Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lies

Model van dienst : Annelies
    Cam : Ik

greetz
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: Lies

Het achtergrondlicht is te fel, waardoor de haarpunten er overscherp uitkomen. Het licht zit fout bij de eerste foto, in de nekstreek, die beter belicht is dan het aangezicht.
    De tweede foto had voor mij een apart plaatje kunnen zijn, mocht hij met een minder scherpe lens gemaakt zijn, en iets minder glad.

Comment

1. kleuren zitten niet goed (te rood), best eens grijskaartje gebruiken
      idd fout licht, achtergrondlicht altijd 1 à 2 stops minder dan het hoofdlicht

2. vind ik zeker ok (zelfde fout als 1, maar minder opvallend, knap model ook), maar wat zijn die rode puntjes aan haar pupillen?
      Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        1. kleuren zitten niet goed (te rood), best eens grijskaartje gebruiken
        idd fout licht, achtergrondlicht altijd 1 à 2 stops minder dan het hoofdlicht
        Achtergrondlicht altijd 1 à 2 stops minder dan het hoofdlicht??
        Ahum: dan krijg je helemaal geen volledig witte achtergrond.
        Daarvoor moet je een heel klein beetje overbelichten - maar hier is het inderdaad teveel.

Dat het licht te laag staat zie je trouwens ook aan de lichtpuntjes in de ogen.

Wat die rode puntjes betreft: dat is wat er op de oprit voor de garage staat denk ik - een auto of een grasmachine...

Ook iets te enthousiast geweest met het wit maken van de ogen denk ik..

Comment

ga voor de look van het model bij de eerste opname.
          zou het croppen tot net boven de hand, ben je meteen een stuk van dat opvallende rood kwijt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste foto is mooi (maar zoals reeds gezegd de achtergrond is ietsje te fel)

Tweede foto vind ik ook wel goed. Maar met de neusgaten naar de camera toe is het niet echt sensueel.

Comment

Vind de tweede een mooie. (neusholte... Tja dat is inderdaad niet zo interessant hé)... Wel een beetje jammer dat ik een roodachtig puntje als reflectie in haar ogen zie... stoort me een beetje.

Tja, de overstraling van je model, dat staat er al hé.

Voor alle duidelijkheid : achtergrond moet je inderdaad minstens 1 stop (ik ga dikwijls voor 1,5 tot 2 stops afhankelijk van de afstand tussen model en achtergrond) om een witte achtergrond te krijgen.

Grz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Misschien nog een goede raad:

Laat die nabewerking achterwege, want vooral de huid is echt een vlekkerige blursoep geworden nu. Echt niet mooi, en ik denk dat je het model er geen dienst mee bewijst.

Comment

Working...
                X