Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annelien

Nr 1

gr
    Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
      @ Raf

Ik respecteer je mening, maar wat vindt je er niet goed aan ?
      Je hebt hier een jong meisje afgebeeld en haar er een jaar of 10 ouder laten uitzien dan ze is.
      De kleding is wat overgesatureerd, door het licht lijkt het haar niet echt net. De huid komt weer wat te onecht over.
      Maw je hebt een foto gemaakt en er volgens de boekskes een standaard retouche aan toe gevoegd, voor mij is het de retouche die de foto naar beneden haalt.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        Je hebt hier een jong meisje afgebeeld en haar er een jaar of 10 ouder laten uitzien dan ze is.
        De kleding is wat overgesatureerd, door het licht lijkt het haar niet echt net. De huid komt weer wat te onecht over.
        Maw je hebt een foto gemaakt en er volgens de boekskes een standaard retouche aan toe gevoegd, voor mij is het de retouche die de foto naar beneden haalt.
        Bedankt voor je verduidlijking Raf,

doch ...

- Als je de raw file bekijkt is 90 zoniet 95 % aanwezig in de raw.
        - Is er geen blur op de huid gelegd, er zijn enkel kleine aanpassingen geweest met de healingbrush.

Wat de saturatie betreft heb je deels een punt. Alles hangt af op welke monitor je dat bekijkt. Als ik dat op mijn Eizo in de studio bekijk is die prima, en komt die overeen met de print. Als ik die bekijk op mijn "gewone" pc die enkel gebruikt wordt om te surfen, volg ik je standpunt.

Wat de leeftijd betreft van Annelien... je hoeft daar echt geen truuken voor uit de kast halen om ze zo af te beelden. Ze is misschien een kind van 14, doch zo gedraagt ze zich zeker niet en dat straalt ze ook niet uit.

Wat de scherpte en detaillering betreft : Als je een beeld van 21 Mp naar max 900 pixel moet herschalen op 72 dpi verlies je een pak detail. Dat is niets nieuw, doch om je een plezier te doen zet ik er even een 100% crop bij.

BD0808BE

Comment

- Als je de raw file bekijkt is 90 zoniet 95 % aanwezig in de raw.
          - Is er geen blur op de huid gelegd, er zijn enkel kleine aanpassingen geweest met de healingbrush.

Wat de scherpte en detaillering betreft : Als je een beeld van 21 Mp naar max 900 pixel moet herschalen op 72 dpi verlies je een pak detail. Dat is niets nieuw, doch om je een plezier te doen zet ik er even een 100% crop bij.
          Ik weet best wel dat er door compressie een heel pak verloren gaat maar dat kan je deels ook inrekenen tijdens de verwerking van je beeld.

Wat de saturatie betreft heb je deels een punt. Alles hangt af op welke monitor je dat bekijkt. Als ik dat op mijn Eizo in de studio bekijk is die prima, en komt die overeen met de print. Als ik die bekijk op mijn "gewone" pc die enkel gebruikt wordt om te surfen, volg ik je standpunt.
          Ik kijk hier ook op een gecallibreerd scherm hoor. Ik heb bij wijze van test je foto eens even met photoshop geopend en eens de helderheid en contrast iets terug geschroefd en de saturatie van het rood eens een beetje vermindert, dat zag er een heel pak beter uit in mijn ogen. Doe dit eens op je grote foto, het resultaat zal nog beter zijn.

Wat de leeftijd betreft van Annelien... je hoeft daar echt geen truuken voor uit de kast halen om ze zo af te beelden. Ze is misschien een kind van 14, doch zo gedraagt ze zich zeker niet en dat straalt ze ook niet uit.
          Dat geloof ik best. Ik ken haar niet persoonlijk maar uit de foto's die ik al zag van haar blijkt inderdaad dat zij een top modelletje is.
          Misschien is het nog wel eens een fotografische uitdaging om haar te fotograferen als Annelien en niet als Model Annelien. Maar dat zou ons weer te ver afleiden van de foto en die discussie is denk ik al eens gevoerd.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
          X