Shoot met Lieze vorige week (modellennaam = Trisyha)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trisyha
Collapse
X
-
-
Re: Trisyha
Rechterkant is zowat gelijk aan de linkerkant, mss iets meer. Het is dus wel degelijk de bedoeling.
Ik heb een speedlite achter haar geplaatst als tegenlicht (en ook een vooraan natuurlijk)
Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht't Kan aan m'n monitor liggen, maar 't lijkt
of de rechterkant van het haar fameus is uitgebrand!
...voor de rest vind ik de bewerkeing wel ok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtSorry, maar hiervan krijg ik hoofdpijn.
Als dat je doel is vind ik het prima geslaagd.
Henri
Ik ben ook geen fan van de bewerking. Iets minder contrast was (denk ik) wel mooi geweest.
Comment
-
khad em reeds gezien op je blog. ik vreesde wel dat je hier zulke reacties zou krijgen.
je hebt je visie op beeld gezet, ik vind ze goed.
je hebt met licht gespeeld zoals ze zelf wil, je zal zelf wel beslist hebben welke look je wil.
als ik een opmerking moet geven bemerk ik het hangend kopje (armlijn naar hoofd) op het linkerbeeld.
Comment
-
-
ik zie twee fotos, waarbij de linker (close up) beter is. Ondanks de drukke achtergrond en druk motief op de kledij is er toch rust in de foto door het mooi aangezicht. Het overbelichte in de foto doet dit nog versterken, of hoe de overbelichting van het haar een grens kan zijn voor de drukke achtergrond en motief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VsTrash Bekijk berichtkhad em reeds gezien op je blog. ik vreesde wel dat je hier zulke reacties zou krijgen.
je hebt je visie op beeld gezet, ik vind ze goed.
je hebt met licht gespeeld zoals ze zelf wil, je zal zelf wel beslist hebben welke look je wil.
als ik een opmerking moet geven bemerk ik het hangend kopje (armlijn naar hoofd) op het linkerbeeld.Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk berichtik zie twee fotos, waarbij de linker (close up) beter is. Ondanks de drukke achtergrond en druk motief op de kledij is er toch rust in de foto door het mooi aangezicht. Het overbelichte in de foto doet dit nog versterken, of hoe de overbelichting van het haar een grens kan zijn voor de drukke achtergrond en motief.Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk berichtMet een scheidingslijntje zouden deze echt worden
3/6 positieve reacties, nu 3/7 omdat je nog een extra reactie vroeg
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk berichtEven voor de zekerheid.
Vinden jullie het slecht omdat het niet standaard en 'perfect' belicht is? Of gewoon omdat jullie het echt niet mooi vinden?
Dit is nou juist zo leuk om eens grensverleggend aan het werk te gaan.
Het 'nadeel' van het hoge contrast, vooral in de hooglichten, is dat je nu redelijk grote vlakken krijgt, zoals contral-z al aangaf bij de kaak.
Maar ik denk dat dit eerder door de omzetting en nabewerking komt dan door het licht? Maar daar kan ik zonder het origineel niet over oordelen.
En ook ik ga mee in de niet 'lekkere' blik/pose van het model. Het pakt me persoonlijk niet.
Maar ook dit is een kwestie van smaak en als jij en het model het wel mooi vinden heb je je eigen doel bereikt, toch? Zo bekijk ik mijn eigen platen namelijk ookGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtMaar ook dit is een kwestie van smaak en als jij en het model het wel mooi vinden heb je je eigen doel bereikt, toch? Zo bekijk ik mijn eigen platen namelijk ook
Het is leuk om positieve reacties te krijgen maar je mag je er niet op focussen. Uit negatieve reacties kan je leren. Maar het belangrijkste is zoals MadMax zegt dat jij en het model er tevreden mee zijn.
Over de foto's zelf: de 2de foto heeft mijn voorkeur. Ik vind de pose lekker fashion, een mooie compositie en de bladeren boven haar geven het geheel een extra touch.
Alhoewel ik helemaal te vinden ben voor tweeluikjes vind ik het hier minder passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk berichtEven voor de zekerheid.
Vinden jullie het slecht omdat het niet standaard en 'perfect' belicht is? Of gewoon omdat jullie het echt niet mooi vinden?
Geef je eigen visie weer. Geef een reden om je foto zo te belichten.
Stel je dezelfde foto eens voor die goed belicht is, en het grote contrast tussen zwart en wit vervalt in het niets toch.
Ik heb ooit een overbelichte foto gemaakt. Hij werd hier in de grond geboord als not well done . Maar op een andere site kreeg ik dan wel weer betere commentaar. De persoon in kwestie kon hem wel smaken. Dus waar maak jij je zorgen om.
Comment
-
Laat ik het zo stellen, het is niet echt mijn smaak.
Ik heb het fysiek moeilijk om ernaar te blijven kijken, maar dat zal aan mij liggen(of aan mijn monitor)
Ik heb geen ervaring met modellenfotografie, dus daar heb ik ook geen bemerkingen over, maar ik denk dat het keiharde contrast binnen de jurk( een groot deel van de foto, toch) ervoor zorgt dat mijn ogen geen rust vinden in de foto.Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5
Comment
Comment