Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Karakterkop (65+)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Karakterkop (65+)






    Studio, instellichten (geen flits), op 85mm f=1,2
    De persoon ligt me nogal nauw aan het hart, een objectieve beoordeling van jullie wordt gewaardeeerd.

    Nummer 2 is 1/80e, heel lichtjes bewegingsonscherp. Had hem op statief moeten zetten maar dan zou de magie van het moment weggeweest zijn.
    Kiezen of delen - uit de losse pols dan maar.


  • #2
    Re: Karakterkop (65+)

    Geef mij maar nr. 1: mooie scherpe ogen, mooie belichting. Neus had ook iets scherper gemogen zodat heel het gezicht mooi uitkwam. Maar de ogen trekken toch de aandacht.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Karakterkop (65+)

      eerste spreekt me het meest aan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Karakterkop (65+)

        Mooie foto's maar toch 2 opmerkingen:
        bij de 1e moest de neus scherper en bij de 2e zou ik scherp gesteld hebben op de ogen.
        Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

        Comment


        • #5
          Re: Karakterkop (65+)

          Eerste spreekt me ook meest aan.
          Hou wel van een kleine DOF.
          Licht op zijn linkerkant mocht van mij beetje zachter.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Karakterkop (65+)

            Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
            Mooie foto's maar toch 2 opmerkingen:
            bij de 1e moest de neus scherper en bij de 2e zou ik scherp gesteld hebben op de ogen.
            Da's dus het probleem op f1.2, je hebt maar 0.85 cm(!) scherp op 1.2m modelafstand...

            Volgende keer zal ik dus verder achteruit moeten, pakweg 3m van het model, dan heb ik ca. 5 cm scherp. Dat zou dan voldoende moeten zijn voor neus & ogen.

            Comment


            • #7
              Re: Karakterkop (65+)

              Dit is echt spek voor m'n bek, dit soort foto's. Mooi in beeld gebracht hoewel de bewegingsonscherpte in de twee me echt stoort. In de eerste zou iets meer licht in de ogen ook welkom zijn volgens mij, maar opnieuw, vooral de eerste een superplaat.
              Hoe was je belichting opgezet trouwens want ik wil hetzelfde soort foto's van mijn vader maken...

              Comment


              • #8
                Re: Karakterkop (65+)

                Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
                Dit is echt spek voor m'n bek, dit soort foto's. Mooi in beeld gebracht hoewel de bewegingsonscherpte in de twee me echt stoort. In de eerste zou iets meer licht in de ogen ook welkom zijn volgens mij, maar opnieuw, vooral de eerste een superplaat.
                Hoe was je belichting opgezet trouwens want ik wil hetzelfde soort foto's van mijn vader maken...
                Vrij eenvoudige setup.
                Grote softbox links van het hoofd, enkel instellicht gebruik, geen flits. afstand ca. 50 cm.
                Spot met honeycomb 2.5m rechtsachter het model, instellicht, geen flits.

                Model moet wel absoluut stil zitten omwille van de beperkte scherptediepte en een statief zet ik er volgende keer onder.

                Comment


                • #9
                  Re: Karakterkop (65+)

                  mooie foto's, vooral mooie belichting, maar de beperkte scherptediepte is echt niet mijn meug... imho, een portret als deze twee moet toch echt wel wat scherper zijn
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Karakterkop (65+)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    mooie foto's, vooral mooie belichting, maar de beperkte scherptediepte is echt niet mijn meug... imho, een portret als deze twee moet toch echt wel wat scherper zijn
                    Ook mijn mening.
                    Het is niet omdat je objectief een f1.2 is dat je verplicht bent je portretten op f1.2 te maken hé. Je had trouwens licht bij... Bovendien zijn de meeste lenzen pas op hun best als je ze enkele stops dichtnijpt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Karakterkop (65+)

                      Ik volg de laatste twee opmerkingen. De dieptescherpte (tegenwoordig zegt men scherptediepte) is te kort!

                      Comment

                      Working...
                      X