Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Rechterkant is zowat gelijk aan de linkerkant, mss iets meer. Het is dus wel degelijk de bedoeling.
Ik heb een speedlite achter haar geplaatst als tegenlicht (en ook een vooraan natuurlijk)
ik zie twee fotos, waarbij de linker (close up) beter is. Ondanks de drukke achtergrond en druk motief op de kledij is er toch rust in de foto door het mooi aangezicht. Het overbelichte in de foto doet dit nog versterken, of hoe de overbelichting van het haar een grens kan zijn voor de drukke achtergrond en motief.
Ik vind het geen goed portret omdat het model heel afwijzend tegenover de camera staat. Pose is niet eerlijk.
Vooral op de rechterfoto is de kaak veel te groot in vergelijking met het aangezicht.
ik zie twee fotos, waarbij de linker (close up) beter is. Ondanks de drukke achtergrond en druk motief op de kledij is er toch rust in de foto door het mooi aangezicht. Het overbelichte in de foto doet dit nog versterken, of hoe de overbelichting van het haar een grens kan zijn voor de drukke achtergrond en motief.
Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichielsBekijk bericht
Even voor de zekerheid.
Vinden jullie het slecht omdat het niet standaard en 'perfect' belicht is? Of gewoon omdat jullie het echt niet mooi vinden?
Mooi is een zwaar woord, net als perfect belicht. Belichting is er juist voor om mee te spelen. Als iedereen zijn/haar bronnen precies in een hoek van 45 graden op het model zouden zetten op F8, zouden we allemaal dezelfde beelden krijgen.
Dit is nou juist zo leuk om eens grensverleggend aan het werk te gaan.
Het 'nadeel' van het hoge contrast, vooral in de hooglichten, is dat je nu redelijk grote vlakken krijgt, zoals contral-z al aangaf bij de kaak.
Maar ik denk dat dit eerder door de omzetting en nabewerking komt dan door het licht? Maar daar kan ik zonder het origineel niet over oordelen.
En ook ik ga mee in de niet 'lekkere' blik/pose van het model. Het pakt me persoonlijk niet.
Maar ook dit is een kwestie van smaak en als jij en het model het wel mooi vinden heb je je eigen doel bereikt, toch? Zo bekijk ik mijn eigen platen namelijk ook
Maar ook dit is een kwestie van smaak en als jij en het model het wel mooi vinden heb je je eigen doel bereikt, toch? Zo bekijk ik mijn eigen platen namelijk ook
Ik ook!
Het is leuk om positieve reacties te krijgen maar je mag je er niet op focussen. Uit negatieve reacties kan je leren. Maar het belangrijkste is zoals MadMax zegt dat jij en het model er tevreden mee zijn.
Over de foto's zelf: de 2de foto heeft mijn voorkeur. Ik vind de pose lekker fashion, een mooie compositie en de bladeren boven haar geven het geheel een extra touch.
Alhoewel ik helemaal te vinden ben voor tweeluikjes vind ik het hier minder passen.
Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichielsBekijk bericht
Even voor de zekerheid.
Vinden jullie het slecht omdat het niet standaard en 'perfect' belicht is? Of gewoon omdat jullie het echt niet mooi vinden?
Mocht deze plaat gemaakt zijn door een topfotograaf, dan zou iedereen hem mooi vinden.
Geef je eigen visie weer. Geef een reden om je foto zo te belichten.
Stel je dezelfde foto eens voor die goed belicht is, en het grote contrast tussen zwart en wit vervalt in het niets toch.
Ik heb ooit een overbelichte foto gemaakt. Hij werd hier in de grond geboord als not well done . Maar op een andere site kreeg ik dan wel weer betere commentaar. De persoon in kwestie kon hem wel smaken. Dus waar maak jij je zorgen om.
Laat ik het zo stellen, het is niet echt mijn smaak.
Ik heb het fysiek moeilijk om ernaar te blijven kijken, maar dat zal aan mij liggen(of aan mijn monitor)
Ik heb geen ervaring met modellenfotografie, dus daar heb ik ook geen bemerkingen over, maar ik denk dat het keiharde contrast binnen de jurk( een groot deel van de foto, toch) ervoor zorgt dat mijn ogen geen rust vinden in de foto.
Comment