Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting onder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belichting onder

Je onderwerp van een laag standpunt belichten is meestal 'not done' want het geeft een theatraal beeld.

Ik wilde het toch even proberen. Erg charmerend is het resultaat misschien niet, maar ik kan er toch mee leven.

L.

Lieven Degrauwe
    http://www.beeldbedrijf.be

Re: Belichting onder

mooi hoor, maar denk dat bij dit model het niet echt veel uitmaakt hoe je haar belicht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mooi hoor, maar denk dat bij dit model het niet echt veel uitmaakt hoe je haar belicht.
      grt,bouk.
      Dat was meteen ook mijn idee. De belichting is anders, maar ik vind het wel wat hebben. Als je weet wat je doet, en waarom je het doet, zie ik daar geen graten in, of het nu "not-done" is of niet.

Comment

Hou je vooral niet in Lieven! Dat tikje anders maakt dat ik toch wat langer naar dat beeld kijk dan ik normaal zou doen. Mij komt deze foto bijzonder sfeervol over.

Ik denk, zolang je maar niet met te schrille contrasten gaat werken (het 'scary zaklamp effect' van bij de scouts lol), dat dit absoluut wél kan. Dus never mind de 'not dones'
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
          Ik denk, zolang je maar niet met te schrille contrasten gaat werken (het 'scary zaklamp effect' van bij de scouts lol), dat dit absoluut wél kan. Dus never mind de 'not dones'
          Even daarop inpikken... ooit al eens op een bank gezeten met je vriend, lief of man bij een open haardvuur, met enkel het licht van dit haardvuur (licht komt van schuin onder, net als hier) ?
          Al eens gezien welke schaduwen er dan op de gezichten staan, en toch vind iedereen dat romantisch . 't Is natuurlijk een combinatie met warmte, maar het licht speelt ook daar zeker mee. Waarom zouden harde schaduwen dan "not-done" zijn ?
          De natuur levert ons langs allerlei kanten harde schaduwen, maar in fotografie mogen er geen harde schaduwen zijn... Is fotografie dan iets onnatuurlijks of manipulatief ? Mag realiteit dan niet vastgelegd worden ?

Comment

Voor mij mag je dit meer doen. Vind het absoluut wel kunnen. En idd dit model ...
            Digi-Steve

Comment

De natuur levert ons langs allerlei kanten harde schaduwen, maar in fotografie mogen er geen harde schaduwen zijn... Is fotografie dan iets onnatuurlijks of manipulatief ? Mag realiteit dan niet vastgelegd worden ?
              Off-topic:
              Net zoals je je witbalans 'hoort' bij te stellen bij 'te geel, te groen of te blauw licht', enkel omdat ons oog dat nu eenmaal corrigeert... Dus ik denk dat het antwoord op die retorische vraag een dikke JA is, helaas. Maar ik denk dat mijn lowkey posts duidelijk maken dat ik dat ook wel aan mijn laars lap lol.

On-topic: de foto blijft goed
              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
              www.sylviehuybrecht.be

Comment

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Ziet er prima uit.
                Laatst had ik een foto genomen met de box recht van boven, juist om knalharde schaduwen onder de ogen te maken. Zolang je het bewust doet, zie ik het probleem niet. En het pakt prima uit
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                X