Een dagje aan zee, deel 2.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Anne blowt
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Anne blowt
Heel mooie kleuren en voor mij stoort het donkere deel niet. Ik vermoed dat er langs opzij geflitst is en dat dus haar bovenlijf en gezicht meer licht gevangen heeft?
Maar ik vind wel dat het gebruik van de groothoek hier niet ideaal is. Voor mensen vind ik dat toch altijd gevaarlijk. Voor mij had hij beter geweest van verder af, dus grotere brandpuntsafstand en iets meer van onder uit.
Comment
-
Graag vernam ik van jou wat jezelf zo speciaal vindt.
Die huidskleuren zijn abominabel. In de schaduw zit je met 10.000° Kelvin en op het bovenlichaam +/- 4000° K.
In de highlights krijg je al geel (zie haren) terwijl in de donkere partijen het helemaal blauw gesatureerd is (zie benen). Dit is een equivalent van de kippende dominante in de geel-blauw gevoelige laag bij klassieke (zilverlaag)-emulsies.
Is de titel mss een verwijzing naar de blow in de benen (lijkt eerder oedeem)?
Pose met enorme vervormingen (vooral benen) en kledij (uithangende onderrok?)
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtGraag vernam ik van jou wat jezelf zo speciaal vindt.
Die huidskleuren zijn abominabel. In de schaduw zit je met 10.000° Kelvin en op het bovenlichaam +/- 4000° K.
In de highlights krijg je al geel (zie haren) terwijl in de donkere partijen het helemaal blauw gesatureerd is (zie benen). Dit is een equivalent van de kippende dominante in de geel-blauw gevoelige laag bij klassieke (zilverlaag)-emulsies.
Henri
Ik zal er verder beter niet op ingaan, want blijkbaar snappen oude (fotoclub) fotografen dit soort fotografie niet :
Deze foto moet en zal goed zijn, want het komt van goeden huize
Komt van dezelfde inzender als deze. http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ig-224197.htmlLast edited by Guest42; 4 augustus 2008, 18:58.
Comment
-
-
Tja... Ik snap eigenlijk niet waarom in deze foto zoveel effecten toegevoegd worden.
Het is een meid met een rode (aandachtstrekkende) jurk aan. Ze moet gewoon belicht worden en that's it... De meerwaarde van de verduistering links ontgaat me. Ik ben blijkbaar niet meer mee, maar als de zon schijnt, is het hier "licht". Dit beeld klopt gewoon niet, evenmin als dat van 't springertje.
HDR en toestanden zijn blijkbaar zo in de mode dat men niet meer wil zien hoe iets er normaal uitziet, en men wil het ook niet meer zien. Een kraakhelder strand met een donkere hemel... 't moeten dus buitenaardse toestanden zijn. Sorry, maar zo'n beeld klopt niet voor mij.
Als ik dan een voorbeeld mag noemen van hoe 't wel hoort m.i.. :Fotofolio (Tom) ... Hij brengt voor mij zomerse platen zoals ze moeten zijn... "zomers", met veel licht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtZelfde gedacht Henri.
Ik zal er verder beter niet op ingaan, want blijkbaar snappen oude (fotoclub) fotografen dit soort fotografie niet :
Komt van dezelfde inzender als deze. http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ig-224197.html
grthttps://waltertalboom.be-
Medewerker RvB - belgiumdigital vzw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtZelfde gedacht Henri.
Komt van dezelfde inzender als deze. http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ig-224197.html
Hij probeert door middel van bewerking een bepaalde sfeer weer te geven en post deze.. geen idee wat zijn bedoelingen zijn of zijn idee want van hem/haar zie ik weinig commentaar. Op professioneel vlak ken ik het beeldhuis niet persoonlijk.. Maar naar elk topic volgen en een beetje negatief lopen doen is toch ook geen oplossing volgens mij..
je apprecieert bewerkingen of niet.. Als je niks probeert bereik je ook niks.. tenzij je graag in hetzelfde hokje blijft zitten voor 30 jaarpoof
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
je apprecieert bewerkingen of niet.. Als je niks probeert bereik je ook niks.. tenzij je graag in hetzelfde hokje blijft zitten voor 30 jaar
Comment
-
Beste mensen,
Bedankt voor de leerzame reacties.
Ik ben het stadium voorbij waarbij een beeld beleefd wordt vanuit graden Kelvin en Angstroms. Ik bekijk het beeld vanuit een ander en actueler referentiekader; meer vanuit een affectief en emotioneel aanvoelen van het onderwerp. Academisme is mij niet vreemd; mijn iets oudere vennoot had er tot voor 10 jaar ook af en toe last van.
En nu gaan we opnieuw als ongeregelde beeldenmakers aan het werk.
Gr,
L²
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtGraag vernam ik van jou wat jezelf zo speciaal vindt.
Henri
Net als de foto van Annelien (waar ik de compo wel goed van vind) is de bewerking ook hier weer zeeeeer zwak en eigenlijk nog lelijker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door louvain Bekijk berichtBeste mensen,
Ik ben het stadium voorbij waarbij een beeld beleefd wordt vanuit graden Kelvin en Angstroms. Ik bekijk het beeld vanuit een ander en actueler referentiekader; meer vanuit een affectief en emotioneel aanvoelen van het onderwerp. Academisme is mij niet vreemd; mijn iets oudere vennoot had er tot voor 10 jaar ook af en toe last van.
Gr,
L²
moraal van dit verhaal: ook in fotografie zijn regels!!
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtjij bent wel iemand met lange tenen seg... ik ken de poster van toeten nog blazen.. Maar jij moet denk ik toch enkele dingen proberen los te laten
Hij probeert door middel van bewerking een bepaalde sfeer weer te geven en post deze.. geen idee wat zijn bedoelingen zijn of zijn idee want van hem/haar zie ik weinig commentaar. Op professioneel vlak ken ik het beeldhuis niet persoonlijk.. Maar naar elk topic volgen en een beetje negatief lopen doen is toch ook geen oplossing volgens mij..
je apprecieert bewerkingen of niet.. Als je niks probeert bereik je ook niks.. tenzij je graag in hetzelfde hokje blijft zitten voor 30 jaar
Ik heb er heel veel geleerd van Luc (de oprichter) in het analoge tijdperk, eigenlijk heeft hij de fotografiemicrobe in mij tenvolle laten ontvlammen, en daar ben ik dankbaar voor, de materiaalkennis en het technische zijn meer aan mij besteed, maar Luc is echt een topfotograaf, met heel wat kwaliteiten.
Ik volg ook helemaal niet elk topic, en loop ook niet steeds negatief te doen, dat kan je hier gerust even nagaan.
Zoals je zal kunnen zien ben ik meer een materiaalkenner, trouwens heb ik de eigenaar ook op dat vlak bijgestaan in de tijd, ik herstelde zijn massa's Broncolor flitsers, en maakte een uniek lasergestuurde kop voor op zijn technische camera's.
Maar wat ik hier zie, kan net zogoed uit een GSM afkomstig zijn, sorry, maar zo zie ik dat, mischien niet terecht, maar ik mag toch mijn gedacht zeggen hé
Academisme kan soms mooi zijn, maar wat heeft het dan op de duur nog met fotografie te maken.
Voor mij moet een foto puur zijn, scherp waar ie moet, liefst zonder vignetering, en zijn eigen verhaal vertellen, dat is voor mij mooie fotografie, als ik zo vrij mag zijn.
Wil je hier zoiets plaatsen, voor mij ok., maar dan liever onder fotobewerking, en nog liever met de uitleg wat nu eigenlijk de bedoeling is van de uitgevoerde bewerking, de poster zal hier waarschijnlijk zijn bedoelingen mee hebben, wat meer uitleg bij het posten zou hier zeker niet miskomen.
Zijn reactie:
Beste mensen,
Gr,
L²
Dat is de reden waarom ik er zo over denk.
Comment
-
Hoe kan een keuze zoals bewerking van een foto, nu een fout zijn? Dat is toch persoonlijke smaak?
Ik zie dat de poster dmv vignetering onder en links, het model wou accentueren. Ik vind de techniek niet fout, alleen jammer dat de benen & voeten nu zo grauw, koud en doods lijken.
Wat is er daar verschillend aan dan een model accentueren door een zachte onscherpe achtergrond te gebruiken? De techniek mag dan wel digitaal zijn, het werd vroeger ook toegepast in de doka.
Ik snap niet hoe iedereen hierop hammert en met het vingertje begint te zwaaien, terwijl hard croppen, z/w omzettingen met curves en layers en platgebrushte huid blijkbaar als normaal gezien wordt.
Comment
Comment