Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luc en ann

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• luc en ann

Drukste huwelijksweekend van augustus (zijnde 8 en 9 augustus) is achter de rug....

Hieronder enkele voorbeelden uit de misviering van één van de koppels.

PS : alle foto's zijn genomen met aanwezig natuurlijk licht (dus niets geflitst)...

www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Re: luc en ann

Foto 2 vind ik wel een leuk beeld. De personen staan er mooi scherp op, het moment is goed gekozen. De bloemen hadden omgekeerd mogen worden, maar dat zal waarschijnlijk niet zomaar gegaan hebben.

Bij foto 3 vind ik de bewerking helemaal niet mooi. Echt niet mijn ding.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
      Foto 2 vind ik wel een leuk beeld. De personen staan er mooi scherp op, het moment is goed gekozen. De bloemen hadden omgekeerd mogen worden, maar dat zal waarschijnlijk niet zomaar gegaan hebben.

Bij foto 3 vind ik de bewerking helemaal niet mooi. Echt niet mijn ding.
      Hey toch bedankt voor de reactie...

Ben ook tevreden met foto 2.
      De bewerking van foto 3, ok da's ieders smaak hé.... Het ging me vooral om het feit eens foto's te tonen die in een slecht verlichte kerk toch zonder flits zijn genomen.

Maar gezien het geringe aantal reacties is de boodschap blijkbaar niet overgekomen... Jammer maar helaas....

Comment

Foto 1 is echt niets. Je legt je focus op iets totaal oninteressant.
        Foto 2 is oke...
        Bewerking in foto 3 gewoonweg lelijk.

Ik zou als koppel er eerder ontevreden mee zijn, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
          Foto 1 is echt niets. Je legt je focus op iets totaal oninteressant.
          Foto 2 is oke...
          Bewerking in foto 3 gewoonweg lelijk.

Gelukkig dan maar dat jij het koppel niet bent hé...

Post anders eens een paar voorbeelden van huwelijksfoto's in een kerk (wel zonder flash hé), leer ik misschien wel meer uit dan gewoon te zeggen dat iets lelijk is...

Comment

Post anders eens een paar voorbeelden van huwelijksfoto's in een kerk (wel zonder flash hé), leer ik misschien wel meer uit dan gewoon te zeggen dat iets lelijk is...
            Als je eruit wil leren post je beter in fotobeoordeling, dit is showcase waar je je kan verwachten aan strengere commentaren als het toch niet dát is.

Comment

Met alle respect Pete, maar je bent wel érg snel op je tenen getrapt

Dé dooddoener op élk fotografieforum is als men zegt dat diegene die weinig of niets posten moeten zwijgen; dat is hetzelfde als zeggen dat diegene die géén wijn verbouwen moeten ophouden met wijn te becommentariëren.

Trouwens Kult specifieert exact wat er lelijk is: de bewerking, en die is trouwens idd -zacht gezegd- not done.
              Reacties die je een beetje terug met de voeten op de grond zetten zijn nuttig, ze zouden je moeten doen afvragen hoe het beter kan ipv ietwat giftig te reageren. Ik doe ook regelmatig huwelijken en ik vind mijn eigen creaties nog steeds niet het niveau hebben dat ik zou willen; je zal dus van mij geen post hier zien.
              Als je geïnteresseerd bent in trouwfotografie met natuurlijk licht; slechts 1 adres:
              http://www.jeffascough.com/
              Blader en bewonder

Wat je foto's hier betreft:

Nr 1. Ik zie wat je wil bereiken maar dat had beter gekund: boeket met de bloemen naar jou gericht en centraal, bruid op de achtergrond maar niet in vogelperspectief, extra vignettering.

Nr 2. De beste van de 3. Good shot, misschien iets te geel.

Nr 3. Zoals gezegd, ander en beter.

Succes nog
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Als je eruit wil leren post je beter in fotobeoordeling, dit is showcase waar je je kan verwachten aan strengere commentaren als het toch niet dát is.
                Was cynisch bedoelt hoor...
                Nog geen koppels horen klagen over de foto's en dat blijft voor mij de enige maatstaf.

Merk dat je je vooral bezig houdt met negatieve commentaren te geven zonder zelf veel te posten.
                Ik zou alleen eens willen zien of jij die foto's zo scherp en correct van kleur kan afleveren in een dergelijke situatie. (1/15 de seconde uit de hand)

Je commentaar op foto 1 dat ik focus op onbelangrijke zaken spreekt voor mij boekdelen... Het boeket, het altaar en de huwelijkskaars zijn nu éénmaal zaken dat mensen op hun huwelijk op foto willen.

Je commentaar op foto 3 kan ik apprecieren... Een bewerking is louter persoonlijke smaak en ik kan het best hebben als mensen een andere smaak hebben als mezelf. Maar eigenlijk is de essentie bij foto 3 ook dat je zonder flits door het traliewerk van een stoel (liggend op je rug) een foto kan maken van de bruid... Moest je dit doen met flits zou je de stoel platflitsen.

Maar misschien kan ik mij maar beter focussen op mensen uit een fotoclub, want ik heb in het verleden gelezen dat je daar ook geen al te hoge pet van op hebt... Hoewel je ook daar waarschijnlijk heel wat van kan opsteken, als je jezelf er maar voor openstelt en meepikt wat je leuk vindt.

PS : ik kan gerust tegen harde kritieken, als die terecht zijn en gefundeerd... Spuwen op foto's kan iedereen hoor
                Maa zoals eerder gezegd, post eens een foto uit een kerk die volgens jou wel aan de oooo zo hoge normen voldoen... Ik zie er naar uit en zal er met plezier in alle eerlijkheid en objectiviteit op reageren...

@jayjay_t

Bedankt voor je eerlijke reactie.
                Zoals ik ook net zei kan ik de commentaar op foto 3 best hebben hoor.
                De link is zeer goed met dank....
                Qua kleur zou het moeten goed zitten, witbalans genomen met grijskaart.
                Maar wel bedankt voor een duidelijke commentaar.

PS : ben echt niet snel op m'n tenen getrapt hoor, kijk maar naar alle andere posts van mij... Maar ik kan er wel niet goed tegen dat mensen te pas en te onpas ongegronde kritiek spuien, zeker als je merkt dat 90% van alle posts van die persoon dergelijke commentaren betreft. Dan heb ik zoiets van .... Laat het maar zien dat jij het beter doet .
                Last edited by pete; 20 augustus 2008, 21:00.

Comment

Waw, je neemt het allemaal wel héél persoonlijk. Je maakt het er voor mij bij deze ook van.

Merk dat je je vooral bezig houdt met negatieve commentaren te geven zonder zelf veel te posten.
                  Om te beginnen totaal onwaar. Doe je 'onderzoek' terdege en je zal merken dat ik veel meer positieve dan negatieve commentaar geef. Ik probeer wel steeds m'n eerlijke mening te geven, zonder rekening te houden met wie het topic startte.

Maar misschien kan ik mij maar beter focussen op mensen uit een fotoclub, want ik heb in het verleden gelezen dat je daar ook geen al te hoge pet van op hebt...
                  Jij leest echt wat je wil lezen he? Ik herhaal: ik heb geen enkel probleem met fotoclubs, integendeel, maar ik merk wel dat, door gebrek aan talent bij SOMMIGE van hun leden, er teveel wordt gehamerd op vuistregeltjes en wetten... waar volgens hen dan niet mag van worden afgeweken. Niets is minder waar trouwens.

Je commentaar op foto 1 dat ik focus op onbelangrijke zaken spreekt voor mij boekdelen... Het boeket, het altaar en de huwelijkskaars zijn nu éénmaal zaken dat mensen op hun huwelijk op foto willen.
                  Het bewijs voor mij dat je het niet wil snappen: de onderkant (lees: de lelijke kant) van het boeket, een kaars die onaangeroerd oninteressant staat te wezen, en een compositie waar ook een grondige crop niets aan kan veranderen.

Comment

Ben jij een koppel ?

de foto's...
                    1. je hebt links de kaars, die het onderwerp zou moeten zijn, en dan ligt daar rechts die achterkant van dat boeket, ook scherp... da's er m.i. te veel aan. Bovendien, als je gaat voor "centraal" de diepte in, moet het ook centraal de diepte in gaan. 't Is een stilleven, dus je had de mogelijkheid.
                    2. Die vind ik de beste van de drie. Diepte via 't plafond en de focus van beiden op de kaars is zeker meegenomen. Toch een beetje jammer van het boeket dat het zicht belemmert. Ook meegenomen is het standpunt... normaal kan alleen de pastoor het zo te zien krijgen .
                    3. Niet mijn ding, maar ik kan er mee leven.

Comment

Als dat effectief 1/15 uit de hand is is dat een knappe technische prestatie... de exif staat er niet meer in. Heb er moeite mee om het te geloven, maar indien het zo is, chapeau voor de vaste hand.

Compositiegewijs vind ik het minder. Foto 1 is weliswaar goed van idee, maar als het gaat om het boeket te trekken had die er toch volledig moeten opstaan en niet lang achter getrokken. Idem voor de kaars als daar een tekst zou opstaan. Foto 2 is ok voor het trouwboek, maar niet echt veel meer. Bewerking van nummer 3... daar moet je voor zijn hè... mij laat het meer denken aan een technisch probleem met het fototoestel.

En vanzelfsprekend... met opmerkingen in het genre van "probeer het maar eens beter te doen" ga je in de showcase geen vrienden maken; daarvoor moet je in de Challenge of the Month zijn.

Comment

Working...
                      X