Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hairmodel (Excessieve bewerking) +Update!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hairmodel (Excessieve bewerking) +Update!

knap. echt knap. Inderdaad excessief, maar hier geeft het een heerlijk resultaat.

Zou je misschien een lijstje willen maken van wat je er allemaal aan veranderd hebt?
    Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
    I'm a rookie

Comment

beiden heel erg mooi

Voorkeur voor de "totalshot" : die kan zo een boek in voor bij de coiffeuse
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
        knap. echt knap. Inderdaad excessief, maar hier geeft het een heerlijk resultaat.

Zou je misschien een lijstje willen maken van wat je er allemaal aan veranderd hebt?
        1: haren bijgewerkt, sommige losse haartjes, het model van de haren, kleur, contrast etc
        2: ogen, make-up aangezet, contrast, bijgewerkt, wimpers erbij gezet, pupil lichter en meer contrast,
        3: huid bijgewerkt, plekjes weggewerkt, geshaped, porieen aangepast, licht en schaduw erin gebracht.
        4: lippen: liplijn opnieuw getekend, kleur bijgewerkt, iets gemodelleerd. cupido brug aangezet,
        5: hals en sleutelbenen accenten gegeven.

Vooral is er veel tijd in de huid gaan zitten, er is niet geblurt alleen geshaped en bijgewerkt.
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranon Bekijk bericht
          1: haren bijgewerkt, sommige losse haartjes, het model van de haren, kleur, contrast etc
          2: ogen, make-up aangezet, contrast, bijgewerkt, wimpers erbij gezet, pupil lichter en meer contrast,
          3: huid bijgewerkt, plekjes weggewerkt, geshaped, porieen aangepast, licht en schaduw erin gebracht.
          4: lippen: liplijn opnieuw getekend, kleur bijgewerkt, iets gemodelleerd. cupido brug aangezet,
          5: hals en sleutelbenen accenten gegeven.

Vooral is er veel tijd in de huid gaan zitten, er is niet geblurt alleen geshaped en bijgewerkt.
          zo'n reply doet me denken dat het origineel een monster was ben nu eerlijk gezegd wel benieuwd naar dat origineel linkje misschien want die naar zoom.nl werkt niet hier?
          Nieuwe site

Comment

zie 5 posts hoger !!!
            Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranon Bekijk bericht
              zie 5 posts hoger !!!
              zie mijn post : die link van zoom.nl werkt hier niet... hij komt dan zeiken met iets te downloaden en krijg hoedanook geen site te zien...
              Nieuwe site

Comment

oeps niet gezien, deze dan:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  zo'n reply doet me denken dat het origineel een monster was ben nu eerlijk gezegd wel benieuwd naar dat origineel linkje misschien want die naar zoom.nl werkt niet hier?
                  Het origineel was niet bepaald een monster... erg mooi meisje
                  I'm a rookie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
                    Het origineel was niet bepaald een monster... erg mooi meisje
                    weet ik ook wel hoor gewoon zo'n waslijstje met aanpassingen maakt ne mens nieuwsgierig...

Bedankt voor de link Ranon, je ziet (natuurlijk) duidelijk verschil en je bewerking is een hele verbetering hoewel ik met het origineel al heel content zou zijn
                    Nieuwe site

Comment

Whaw, je zal wel met een mooi model gestart zijn maar het eindresultaat is gewoon super mooi.
                      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Persoonlijk zou ik er eens over nadenken om wat meer terug te keren naar de oorspronkelijke toon.

Ik vind dat je wat tonen verliest in het haar vb en de huid. De huidtoon vind ik nu wat te orange en het algemeen contrast wat te hoog.
                        Het komt voor mij daardoor wat onnatuurlijker over en heeft een licht posterisatie effect waardoor de foto meer naar een illustratie of rendering gaat.

Als je uw aanpassingen wat terugschroeft, zal het volgens mij wat natuurlijker overkomen en krijg je de perfecte mix.

Comment

Doordat het zo perfect is lijkt het een CG beeld (computer generated) Ik zit wel eens op een 3D forum (threedy.com) en daar paseren dergelijke beelden wel eens de revue wanneer de betere artiesten een mooie dame geknutseld hebben.
                          zoals ik hier al zei neigt deze bewerking naar een render, maar ik vind dat persoonlijk wel een knap eeffect. Er is hier ergens ook het woord 'gamepersonage' gevallen. Dat gevoel geeft het inderdaad wat.

Het is zo dat dit een fotografieforum is. Maar vertrokken van een foto een illustratie/render effect krijgen kan wel vind ik persoonlijk
                          I'm a rookie

Comment

Mooie foto, knap bewerkt ook

gr
                            Luc

Comment

Van een zeer goede foto vertrokken en een super foto van gemaakt : nog iemand die twijfelt aan het nut van PS ? Niet zeker ?
                              Groeten Dirk
                              Website : http://www.gakrid.be

Comment

Working...
                              X