Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele portretten tijdens een Ommeganck

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele portretten tijdens een Ommeganck

Hier enkele foto's genomen tijdens de Ommeganck van 1000 jaar Heist O/D Berg.

Foto 1, vast gebonden aan de schandpaal:

Foto 2, en maar zingen en van zijn oren maken:

Foto 3, chef bij de stoomtrein:

Wat vinden jullie ervan? of
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Re: Enkele portretten tijdens een Ommeganck

mooie van kleur maar missen toch alle drie scherpte (misschien sluiten en diafragma eens meegeven) . Op welke stand trok je die ?
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      mooie van kleur maar missen toch alle drie scherpte (misschien sluiten en diafragma eens meegeven) . Op welke stand trok je die ?
      yep, mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

- Scherpte is onvoldoende bij de drie beelden
        - Storende achtergrond bij de drie beelden

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Sorry !
          Geen enkele van de 3 kan er door...
          Kijk eens hoe die mensen er op staan
          Je zou maar zo'n foto van jezelf tegenkomen op het net
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik ben het eens met dat de scherpte beter kan. Maar van hoe ze erop staan heeft te maken met de kleren en de moment ze moesten uitbeelden. Als er iemand staat te roepen en te brullen is dit omdat dit een moment opname tijdens het uitbeelden van scene. De haardos is van een bedrieger/..... die aan de schandpaal is gebonden.

Ik kan tijdens een optocht waar 10.000 mensen zijn de achtergrond ook niet veranderen. Kan er moeilijk een zwart doek of wit doek gaan achterhouden. Zit niet in een studio.

Zeg me eens waarom ze er verkeerd op staan?
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Die eerste mens staat met zijn mond half open en zijn ogen paraplu.
              Die 2e mens zijn ogen zijn zelfs toe !!! Dan heb ik het nog niet over zijn mond...

Ik weet dat je niet in een studio zit. Ook weet ik dat je het licht niet onder controle hebt. Ook weet ik dat die mensen niet blijven zitten.
              Ook weet ik dat je bij dit onderdeel van fotografie meer geluk dan technische kennis nodig hebt om goeie foto's te kunnen maken, maar jij had hier geen één van de twee.

De prullenbak in met die foto's niet meer niet minder
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Mogelijks is dit weer een 'test' van een psychologisch verlichte geest in een poging de oeverloze 'showcase(on)waardigheid' discussies weer te doen oplaaien...
                Zoniet... ai.
                Last edited by Kult; 11 september 2008, 21:54.

Comment

En dan krijg ik een negatieve reactie over een glimmer op de lippen van mijn model

Sorry TS.
                  Het gaat bij mij niet over de achtergrond of whatever, maar een showcaseplaatje hoort toch op z'n minst een tikkie scherp te zijn. (uitzonderingen daargelaten)

Vind de beelden namelijk best leuk en fraai, maar waar is de scherpte? Dat zie je toch zelf ook wel hoop ik?

Als ik de EXIF zou weten zou ik je wat tips kunnen geven.

Succes met de volgende, want ik ben best wel fan van straatbeelden.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Sorry TS.
                    Het gaat bij mij niet over de achtergrond of whatever, maar een showcaseplaatje hoort toch op z'n minst een tikkie scherp te zijn. (uitzonderingen daargelaten)
                    Hierin volg ik volledig. Nul scherpte, geen creativiteit qua compositie, allesbehalve flatterende beelden voor de geportreteerden.
                    Natuurlijk heb je op zo'n evenement eigenlijk de situatie niet in de hand, maar dat is nu net de skill van straatfotografie. Ondanks alles moet je toch proberen er een prachtig geheel van te maken, en daarin ben je zeker niet geslaagd....

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                    Mogelijks is dit weer een 'test' van een psychologisch verlichte geest in een poging de oeverloze 'showcase(on)waardigheid' discussies weer te doen oplaaien...
                    Zoniet... ai.
                    Ik gok eerder op die 'ai'

Mvg,
                    Frederic

Comment

'k moet jammer genoeg beamen dat er is scheelt met de scherpte.
                      3 is nog de beste.

NB: 'k was er ook, maar ben nog niet door de processing geraakt, foto's volgen (misschien) later, als er iets deftigs bij zit.
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Zeg me eens waarom ze er verkeerd op staan?

Een goed boek over fotografie en véél doen gaat hier raad brengen !

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Die eerste had nog leuk kunnen worden als hij scherp was en de ogen idd niet paraplu zouden staan de man ziet er wel niet uit als een bedrieger aan de schandpaal maar het lijkt eerder een zatlap die het cafe verlaat.
                          Ook de tweede zou scherper moeten en misschien een andere hoek nemen waardoor die mensen de achtergrond niet verstoren en die gesloten ogen vind ik ook niet alles.
                          De derde is de scherpste maar van achtergrond en compo is hij dan weer niet zo goed.

Groeten Davinzius

Comment

Working...
                          X