Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

knutseldeknutsel + behaarde versie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• knutseldeknutsel + behaarde versie

Aangezien ik gisteren zeer braaf ben geweest en drie ongekunstelde lowkey portretjes heb gepost in het kader van mijn uitleg, kan ik me deze post hier nu wel veroorloven lol

Knutselwerkje met Saskia Dons als basis. Beetje poster of zoiets.

Edit: alvast één commentaar is blijven steken en hoe meer ik naar de foto begon te kijken, hoe meer ik voelde dat ik moest proberen er een oplossing voor te zoeken: het feit dat de bovenkant van het hoofd gezien de pose eigenlijk al 'de muur voorbij moest zijn'. Ik heb gepoogd dat te verbeteren door Saska wat haar te geven. Maar is dat nu een verbetering? Graag jullie mening. (Dat haar is zonder twijfel de moeilijkste klus bij dit soort fotomanipulatie, en ik ben er bijlange nog niet in thuis )

nja
    Last edited by Sylvie Huybrecht; 13 augustus 2008, 17:42. Reden: Toevoeging foto nav comment
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Re: knutseldeknutsel

heheh.. leuk gedaan hoor
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Algemene compo en "verhaal" zit zeker wel goed.
      Rule of third zie ik daar ook in ingewerkt. Ogen op de bovenste third en rechter oog valt op horizontale en verticale third (of er allesinds niet ver van).
      Spinneweb links boven is een mooi detail.
      Wimpers zijn mooi gedaan.

Ik vind dat je wel de klassieke fout maakt van wat te ver te gaan.
      De huid is bijna porcelein, het oogwit is volledig wit geworden.
      De algemene rode kleurtoon vind ik wat te veel doorgedreven en blijkbaar niet doorgevoerd op de houten lepel. Je verliest ook nogal wat tonen en details.

Het model dat uit de muur komt vind ik leuk aan de arm.
      Als je evenwel de positie van het vooruitgestoken hoofd bekijkt tov van de torso (die net achter de muur zou zitten), dan weet je dat de bovenkant van het hoofd niet kan. Het hoofd zou de muur al gepasseerd moeten zijn.
      De bewerking is daar ook wat ruwer.
      Superdetail is ook dat de bakstenen van de muur niet in proportie zijn met het lichaam (te groot) tenzij dit één of andere fantasy nimf is en die zijn -zoals we allemaal weten- typisch nogal klein.

Typography zou ik aanpassen. Tekst is heel moeilijk leesbaar en mja... ' k vind het een beetje een kinderachtige typography die je op de gratis websites vind.

Al bij al heel mooie bewerking voor mij.
      Ik heb je een paar pointers gegeven waar je eens kan over nadenken.
      Last edited by PSG; 12 augustus 2008, 21:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Algemene compo en "verhaal" zit zeker wel goed.
        Rule of third zie ik daar ook in ingewerkt. Ogen op de bovenste third en rechter oog valt op horizontale en verticale third (of er allesinds niet ver van).
        Spinneweb links boven is een mooi detail.
        Wimpers zijn mooi gedaan.

Ik vind dat je wel de klassieke fout maakt van wat te ver te gaan.
        De huid is bijna porcelein, het oogwit is volledig wit geworden.
        De algemene rode kleurtoon vind ik wat te veel doorgedreven en blijkbaar niet doorgevoerd op de houten lepel. Je verliest ook nogal wat tonen en details.

Het model dat uit de muur komt vind ik leuk aan de arm.
        Als je evenwel de positie van het vooruitgestoken hoofd bekijkt tov van de torso (die net achter de muur zou zitten), dan weet je dat de bovenkant van het hoofd niet kan. Het hoofd zou de muur al gepasseerd moeten zijn.
        De bewerking is daar ook wat ruwer.
        Superdetail is ook dat de bakstenen van de muur niet in proportie zijn met het lichaam (te groot) tenzij dit één of andere fantasy nimf is en die zijn -zoals we allemaal weten- typisch nogal klein.

Al bij al heel mooie bewerking voor mij.
        Ik heb je een paar pointers gegeven waar je eens kan over nadenken.
        Wat een doorgedreven analyse van wat lekker luchtig bedoel is. Je moet dat allemaal zo serieus niet nemen, dit is vrijetijdsbesteding.

Ik ben het gewoon met je eens behalve op het punt dat ik de 'fout' maak van te ver te gaan. PSG, dit is geen commercieel werkje, het is Deviantart. En als je daar eens gaat bladeren, dan weet je meteen dat ik nog lang niet ver genoeg ga (maar dat komt nog wel ).
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
          Je moet dat allemaal zo serieus niet nemen, dit is vrijetijdsbesteding.
          Waarom kan vrijetijdbesteding niet serieus zijn ... en fun tegelijkertijd.
          Op deviantart zie je ook heel wat werkjes waar mensen uren en soms dagen mee bezig zijn geweest.
          Ga anders eens kijken naar deze meneer : http://www.fredrikodman.com/
          Die is soms maanden (niet continu) bezig met een werkje.
          Bekijkt die details eens. Ik heb er het geduld niet (meer) voor, maar je moet het wel bewonderen.

Als je het graag doet, kun je gerust nog die extra mile gaan...

Comment

Ik vind het best wel knap werk hoor .

(en die Fredrik Odman is inderdaad schitterend)

Comment

Ga anders eens kijken naar deze meneer : http://www.fredrikodman.com/
              Die is soms maanden (niet continu) bezig met een werkje.
              Bekijkt die details eens. Ik heb er het geduld niet (meer) voor, maar je moet het wel bewonderen.

Als je het graag doet, kun je gerust nog die extra mile gaan...
              Je fredrikodman is goed maar zijn werk situeert zich niet binnen het veld waar mijn interesse ligt. Ik hou van echte fantasy stuff. Mijn grote voorbeelden zijn deze arden http://arden18.deviantart.com/art/Hu...inest-82964740 en deze Lunebleu http://lunebleu.deviantart.com/art/S...death-86320179

Die extra mile is dus nog een hele lange, maar ik ga gewoon wat luchtig oefenen en al doende leer ik. Waarom moet het nu al perfect zijn, dan moet ik weer op zoek naar een andere uitdaging... Kleine stapjes met een keer.
              www.sylviehuybrecht.be

Comment

leuk en mooi geknutseld (zoals je trouwens zelf zegt) maar 'k zou het toch voor geen geld van de wereld aan mijn muur hangen.
                gegroet, Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
                  leuk en mooi geknutseld (zoals je trouwens zelf zegt) maar 'k zou het toch voor geen geld van de wereld aan mijn muur hangen.

Ik ook niet! Spinnekoppen aan de muur, en dan nog uitvergroot Bah!
                  www.sylviehuybrecht.be

Comment

Re: knutseldeknutsel + behaarde versie

Ik heb gepoogd één van de gebreken die PSG aanhaalde te ondervangen door Saskia wat haar te geven, vooral aan de bovenkant van haar hoofd.

Graag jullie mening (zie toegevoegde foto).
                    www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                      Ik heb gepoogd één van de gebreken die PSG aanhaalde te ondervangen door Saskia wat haar te geven, vooral aan de bovenkant van haar hoofd.

Graag jullie mening (zie toegevoegde foto).
                      Tweede is wel beter... denk ik.

Mij stoort eigenlijk eerder die craquelé aan haar pols.

Comment

Tweede idd beter, vind het wel iets hoor

gr
                        Luc

Comment

1. Niet stoppen! Ik ga ze niet allemaal goed vinden maar ik hou eens van iets anders. Wel oppassen dat de grens tussen Photoshop en fotografie niet helemaal vervaagt....

2. Geef mij maar foto 1. Net omdat het anders, moeten voor mij al die "perfecties" niet.

3. Ik zou een kunstenaarscollectief oprichten met o.a. Duister en Lana
                          Website: http://www.d-eye.be

Comment

3. Ik zou een kunstenaarscollectief oprichten met o.a. Duister en Lana
                            Ook al aan gedacht en zelfs al met angelbracket (duister) over gehad doorheen de tijd hihi. Deviant.be of zowat
                            www.sylviehuybrecht.be

Comment

Leuke hobby, vrijetijdsbesteding en fun (zoals je zelf zegt) en anders (dus trekt het mijn aandacht). Maar zelfs na de vierde keer bekijken, prefereer ik je ander aerk (dat noemt dan "ieder zijn meug" zeker).

Mag dat ?
                              Groeten Dirk
                              Website : http://www.gakrid.be

Comment

Working...
                              X