Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset Challenger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sunset Challenger

Ik zat al langer met het idee in m'n hoofd om dit soort van sunset-portret
    eens uit te proberen.

Vanavond was de atmosfeer best ideaal!

Hopelijk vinden jullie 'm smaken...

Exif:

1/250 sec
    f/ 2,0
    85mm
    ISO 50

Lighting setup:

1 EX 580 op 1/64 in een witte doorschijnparaplu, links hoog van camera

Ciao!
    CANON Inc. Made In Japan

Re: Sunset Challenger

wel een leuke, maar wel wat vreemd zo,n halve arm op haar hoofd!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik vind m heel mooi, sfeervol

Comment

Ik mis toch wat scherpte in de foto (of is het mijn vuile bril ).
        Verder storen de uitgevreten partijen me enorm, de lucht is compleet uitgebrand en ook een stuk op het haar.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je voor deze setup hebt gekozen ....

Stel je neemt een veel kleiner diafragma, dan is je lucht ook nog mooi, wat nu niet het geval is.
        En dan stel je je flits in op dat diafragma, dus veel meer power geven...

Op die manier ga je veel meer evenwicht krijgen tussen je flits en het omgevingslicht.

PS : er zit volgens mij ook een kleurenzweem op je foto.
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

- De scherpte is onvoldoende, ook met een beperkte DOF zou ik graag de maximale scherpte op de ogen of zelfs op één oog zien, dat is hier niet het geval, de scherpte ligt op de borst, daar kan ik het meeste detail terug vinden .

- De arm op het hoofd is nergens aan vast, en gedeeltelijk uitgebrand te hoogte van de lucht en het haar.

- De lucht is volledig weg, uitgebrand alle informatie weg ......

Ik zou der geen tijd meer insteken maar me toeleggen op een volgende opname.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ben akkoord wat die halve arm betreft. Die ligt idd op het hoofd en dat stoort wel.

Ben niet akkoord met de comments dat er geen scherpte in het gezicht zit. Dit is een foto met een bewuste mate van flare en dat verdoezelt misschien de scherpte, maar ze is wel degelijk aanwezig.

Zulke sfeerschepping met flare kan trouwens nu eenmaal moeilijk zonder een stukje uitgebrande lucht, het is inherent.

Voor mij -afgezien van de arm- een
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

- De scherpte is onvoldoende, ook met een beperkte DOF zou ik graag de maximale scherpte op de ogen of zelfs op één oog zien, dat is hier niet het geval, de scherpte ligt op de borst, daar kan ik het meeste detail terug vinden
              De scherpte ligt exact waar ze moet liggen. De flare maakt dit voor de oudere generatie blijkbaar wat moeilijk zichtbaar.

- De lucht is volledig weg, uitgebrand alle informatie weg ......
              Dit is een tegenlichtopname, met de bedoeling een sfeer te scheppen, en mensen mekkeren over informatie in de lucht...

Maw, ik vind dit wél zeer de moeite!

Comment

Dit is een tegenlichtopname, met de bedoeling een sfeer te scheppen, en mensen mekkeren over informatie in de lucht...
                Ik deel deze mening, kan het niet beter verwoorden!
                Wat mij betreft dikke up!!
                Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Een foto dient niet altijd technisch perfect te zijn, sfeer zegt (voor mij) veel meer dan perfectie.
                  Jammer inderdaad van de arm, maar voor de rest:
                  de piercing stoort me enorm, trekt veel aandacht naar zich toe
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Mooi plaatje, jammer van de arm, maar voor de rest
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                    X