Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cuba: gewone mensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Cuba: gewone mensen

    Quote

    Je opmerking i.v.m. de hoofddoek is zeer juist. Raar, maar op de originele foto was dit niet zo. Ik heb dezelfde foto nu geresized met een ander programma en dat lijkt mij correcter.


    Men zegt ik ben niet nieuwsgierig,maar ik weet graag alles.
    Kan je ook meedelen welke de respectievelijke progjes zijn voor resizen?
    Verder (vermits ik overweeg naar Nikon te gaan)zijn de platen overtuigend voor de kwaliteit van de Nikon 80 en het glas.
    Maar de fotograaf komt natuurlijk eerst.
    Mvg.
    Ed
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

    Comment


    • #17
      Re: Cuba: gewone mensen

      Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
      Quote

      Je opmerking i.v.m. de hoofddoek is zeer juist. Raar, maar op de originele foto was dit niet zo. Ik heb dezelfde foto nu geresized met een ander programma en dat lijkt mij correcter.


      Men zegt ik ben niet nieuwsgierig,maar ik weet graag alles.
      Kan je ook meedelen welke de respectievelijke progjes zijn voor resizen?
      Verder (vermits ik overweeg naar Nikon te gaan)zijn de platen overtuigend voor de kwaliteit van de Nikon 80 en het glas.
      Maar de fotograaf komt natuurlijk eerst.
      Mvg.
      Ed
      PIXresizer en BDsizer zijn de resize-programma's die ik meestal gebruik.

      Persoonlijk vind ik PIXresizer beter dan BDsizer.

      Groeten

      Huvano

      Comment


      • #18
        Re: Cuba: gewone mensen

        de topics uit fotobeoordeling en showcase werden samengevoegd

        hesy.be
        BD0319BE

        Comment


        • #19
          Re: Cuba: gewone mensen

          Als fotos niet bewerkt zijn is dit toch geen reclame voor de nikor 18-200 lens.

          Spijtig, want hier zat veel meer in.

          Comment


          • #20
            Re: Cuba: gewone mensen

            Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
            ik verschoot ook van de reacties ...

            prenten hadden kunnen leuk zijn , maar de kwaliteit is te zoeken..

            nr twee lijkt bijna een 100% crop

            Gelukkig schrijf je "lijkt" want foto 2 is een helemaal geen 100% crop. Integendeel, je kan hier spreken van zeer,zeer weinig crop.



            Mvg

            Huvano

            Comment


            • #21
              Re: Cuba: gewone mensen

              Oorspronkelijk geplaatst door Huvano Bekijk bericht
              Gelukkig schrijf je "lijkt" want foto 2 is een helemaal geen 100% crop. Integendeel, je kan hier spreken van zeer,zeer weinig crop.



              Mvg

              Huvano
              dan is er iets mis met uw lens of camera ...

              denk dat je zelf ook wel ziet dat er vooral bij foto twee iets mis is
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

              Comment


              • #22
                Re: Cuba: gewone mensen

                Het zijn sprekende koppen maar ik mis ruimtelijkheid. Bij deze onflatterende close ups ga ik toch echt een half metertje achteruit, want die details wil ik eigenlijk toch niet van zo dichtbij zien geloof ik (die tweede vooral iieeeeuwww).

                Er zat méér in denk ik, mits een andere zoom...
                If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                www.sylviehuybrecht.be

                Comment


                • #23
                  Re: Cuba: gewone mensen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Huvano Bekijk bericht
                  ...
                  Mijn favoriete fotografie is de "mens", in al zijn verscheidenheid, realistisch, in al zijn grootsheid en kleinheid; candidfotografie. Ik tracht iets te zeggen met een foto en die gedachte probeer ik technisch zo goed mogelijk door te geven....
                  En laat bovenstaande nu net zijn wat ik niet in je foto's terug vindt. Ik mis dat beslissende moment waarop je moet afdrukken, ik mis een verhaal in je foto's, zelfs m'n ruime verbeelding kan zich er niet veel bij voorstellen. Niet alles wat je op straat vind is straatfotografie, net zoals elke foto die je maakt een goede foto is. Als we allemaal wat kieskeuriger worden in het posten van foto's en ook wat meer aandacht schenken aan de technische kwaliteit,(we fotograferen met meer dan 10Megapixel, en dan lukt het heelwat mensen niet om hier een 0.8 Megapixel beeldje in perfecte kwaliteit te posten), het zou het forum ten goede komen.
                  Enne de definitie van candidfotografie, was dat niet ongemerkt de mensen fotograferen, zodat ze niet doorhebben dat je ze bekijkt ?

                  Huvano: neem dit niet te persoonlijk op, tis gewoon mijn gedacht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Cuba: gewone mensen

                    Wat geslaagd is in deze opname is ervooor zorgen dat je pal voor deze mensen staat. Ikzelf zou nooit zo kort bij een rokende cubaanse met vuile nagels komen. Ik heb ze liever proper.
                    Die sombere man heeft veel rimpels, Expressie is er ook aanwezig, maar waarom ? Wat meer van de scnene weergeven had een betere kijk op deze expresievolle man geworpen. Soms kan de kleding die hij aan heeft ook wat bijdragen.

                    De derde foto dan : Een redelijk wazig beeld. Waarschijnlijk is deze dame aan het dansen. Wat ik hier mis in vergelijking met je eerste twee fotos, is de details in het aangezicht.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Cuba: gewone mensen

                      Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                      En laat bovenstaande nu net zijn wat ik niet in je foto's terug vindt. Ik mis dat beslissende moment waarop je moet afdrukken, ik mis een verhaal in je foto's, zelfs m'n ruime verbeelding kan zich er niet veel bij voorstellen. Niet alles wat je op straat vind is straatfotografie, net zoals elke foto die je maakt een goede foto is. Als we allemaal wat kieskeuriger worden in het posten van foto's en ook wat meer aandacht schenken aan de technische kwaliteit,(we fotograferen met meer dan 10Megapixel, en dan lukt het heelwat mensen niet om hier een 0.8 Megapixel beeldje in perfecte kwaliteit te posten), het zou het forum ten goede komen.
                      Enne de definitie van candidfotografie, was dat niet ongemerkt de mensen fotograferen, zodat ze niet doorhebben dat je ze bekijkt ?

                      Huvano: neem dit niet te persoonlijk op, tis gewoon mijn gedacht.
                      Persoonlijk ben ik het niet helemaal eens met je wat betreft "het beslissende moment, een verhaal". Ik vind dat dit hier wel aanwezig is maar goed, ieder zijn mening.

                      Je geeft de juiste definitie van candidfotografie. Ik beweer nu ook niet dat al deze foto's "candid" zijn maar de foto van de salsalerares is dit alleszins.

                      Ik ben eveneens de mening toegedaan dat men op dit deel van het forum allaan en uitsluitend studio-fotografie verwacht.

                      Hoe dan ook,het was voor mij een eerste leerrijke poging en een volgende keer anders en ... beter(?).

                      Bedankt voor je reactie.

                      Mvg

                      Huvano

                      Comment


                      • #26
                        Re: Cuba: gewone mensen

                        Rekening gehouden met de kritieken ... nog eens geprobeerd om een beter exemplaar af te leveren.

                        Graag je mening, want ik heb wel sterk het gevoel dat er hier "kleppers" op het forum zitten om "U" tegen te zeggen. Ik kan er veel van leren. Dus, laad mijn bakje nog maar eens vol.


                        Last edited by Huvano; 18 augustus 2008, 21:56.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Cuba: gewone mensen

                          Fotografie is licht! Het is een cliché, maar uw licht is niet boeiend genoeg en daardoor lijkt het allemaal wat plattekes.
                          Je had gewoon een ander moment moeten afwachten met eventueel een andere kijkhoek.

                          Als ik iemand op straat fotografeer, kan ik er een uur ongemerkt ronddraaien tot wanneer ik denk dat alles juist zit (en dan is het nog soms afwachten).
                          Soms zie ik 100 dingen, en 100 keer moet ik vasstellen dat ik te laat ben om op de knop te drukken.
                          Het is niet omdat je iemand op straat fotografeert dat het goede straatfotografie is. Nee, ook dan spelen licht, compositie, uitdrukking en het juiste moment een doorslaggevende rol.

                          Op deze foto heb je weliswaar een uitdrukking, maar ze is niet in de beste omstandigheden vastgelegd. Ik weet het, je hebt niet altijd te kiezen, maar dan moet je hard zijn en de foto opzij zetten en aan de volgende beginnen.

                          Dit is mijn gedacht, iemand anders kan dit een boeiende foto vinden, ik dus net niet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Cuba: gewone mensen

                            Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                            Ik weet het, je hebt niet altijd te kiezen, maar dan moet je hard zijn en de foto opzij zetten en aan de volgende beginnen
                            Hemeltje... we zouden deze quote ergens in ieder forum bovenaan moeten kunnen zetten, want dit is een "stelling als een klok". We kunnen ze niet luid genoeg luiden
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment

                            Working...
                            X