Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roodkapje (deel 3 : de moord) [strobist]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roodkapje (deel 3 : de moord) [strobist]

Bij de eerste foto werd gebruik gemaakt van twee lichtbronnen opgesteld in crosslight.

Het hoofdlicht is een speedlight door een plu.
    Het haarlicht heeft 1/2 CTO.

Bij de tweede foto is de opstelling idem.
    Alleen werd een derde speedlight gebruikt om de moordenaar (of boze wolf what ever ) in profiel te belichten.

Bij de derde foto werd gebruik gemaakt van 1 externe flitser met grid en 1/4 CTO op een monopod.

Graag jullie commentaar

Kijk ook eens naar deel 1 en deel 2
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Re: Roodkapje (deel 3 : de moord) [strobist]

Voor één of andere reden vind ik de twee foto (voor de moord) de beste van je reeks. De rest kon me niet echt bekoren hoewel ze technisch ongetwijfeld perfect zijn.
    Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
    http://digital.raptor-tec.be

Comment

weer een leuke reeks, maar waarom er op de tweede opname een plassende man staat, ontgaat mij volkomen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        weer een leuke reeks, maar waarom er op de tweede opname een plassende man staat, ontgaat mij volkomen.
        grt,bouk.
        Hihi, is zogezegd de moordenaar... Pose is inderdaad een beetje raar, maar het was dan ook een toevallige passant die we gevraagd hebben daar even plaats te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
          Voor één of andere reden vind ik de twee foto (voor de moord) de beste van je reeks. De rest kon me niet echt bekoren hoewel ze technisch ongetwijfeld perfect zijn.
          Wat vond je er dan juist niet goed aan ?
          Ik apprecieer ieders mening, dus zou ik graag wat feedback hebben...

Comment

Ik had toch wel iets anders gedaan met roodkapje.. die moordenaar weet volgens mij niet wat hij miste (ik jammer genoeg ook niet trouwens)

Mooie serie, goed uitgevoerd.
            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Wat vond je er dan juist niet goed aan ?
              Ik apprecieer ieders mening, dus zou ik graag wat feedback hebben...
              Zeker, geen probleem

Dus, wat ik zeker wil benadrukken is dat de foto's technisch perfect zijn. Ik kan het niet beter, verre van zelfs.

Van je eerste reeks had ik niet echt het gevoel van een shoot, het leken meer snapshots en de achtergrond nam te veel attentie weg van Roodkapje. Foto 1 daarvan doet bvb rommelig aan... Je ziet alles, kaarsen, Maria, bloemen... De aandacht gaat niet naar Roodkapje. Foto twee is een mooi portret, en toch doet het me niets. De foto lijkt me te geforceerd... De laatste foto is (sorry Eline) kinky en grappig. Aandacht werd onmiddellijk naar de trap getrokken.

Bij de tweede reeks heb ik de indruk dat het een technische shoot was, om te verschillende belichtingen uit te proberen. De laatste foto is daar volgens mij een voorbeeld van, het brengt weinig waarde toe aan de foto. Eerlijk gezegd kan ik er niet lang naar kijken zonder er hoofdpijn van te krijgen. De eerste is een mooi portret, minder geforceerd dan die uit de eerste reeks. De tweede foto doet stout aan, maar net niet genoeg om je te laten blijven kijken (geen idee of dit een goeie zin is ).

In de derde reeks vind ik de blik in haar ogen net niet "geschrokken" of "onzeker" genoeg. Eerder zo van "hey, kijk, daar komt iemand...". De tweede vind ik wel leuk omdat daar meer dynamiek in zit (misschien is dat wat ik eigenlijk in al de andere foto's miste). Vechten om lost te komen, onzekerheid van wat komt. Ok, die voorbijganger staat precies wel "int bos te pissen", ik ga er van uit dat hij z'n mes aan het scherpen is. De derde... naja, ik heb nog nooit zo een mooie slachtpartij gezien... en vooral dat die fles wijn daar zo mooi ligt.

Hopelijk geeft dit een beetje weer hoe mijn breinkronkels een beetje werken... Technisch perfecte foto's, ik mis alleen de 'spark'.

K
              Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
              http://digital.raptor-tec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ... maar waarom er op de tweede opname een plassende man staat, ontgaat mij volkomen.
                lol, deze opmerking toverde een glimlach op mijn gezicht

Dit deel heeft tot nu toe mijn voorkeur. Op de 3de foto vind ik dat haar mandje er te net bij ligt... het klopt niet echt. Beter was het ook echt bruusk neer te gooien zodat alles wat verspreid lag en de fles mss gebroken.

*EDIT* Waarom doet de moordenaar een blinddoek om haar ogen?
                Last edited by Pixations; 29 juli 2008, 15:03.
                www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                  *EDIT* Waarom doet de moordenaar een blinddoek om haar ogen?
                  Ze mocht zijnen plasser nie zien
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Technisch dik in orde die foto's.

1 en 2 zitten zeer goed voor mij... Like it

Drie is ook goed, maar misschien te nette mand zoals gezegd.

Comment

2e is beste uit de reeks vind ik
                      technisch zijn ze allemaal goed, maar ja, daarmee nog geen goeie foto é

2e zit echt een verhaal in, spanning, er gebeurt iets, 2 niveau's in het beeld, en de moordenaar die er staat te wildplassen
                      vind die echt goed
                      Fuji XPRO1

Comment

Hmmmm...

Wat mij een beetje van het hart moet (en het geldt helaas niet enkel voor deze reeks maar voor zeer veel 'gestrobist' dat ik tegenwoordig zie), is dat men blijkbaar allemaal eens wil uitproberen wat deze mode gril 'about' is, en dan aan de resultaten te zien al tevreden is als men licht op zijn model krijgt en de achtergrond wat donkerder blijft. Het licht is veel te vlak (ik zou eens het 'grote verschil' willen zien met iemand die gewoon bij deze lichtomstandigheden vanop zijn statief een foto maakt met een inflits en een ietwat langere sluitertijd. Ik maak mij sterk dat dat nog beter zou zijn) en de sfeer is er gewoon niet.
                        Kijk als je in de studio je licht plaatst, moet je daar toch ook wat sfeer zien in te steken. Bij strobisme is dat toch net zo. Ik mis het hier, en al te vaak.
                        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                          Hmmmm...

Wat mij een beetje van het hart moet (en het geldt helaas niet enkel voor deze reeks maar voor zeer veel 'gestrobist' dat ik tegenwoordig zie), is dat men blijkbaar allemaal eens wil uitproberen wat deze mode gril 'about' is, en dan aan de resultaten te zien al tevreden is als men licht op zijn model krijgt en de achtergrond wat donkerder blijft. Het licht is veel te vlak (ik zou eens het 'grote verschil' willen zien met iemand die gewoon bij deze lichtomstandigheden vanop zijn statief een foto maakt met een inflits en een ietwat langere sluitertijd. Ik maak mij sterk dat dat nog beter zou zijn) en de sfeer is er gewoon niet.
                          Kijk als je in de studio je licht plaatst, moet je daar toch ook wat sfeer zien in te steken. Bij strobisme is dat toch net zo. Ik mis het hier, en al te vaak.
                          Bedankt voor je eerlijke reactie, dat kan ik echt apprecieren.

Doch even toelichten, dat ik echt wel meer wens dan enkel licht op mijn model te krijgen.
                          Je kan trouwens perfect met externe flitsers de achtergrond correct belichten (in dit geval had dit zelfs gekunnen zonder statief, gezien het op de middag is gemaakt en ik slechts op iso 200 zat... Dus zeker nog ruimte genoeg).
                          De bedoeling was echter (met opzet dus) om de achtergrond zwaar te onderbelichten en het model als het ware uit de foto te laten komen.

Dus vind ik het gevaarlijk te gaan veralgemenen...
                          Zo heb ik in deel 1 een externe flitser gebruikt om enkel de grot wat op te lichten... Het is dus zeker niet zo dat het enkel dient en gebruikt wordt om enkel je model uit te lichten...

Comment

Working...
                          X