Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Bruid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Bruid

Strobist info :

2 X SB-28 met 1/4 CTO Gel (1/2 power 50 mm)
    Triggered by Pocket Wizards

www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Re: De Bruid

Bizar dat hier geen reacties op komen.

Maak zelf veel glamourplaten, maar kan ze wegens copyright nooit op een openbaar forum plaatsen.

Ik vind het raar dat vele "kenners" commentaren plaatsen (veelal positieve) bij plat verlichte glamourplaten, wat op zich wel mooi kan zijn, maar qua belichting echt wel niet het moeilijkste wat er bestaat hoor...

Als ik dan deze platen zie en merk dat er een heel mooie balans is gemaakt tussen flitslicht en omgevingslicht (TS wilde een bepaalde late namiddagsfeer creëren) dan is dat vele malen moeilijker dan vele andere soorten belichting...

Ik spreek me niet uit over de foto's zelf, want ik ben op vlak van bruidsfotografie absoluut niet thuis (hoewel ze me wel kunnen bekoren), maar op vlak van belichting en dan vooral de combinatie met hevig zonlicht, kan dit in mijn ogen wel tellen.

Dus ofwel is dit voor velen te ingewikkeld om op te repliceren, ofwel vinden ze de platen niet goed, ofwel hebben ze geen kaas gegeten van outdoor-lighting.

Of is het omdat TS misschien geen vedette is op het forum...

Ik vind ze alvast goed.

Comment

Bedankt voor de toffe reactie John.

Kwestie van aantal reacties, weet ik uit ervaring dat een zondag een moeilijke dag is. Het is een dag dat de mensen niet veel achter hun pc zitten, dus ik denk dat je daar voor het overige niets meer moet achter zoeken hoor, maar alleszins toch bedankt voor je reactie

Comment

Mooie, evenwichtige belichting.
        Misschien toch één klein puntje: op de eerste foto viel de schaduw van het bruidsboeket op de voorarm van de bruid mij nogal op.

Mvg,

Walter

Comment

TS heeft hier idd een zeer moeilijk gegeven tot een redelijk goed einde gebracht . Nice try!

Waar je echter op moet letten als je op z'n 'strobist' gaat werken buiten is dat je moet vermijden dat het lijkt alsof je in een studio met een natuurachtergrond werkt. Nr 1 is voor mij -bijna- een voorbeeld daarvan. Het verschil in stops is me iets te groot.
          Als je daarenboven de indruk wil wekken van een late zon, dan moet je ook zien dat alles in het plaatje klopt; hier zou de zon dus enkel op de bruid vallen, en dat kan niet het geval zijn.

Nr 2: piccobello Hier klopt het plaatje

Nr3: tussen 1 en 2 in.

Nogmaals, het is op deze manier aartsmoeilijk om van een goed plaatje een schitterende plaat te maken. Mij lukt het alleszins nog niet
          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Als ik eerlijk mag zijn kan geen enkele foto mij bekoren.

Bij de eerste foto is er in sommige delen van de achtergrond geen detail te zien.
            De onderkant van het kleed is niet belicht.
            Een langere sluitertijd had hier een oplossing kunnen zijn.
            Dan had je meer detail in de achtergrond en zou het flitslicht niet alle aandacht trekken.
            Bij een trouwkleed is het supppper belangrijk dat het volledig belicht is en niet enkel de bovenkant van het model.

Bij de 2e heb je een volledig mis standpunt genomen.
            Fotografeer NOOIT van aan de onderkant.
            Je kijkt in de neus, je ziet de onderkant van haar kin, ...
            ook komt uw licht uit de verkeerde kant.
            door de schaduw op haar wang ziet ze er ouder uit.
            Je hebt ook een beetje te veel in groothoek gewerkt waardoor haar arm ( elleboog ) veel de dik geworden is in verhouding.
            Goeie raad... Laat haar die foto zeker niet zien.

Bij de 3e ( de beste van de 3 ) kijk ik te veel naar de schaduw van het harde licht.
            Ook mocht het boeket iets gedraaid zijn ( bijna niks van de bloemen te zien en aan de steel van het boeket hebben de kijkers niet veel.

Mijn commentaar komt misschien streng over maar is met de beste bedoeling
            Ik hoop dat je hier iets aan hebt
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Als ik eerlijk mag zijn kan geen enkele foto mij bekoren.

Bij de eerste foto is er in sommige delen van de achtergrond geen detail te zien.
              De onderkant van het kleed is niet belicht.
              Een langere sluitertijd had hier een oplossing kunnen zijn.
              Dan had je meer detail in de achtergrond en zou het flitslicht niet alle aandacht trekken.
              Bij een trouwkleed is het supppper belangrijk dat het volledig belicht is en niet enkel de bovenkant van het model.

Bij de 2e heb je een volledig mis standpunt genomen.
              Fotografeer NOOIT van aan de onderkant.
              Je kijkt in de neus, je ziet de onderkant van haar kin, ...
              ook komt uw licht uit de verkeerde kant.
              door de schaduw op haar wang ziet ze er ouder uit.
              Je hebt ook een beetje te veel in groothoek gewerkt waardoor haar arm ( elleboog ) veel de dik geworden is in verhouding.
              Goeie raad... Laat haar die foto zeker niet zien.

Bij de 3e ( de beste van de 3 ) kijk ik te veel naar de schaduw van het harde licht.
              Ook mocht het boeket iets gedraaid zijn ( bijna niks van de bloemen te zien en aan de steel van het boeket hebben de kijkers niet veel.

Mijn commentaar komt misschien streng over maar is met de beste bedoeling
              Ik hoop dat je hier iets aan hebt
              Ik apprecieer je commentaar heel erg, bedankt

Bij foto 1 was het wel de bedoeling de achtergrond veel donkerder te maken, maar achteraf bekeken, heb ik besloten dat ik die toch wat ga lichter maken om terug detail in de bomen te krijgen.

Foto 2 : uw raad komt te laat, maar geen nood de mensen vonden hem zeer goed... En da's het belangrijkste hé...
              Mij ging het vooral over de belichting.

Foto 3 : licht is inderdaad hard, maar ik kon geen plu gebruiken omdat er teveel wind stond en alles zou wegwaaien.

Maar hier steek ik wel degelijk veel van op...

Comment

Working...
              X