Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb wel een vraagje bij de zweem (waas) die over de foto hangt. 'k Ben eens gaan kijken naar je ander werk, en ik vind die zweem heel vaak terug, ook op andere foto's (vooral bij je eerste reeks waar mensen en dieren op te vinden zijn).
'k Kan die niet echt plaatsen maar hij neemt het 'frisse' van je foto's een beetje weg.
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Ja, die zweem,...dat vergemakelijkt de zaken technisch wel heel veel,....een middelmatige foto,
een plugin filtertje of twee erover, wat zweem en klaar is kees....
Het model en de crop is knap, mooie ogen natuurlijk,...eerste gevoel van sfeer ook,....verder eigenlijk niet...
Ik vind de compositie echt mooi, alleen de kleuren zou ik ietsje warmer zetten.. kun je dat even doen aub? en wat meer contrast?
Groeten
Ik ging juist voor het kille. Koude kleuren, daar hou ik van. Contrast mag zo inderdaad wat hoger, maar de afdruk ziet er goed uit gek genoeg, daar is het contrast ruim voldoende.
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
Ik heb wel een vraagje bij de zweem (waas) die over de foto hangt. 'k Ben eens gaan kijken naar je ander werk, en ik vind die zweem heel vaak terug, ook op andere foto's (vooral bij je eerste reeks waar mensen en dieren op te vinden zijn).
'k Kan die niet echt plaatsen maar hij neemt het 'frisse' van je foto's een beetje weg.
Het is inderdaad een aparte manier van nabewerken, maar een waar ik bewust voor kies. Ik hou van nostalgische kleuren en wil geen standaard frisse foto's. Toch bedankt voor je reactie hoor! Ik snap zeker je mening.
Ja, die zweem,...dat vergemakelijkt de zaken technisch wel heel veel,....een middelmatige foto,
een plugin filtertje of twee erover, wat zweem en klaar is kees....
Het model en de crop is knap, mooie ogen natuurlijk,...eerste gevoel van sfeer ook,....verder eigenlijk niet...
Juist "mooi" dus...
Grtz, D.
Dat vind ik nou vervelend. Ik gebruik absoluut geen plugin filters of any kind. Er zit flink wat tijd en moeite in het effect, en zoals ik eerder al zei is het een effect waar ik bewust voor kies. Je houd ervan of je houd er niet van. Als de foto al niet goed was om te beginnen kon een bewerking hem ook niet mooi maken.
Comment