zien, want 'k vind 't met die afwerking een mooie foto!
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Aha Nat... toch een andere stelling ingenomen in verband met het photoshoppen van beelden? Blij dat te zien, want 'k vind 't met die afwerking een mooie foto!
Mvg,
Frederic
Deel die mening. Maar op dit niveau toch even pixelzeuren. Het lijkt net alsof er een grijze band over haar gezicht loopt.. op de hoogte van haar mondhoeken naar beneden. Een soort 'baard'.
Deel die mening. Maar op dit niveau toch even pixelzeuren. Het lijkt net alsof er een grijze band over haar gezicht loopt.. op de hoogte van haar mondhoeken naar beneden. Een soort 'baard'.
Voor de rest een mooie plaat
Ja idd, die lijn viel mij ook meteen op. Jammer, anders was het perfect geweest.
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Mvg,
Frederic
Hier is geen photoshop aan te pas gekomen. Enkel met de schuivertjes gespeeld in mijn RAW convertor programma
Voor de rest een mooie plaat
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
Ja idd, die lijn viel mij ook meteen op. Jammer, anders was het perfect geweest.
Waarschijnlijk heb ik een scherm probleem want wat jullie zien, zie ik niet. Mijn scherm is nochtans gecalibreerd ? Maar geen CRT of kwaliteits TFT...
Wat dat logo betreft : ik heb ook een ZW/w versie ervan en dat was idd beter geweest !
Hier is geen photoshop aan te pas gekomen. Enkel met de schuivertjes gespeeld in mijn RAW convertor programma
Het doet er nu niet toe als het in Photoshop of in de Raw-convertor gebeurd is, het is bewerkt, iets waarover je vroeger een andere mening had
Maar zoals ik al zei vind ik het positief dat je van die vroegere stelling afweek, want recht uit de camera zonder aan de schuivertjes te regelen had die foto waarschijnlijk niet half zo goed geweest!
Vind het een heel mooie foto. Heel mooie kleuren, ook al is het wel heel erg grijs voor een huid, maar ik vind het niet storen. Het model heeft ook een mooie intense blik.
Het doet er nu niet toe als het in Photoshop of in de Raw-convertor gebeurd is, het is bewerkt, iets waarover je vroeger een andere mening had
Maar zoals ik al zei vind ik het positief dat je van die vroegere stelling afweek, want recht uit de camera zonder aan de schuivertjes te regelen had die foto waarschijnlijk niet half zo goed geweest!
Mvg,
Frederic
Het blijft woordneuken natuurlijk, maar met photoshoppen bedoel ik eigenlijk dodge en burn, neus correcties, hals verlengingen, vetkwab wegwerkingen, plastificeren van de huid en zo. (Ik druk het bewust nogal cru uit). Elke foto ondergaat bij mij een (eventuele) crop, kleurcorrectie, helderheidscorrectie en zelfs vignettering. Maar dat beschouw ik niet als "photoshoppen" (als werkwoord dan) maar eerder als een donkere kamer behandeling. Je begrijpt beslist wat ik bedoel
Het blijft woordneuken natuurlijk, maar met photoshoppen bedoel ik eigenlijk dodge en burn, neus correcties, hals verlengingen, vetkwab wegwerkingen, plastificeren van de huid en zo. (Ik druk het bewust nogal cru uit). Elke foto ondergaat bij mij een (eventuele) crop, kleurcorrectie, helderheidscorrectie en zelfs vignettering. Maar dat beschouw ik niet als "photoshoppen" (als werkwoord dan) maar eerder als een donkere kamer behandeling. Je begrijpt beslist wat ik bedoel
Dan mag je vanaf heden ook dodgen en burnen, want dat was een zeer gebruikelijke donkere-kamer-bewerking...
Het is niet zo moeilijk hoor. Als je de dodge tool pakt, en de dekking op 3% zet en je gaat met een zachte borstel over de donkere delen van haar wang, kin en onder de haren, heb je met een paar minuten het volgende resultaat. (ff snel en op een kleine versie uiteraard)
Als ie weg moet, hoor ik het wel
Comment