Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wandelen
Collapse
X
-
-
Re: Wandelen
Lijkt me nochtans vrij standaard spul hoor
Neemt niet weg dat het een goede foto is en een dito omzetting.My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.Foto's: http://www.jefjanssens.be - - - - - Blog: http://jefjanssens.wordpress.com/
-
Nu moet je je toch eens voorstellen dat die bloemen op de grond achter haar hadden gelegen.... Dat zou dan echt een drama zijn geweest.
Anders dan anders zeker
@Henri: Af en toe kun je vreselijk bot en cynisch uit de hoek komen, maar ik moet eerlijk bekennen dat je kogelgatopmerking een hoog Amsterdams humor gehalte heeft
Toch ben ik van mening dat dit soort opmerkingen niet echt leuk/opbouwend zijn voor TS.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
mooi shot, al ben ik niet zo weg van dat skeve gedoe.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtNu moet je je toch eens voorstellen dat die bloemen op de grond achter haar hadden gelegen.... Dat zou dan echt een drama zijn geweest.
Anders dan anders zeker
@Henri: Af en toe kun je vreselijk bot en cynisch uit de hoek komen, maar ik moet eerlijk bekennen dat je kogelgatopmerking een hoog Amsterdams humor gehalte heeft
Toch ben ik van mening dat dit soort opmerkingen niet echt leuk/opbouwend zijn voor TS.
On topic: wij vinden de foto dan mss geslaagd maar ik twijfel of de bruid ze gekocht heeft. Je moet maar eens luisteren naar de opmerkingen van familie en kennissen, bij het bekijken van een huwelijksreportage. De fotograaf probeert er iets artistieks van te maken maar krijgt soms stank voor dank want:
- de sleep staat er niet op
- de hoed bedekt haar ogen
- daar kijkt ze zuur
- hier lacht hij niet
- wat staat die trut van tante J.. daar nu op
- onze Jef zijn fotos zijn veel beter
- ....
Veel fotografen vergeten dat ze hun produkt ook moeten verkopen en kunst is moeilijk verkoopbaar.
Ben ik nu nog bot en cynisch als ik informeer naar de zienswijze van de bruid?
henrilidnummer: BD0435BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtBen benieuwd hoe de bruid reageerde.
P.S. is dat een kogelgat op de rug?
Henri
@Madmax:
dank je voor je woorden, Jörgen. Ik ben zo nu en dan ook wel in voor wat humor...
Dat van die bloemen is zeer zeker goed. Maar ik denk tè confronterend voor bruid en bruidegom. Het wekt een verkeerd idee op. Wellicht goed voor een fotoshoot die geen bruiloft heet.
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooi shot, al ben ik niet zo weg van dat skeve gedoe.
grt,bouk.meer over mijn fotografie is te vinden op
http://www.nandoonline.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk berichtDat van die bloemen is zeer zeker goed. Maar ik denk tè confronterend voor bruid en bruidegom. Het wekt een verkeerd idee op. Wellicht goed voor een fotoshoot die geen bruiloft heet.
Maar het idee erachter bedoel ik.. zou wel vet zijn
@henri: nee, niet richting zienswijze bruid. Maar a) klanten zien veel minder de details zoals wij ze zien, en b) de TS laat ze hier zien aan niet-bruiden
Persoonlijk boeit het me ook niet of de foto nou voor de bruid is of niet. Ik kijk naar het plaatje als foto ansich, vandaar dat ik meteen die bloemen op de grond zag liggen.Last edited by MadMax; 10 september 2008, 13:22.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtjah uiteraard hahaha... stel je voor dat zit in je fotoboek zeg LOL. Leuk voor de familie
Maar het idee erachter bedoel ik.. zou wel vet zijn
@henri: nee, niet richting zienswijze bruid. Maar a) klanten zien veel minder de details zoals wij ze zien, en b) de TS laat ze hier zien aan niet-bruiden
Persoonlijk boeit het me ook niet of de foto nou voor de bruid is of niet. Ik kijk naar het plaatje als foto ansich, vandaar dat ik meteen die bloemen op de grond zag liggen.
Het is mooi als fotos als kunstprodukt worden bekeken en beantwoorden aan al die criteria waar wij hier zoveel aandacht aan besteden (gulden snede, sterke punten, wijkende lijnen, DOF, horizontalen, enz...) maar daarvan kan de prof niet leven; temeer daar zijn klant meestal kunst-onkundig is en maar aandacht heeft voor één punt, namelijk zijn eigen product moet er op staan en doordringen tot zijn klant. Het zal die man (of vrouw ) worst wezen of er kunst uitstraalt van de verwezenlijking zolang hij (zij) maar tevreden is .
Sommige profs besteden enorm aandacht aan korrel, opbouw, e.d. en om te bewijzen dat ze er hun werk van gemaakt hebben tonen ze hun klant ook de gemaakte proeven, die ze evenwel aan de kant hebben geschoven omdat er wat teveel schaduw op was, of omdat het bruidsboeket te veel aandacht trok in het beeld, of omdat de sluier teveel bewoog in de wind, of omdat een derde persoon nog eventjes zichtbaar was, of omdat...
Dit is ware zelmoord, want geloof me als de klant dat ziet zal hij persé die fotos vragen die de prof (uit eergevoel, plichtsbesef, standing,...) zo vlijtig heeft gemaakt uit artistiek gevoelen. Zij willen juist die elementen zien die er nu uit weggehaald zijn.
Ik hoop dat iedere bezoeker mijn standpunt wil inzien. Het wordt gewoon gegeven opdat ze er ook voordeel mee kunnen halen.
Ik ben benieuwd om te weten hoeveel mensen hier op het forum als louter prof werkzaam zijn en van hun werk kunnen leven. Ik vraag die mensen specifiek om hier info te verstrekken over de ware fotografie als broodwinning.
Aan de andere kant ben ik ook benieuwd te vernemen hoeveel Artiesten hier zijn die geen verdere activiteit hebben om rond te komen.
Sorry als mijn benadering al eens afwijkt van de doorsnee BD-er..
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
-
@Henri: deze uitleg is volkomen duidelijk en komt uit het hart.
Mss zie ik het verkeerd, dat zou TS moeten verduidelijken, maar is het niet zo dat de klant eerst het werk bekijkt van fotograaf en dingen van te voren bespreekt hoe of wat?
Toen ik ging trouwen was dat wel zo, maar liet de fotograaf ook vrij in zijn artistieke vrijheid om wat beelden te maken die afweken van standaard. Los daarvan wilde ik natuurlijk een boek zoals alle 'standaard' bruidsparen hebben.
Ook leven we nu in een tijd waar veel meer mogelijk is dan vroeger. Dat zie je in alles.
En ik denk dat ik het heeeeeel erg mis zou hebben als TS niet gewoon 90% van zijn platen op de manier heeft geschoten zoals de klant dat heeft gewenst.
Mensen die bij mij een shoot willen beoordelen mij op mijn portfolio. Ik zeg dan ook meestal, laat mij de foto's uitkiezen om te bewerken... daar ben je ook in eerste instantie door binnengekomen. Dat scheelt een hoop gezeur achteraf.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
Wat een rare discussie.
Ik heb als hobbie en als beroep fotografie. Mensen huren mij in aan de hand van mijn portfolio. En tijdens de dag maak ik mijn foto's en selecteer een aantal foto's voor in het album uit.
Punt.
Hier op BD kies ik ervoor om een foto te laten zien, om te kijken wat jullie ervan vinden. Je vind een foto mooi, of niet. Eventueel onderbouw je je mening (wat heel leerzaam kan zijn). De manier van werken, en de manier hoe de klant mijn foto's bekijkt en/of kiest is een andere zaak. Die stel ik niet ter discussie want die is hier niet relevant.
Punt.
Als je de foto niet mooi vind... prima. Niet erg, dat mag, dat gebeurt. Iedereen heeft zijn eigen mening en smaak en dat is maar goed ook.
Laat de manier van werken gewoon terzijde en vertel je eigen mening zonder je aan anderen te storen. Dat is al moeilijk genoeg.meer over mijn fotografie is te vinden op
http://www.nandoonline.com
Comment
-
Knap!
- de sleep staat er niet op
- de hoed bedekt haar ogen
- daar kijkt ze zuur
- hier lacht hij niet
- wat staat die trut van tante J.. daar nu op
- onze Jef zijn fotos zijn veel beter
- ....
Wat moet je je dan gaan drukmaken in een onwetende 'mening' van dat viswijf van een tante gusta en haar incontinente zuster maria...
Comment
Comment