Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cuba: gewone mensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cuba: gewone mensen

    Dit is mijn eerste, bescheiden poging om enkele foto's door te sturen op BD.

    Mijn favoriete fotografie is de "mens", in al zijn verscheidenheid, realistisch, in al zijn grootsheid en kleinheid; candidfotografie. Ik tracht iets te zeggen met een foto en die gedachte probeer ik technisch zo goed mogelijk door te geven.

    Het ligt geenszins in mijn bedoeling om creatief te zijn met beelden in de zin dat ik aan de foto zelf veel toevoeg of iets ervan verwijder.

    Je ziet maar, het bevalt je of misschien ook niet.

    1. Cuba: kettingrookster.



    Nikon D80
    Lens: AF-S DX Nikkor 18-200mm f/3,5-5,6
    1/250
    f/5,6
    Iso 400
    125 mm

    2. Cuba: werkloos ..., moedeloos!




    Nikon D80
    Lens: AF-S DX Nikkor 18-200mm f/3,5-5,6
    1/60
    f/5,6
    Iso 400
    200 mm

    3. Cuba: salsalerares.



    Nikon D80
    Lens: AF-S DX Nikkor 18-200mm f/3,5-5,6
    1/60
    f/5,6
    Iso 400
    200 mm

  • #2
    Re: Cuba: gewone mensen

    De eerste

    Je zou uit deze foto's nog wat meer gehaald hebben mocht je iets meer omgeving mee in de foto opgenomen hebben.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: Cuba: gewone mensen

      3 prachtige beelden van "gewone" mensen.
      hier hou ik van.
      1 - 2 - 3
      www.photo-rudi.be

      Comment


      • #4
        Re: Cuba: gewone mensen

        3 mooie . Dit is knappe straatfotografie !
        De exentrieke sigarenmadam met de heksennagels ziet er een markant figuur uit, die je bijzonder goed in beeld gebracht hebt.
        De blik van de man op de 2e foto straalt inderdaad de moedeloosheid uit van je beschrijving, iets waar de sigarenmadam duidelijk geen last van heeft
        Ze staan voor mij in volgorde.
        Als eerste post kan dit tellen. Voor mij mochten ze zelfs in showcase.

        Laat maar komen, als je er nog hebt. Daar lust ik wel pap van
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Cuba: gewone mensen

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          3 mooie . Dit is knappe straatfotografie !...
          Laat maar komen, als je er nog hebt. Daar lust ik wel pap van
          Goed samengevat, en ik sluit me er bij aan. Eerste is een zalig plaatje.
          Wel morgen pas de volgende, want anders gaat er een slotje op .

          Comment


          • #6
            Re: Cuba: gewone mensen

            3 mooie . Dit is knappe straatfotografie !
            De exentrieke sigarenmadam met de heksennagels ziet er een markant figuur uit, die je bijzonder goed in beeld gebracht hebt.
            De blik van de man op de 2e foto straalt inderdaad de moedeloosheid uit van je beschrijving, iets waar de sigarenmadam duidelijk geen last van heeft
            Ze staan voor mij in volgorde.
            Als eerste post kan dit tellen.
            Laat maar komen, als je er nog hebt. Daar lust ik wel pap van
            Last edited by lin.vdb; 17 augustus 2008, 19:46. Reden: foutje
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Cuba: gewone mensen

              natuurlijk kunnen die in showcase !

              knappe fotografie

              Comment


              • #8
                Re: Cuba: gewone mensen

                Als ik streng moet zijn dan is bij foto 1 de hoofddoek links wat overbelicht,maar de scherpte ligt op het gezicht(dat zie je goed aan het onscherpe uiteinde van de sigaar)en de levenslust van de dame straalt er zo af!
                Maar je topper is natuurlijk foto 2 met perfecte scherpte en belichting en dat geeft de diepe triestheid van deze man weer

                Proficiat omdat je deze mensen zo(spontaan?)voor de lens kreeg.
                Flickr PBase
                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Cuba: gewone mensen

                  Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                  Als ik streng moet zijn dan is bij foto 1 de hoofddoek links wat overbelicht,maar de scherpte ligt op het gezicht(dat zie je goed aan het onscherpe uiteinde van de sigaar)en de levenslust van de dame straalt er zo af!
                  Maar je topper is natuurlijk foto 2 met perfecte scherpte en belichting en dat geeft de diepe triestheid van deze man weer

                  Proficiat omdat je deze mensen zo(spontaan?)voor de lens kreeg.


                  Op mijn 1ste-communiezieltje:"die mensen heb ik echt heel spontaan ontmoet en gefotografeerd! Geen franjes, geen pozes, geen studiotoestanden."

                  Je opmerking i.v.m. de hoofddoek is zeer juist. Raar, maar op de originele foto was dit niet zo. Ik heb dezelfde foto nu geresized met een ander programma en dat lijkt mij correcter.



                  Bedankt voor je reactie
                  Last edited by Huvano; 17 augustus 2008, 21:09.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cuba: gewone mensen

                    Zie volgend bericht... . Ik weet namelijk niet hoe ik een bericht moet aanpassen en hoe ik een geplaatst bericht moet verwijderen. Vandaar deze eigenaardige reactie. Ik ben nog een beginneling hé.
                    Last edited by Huvano; 17 augustus 2008, 19:41.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cuba: gewone mensen

                      Hele mooie reeks! En al helemaal als het straatfotografie is.
                      Ik denk dat je met een beetje basic photoshop (aanpassen van de levels en desgewenst wat desaturatie en contrast) van die tweede een prachtplaat kan maken!

                      Puur als voorbeeld drop ik er een snelle bewerking bij. Als je wil haal ik 'm zo weer weg. De rimpels en de zorgen van de man komen nu nóg mooier tot uiting lijkt me, maar misschien vinden anderen dat dan weer niet...



                      Alleszins knap om zo'n reeks te schieten hoor!

                      Grtz,
                      Palladio
                      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cuba: gewone mensen

                        uhmm.. sorry dat ik het zeg, maar ik vind de kwaliteit echt super bagger
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cuba: gewone mensen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                          Hele mooie reeks! En al helemaal als het straatfotografie is.
                          Ik denk dat je met een beetje basic photoshop (aanpassen van de levels en desgewenst wat desaturatie en contrast) van die tweede een prachtplaat kan maken!

                          Puur als voorbeeld drop ik er een snelle bewerking bij. Als je wil haal ik 'm zo weer weg. De rimpels en de zorgen van de man komen nu nóg mooier tot uiting lijkt me, maar misschien vinden anderen dat dan weer niet...



                          Alleszins knap om zo'n reeks te schieten hoor!

                          Grtz,
                          Palladio

                          Mooi werk van je! Je opmerking is leerrijk. Laat je bewerking maar mooi staan. Anderen kunnen hier ook van genieten.
                          Bedankt voor je reactie.

                          Groeten

                          Huvano

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cuba: gewone mensen

                            ik verschoot ook van de reacties ...

                            prenten hadden kunnen leuk zijn , maar de kwaliteit is te zoeken..

                            nr twee lijkt bijna een 100% crop
                            www.kemizz.com
                            Brand new Blog
                            kemizzdotcomonflickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cuba: gewone mensen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                              Hele mooie reeks! En al helemaal als het straatfotografie is.
                              Ik denk dat je met een beetje basic photoshop (aanpassen van de levels en desgewenst wat desaturatie en contrast) van die tweede een prachtplaat kan maken!

                              Puur als voorbeeld drop ik er een snelle bewerking bij. Als je wil haal ik 'm zo weer weg. De rimpels en de zorgen van de man komen nu nóg mooier tot uiting lijkt me, maar misschien vinden anderen dat dan weer niet...



                              Alleszins knap om zo'n reeks te schieten hoor!

                              Grtz,
                              Palladio
                              Maar nu ziet die man er toch wat grauw uit en zijn petje zeer afgewassen.
                              Voor mij is de originele versie beter.Het getaande aangezicht is zoals ik mij dergelijke types herinner.
                              Flickr PBase
                              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                              Comment

                              Working...
                              X