Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geen "wow-effect" maar 250 kijkers en blijkbaar geen enkele die een paar tips kwijt wil om dit in het vervolg beter te doen???
De PS bewerking?? ik weet niet welke maar een paar replys waren hier wel de moeite of niet?
Oh ik weet het niet in "showcase posten" als het niet "het" is...maar wat als je meent dat het wél dat is?
Iemand "een hart onder de riem steken" kan nooit kwaad!!!
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Geen "wow-effect" maar 250 kijkers en blijkbaar geen enkele die een paar tips kwijt wil om dit in het vervolg beter te doen???
De PS bewerking?? ik weet niet welke maar een paar replys waren hier wel de moeite of niet?
Oh ik weet het niet in "showcase posten" als het niet "het" is...maar wat als je meent dat het wél dat is?
Over potten en ketels zijn al enorm veel verhalen geschreven...
Voor mij geen "wow"-foto, maar ook zeker geen slechte. Maar bij de aanvankelijke post staat minstens één zin te veel...
Persoonlijk stoor ik me wat aan het hemd van opa achteraan, maar wat vinden jullie?
Als je je aan iets stoort, ben je toch niet tevreden van de foto...
Forumreglement... 2.1. Kijk vooraf kritisch naar wat je gaat plaatsen.
Plaats fotos waarvan je denkt dat ze geslaagd zijn en waarover je tevreden bent.
Als ik me stoor aan iets in een foto, baat het voor mij niet meer om hem hier te plaatsen.
Compo vind ik verzorgd. Scherpte en scherptediepte ook. Het hemd van je opa... mij stoort het niet.
Het 'afdwingen' van comments via 'emotional blackmail' wél hoor en doet een topic geen goed
De foto is best ok, de bewerking dito. Maar dit soort foto 's is hier al zeer veel gepasseerd en soms treedt er gewenning op. Deze geeft me geen 'wow'-effect, de crop is iets te krap, maar de DOF zit snor en het hemd stoort niet
My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.
Het 'afdwingen' van comments via 'emotional blackmail' wél hoor en doet een topic geen goed
De foto is best ok, de bewerking dito. Maar dit soort foto 's is hier al zeer veel gepasseerd en soms treedt er gewenning op. Deze geeft me geen 'wow'-effect, de crop is iets te krap, maar de DOF zit snor en het hemd stoort niet
"Antwoorden" op "anciens" geeft misschien een beter gevoel.
Na een beetje aandringen kan je plots wél antwoord geven (niet persoonlijk bedoeld, er zijn er in jouw geval nog wel een paar...)
Zelf kan ik er weing zinnigs over kwijt maar in een ander topic had ik zéker al gereageerd...Dus als je "iets" bekijkt waarom er dan niet iets op neerpennen??? Je hebt het toch in je gedachte...én het duurt... ach zo kort..
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Mooi, niet slecht, tof, leuk, "niet showcasewaardig"... da's inderdaad rap gezegd. Het is wat jij doet.
en foto van links naar rechts, van onder naar boven en binnenste-buiten bekijken vraagt net iets meer tijd.
Er zijn hier soms foto's waar ik drie of meer keer naar kom kijken voor ik iets neerpen, en dan is 't nog vaak onzin.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Dat denk jij...
Mooi, niet slecht, tof, leuk, "niet showcasewaardig"... da's inderdaad rap gezegd. Het is wat jij doet.
en foto van links naar rechts, van onder naar boven en binnenste-buiten bekijken vraagt net iets meer tijd.
Er zijn hier soms foto's waar ik drie of meer keer naar kom kijken voor ik iets neerpen, en dan is 't nog vaak onzin.
Als ik en topic bekijk waar ik wél iets van af weet moet ik het geen 3x bekijken of het goed of slecht is. Als het goed is zal ik het wél met bewoordingen als "goed", "subliem", "prachtig" enz...bestempelen.
En ik besef maar al te goed dat ik soms onzin neerpen, alles hangt immers af van de omstandigheden én van de fotograaf himself...maar toch waag ik het erop! Wat is anders een forum? Van gedachte wisselen???
BD0290BE
Als ik en topic bekijk waar ik wél iets van af weet moet ik het geen 3x bekijken of het goed of slecht is.
Foute boel... net zozeer als foto's maken, is foto's beoordelen m.i. niet iets om lichtzinnig mee om te springen. De meeste foto's waar ik een beoordeling bij schrijf, heb ik minstens twee maal bekeken. Klinkt misschien raar, maar ik heb al een paar keer ondervonden dat een eerste oordeel vaak totaal fout of te oppervlakkig is.
Daarom dat mijn regeltje "normalerwijze" ook is van nooit een foto te posten zonder hem zelf een paar keer bekeken te hebben, dus zeker niet de dag zelf... als ik er dan tegen zondig, word ik er terecht op afgerekend.
Ik kan tegen veel kritiek, maar ik zeg zelf ook wat ik meen te zien in een foto. We zitten hier op een verschrikkelijk afstandelijk internet-forum, waar je niet weet wie je kwetst aan de andere kant van de lijn... Ik heb nooit de bedoeling om te kwetsen, alhoewel ik weet dat mijn commentaar soms kwetsend kan overkomen.
Ik maak echter geen verwijten... we zitten hier in onze vrije tijd, niemand heeft hier verplichtingen. Eigenlijk moet een mens al blij zijn dat er commentaar komt.
Dit heb ik al vaak geroepen... liever mijn foto op een fatsoenlijke manier de grond in geboord dan geen commentaar. Beide zijn hier onmogelijk. Weinigen zijn bekwaam om deftig commentaar te geven, nog minder geven deftig commentaar. Da' s 't leven. Ga bij een fatsoenlijke fotoclub, en je zal daar wel een deftige beoordeling krijgen
[QUOTE=FestinaLente;1963256]Foute boel... net zozeer als foto's maken, is foto's beoordelen m.i. niet iets om lichtzinnig mee om te springen. De meeste foto's waar ik een beoordeling bij schrijf, heb ik minstens twee maal bekeken. Klinkt misschien raar, maar ik heb al een paar keer ondervonden dat een eerste oordeel vaak totaal fout of te oppervlakkig is.
Daarom dat mijn regeltje "normalerwijze" ook is van nooit een foto te posten zonder hem zelf een paar keer bekeken te hebben, dus zeker niet de dag zelf... als ik er dan tegen zondig, word ik er terecht op afgerekend.
Ik kan tegen veel kritiek, maar ik zeg zelf ook wat ik meen te zien in een foto. We zitten hier op een verschrikkelijk afstandelijk internet-forum, waar je niet weet wie je kwetst aan de andere kant van de lijn... Ik heb nooit de bedoeling om te kwetsen, alhoewel ik weet dat mijn commentaar soms kwetsend kan overkomen.
Ik maak echter geen verwijten... we zitten hier in onze vrije tijd, niemand heeft hier verplichtingen. Eigenlijk moet een mens al blij zijn dat er commentaar komt.
Dit heb ik al vaak geroepen... liever mijn foto op een fatsoenlijke manier de grond in geboord dan geen commentaar. Beide zijn hier onmogelijk. Weinigen zijn bekwaam om deftig commentaar te geven, nog minder geven deftig commentaar. Da' s 't leven. Ga bij een fatsoenlijke fotoclub, en je zal daar wel een deftige beoordeling krijgen [/QUOT
Ben jaren lid van een fotoclub en soms worden foto's door de groep afgekeurd maar als je dan toch doorzet en je ze binnestuurt voor een wedstrijd krijg je een totaal ander verhaal te horen...
Alles is erg subjectief...en ja ik bekijk ook mijn foto's ee paar keer voor ik ze post ...maar of je daarvan wijzer wordt betwijfel ik???
Ik zie ze graag maar een ander???
Eigenlijk zou iedere geposte foto hier op BD een beetje commentaar moeten krijgen...zowel pos als neg zodat de TS tenminste weet wat de publieke opinie is over zijn/haar werk!
BD0290BE
Comment