Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlotte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Charlotte

    Afgelopen zaterdag het geluk gehad nog eens te mogen shooten met Charlotte.
    Hier enkele foto's.

    1


    2


    3
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: Charlotte

    Ik vind persoonlijk 2 de beste qua pose en compo maar dan mis ik weer de scherpte die toch wel nodig is in deze foto. Jammer...Ik zou het nog es overdoen. Succes!!
    Digi-Steve

    Comment


    • #3
      Re: Charlotte

      Deze dame straalt klasse uit en is voorzien van een paar prachtige kijkers (de ogen, dus ). Daarom vind ik dat het decor niet bij haar past.

      De laatste foto heeft een erg harde flitsschaduw. Die ogen achter een zonnebril verstoppen, da's helemaal fout.

      Nummer 1 vind ik de beste.

      Allemaal een kwestie van smaak, natuurlijk.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Charlotte

        1. Het directe flitslicht stoort niet alleen op het aangezicht, maar ook op de muur, en veroorzaakt een harde schaduw vlak achter de geportretteerde.
        2. De lichtbron zit te laag en het hoofdlicht zit op de borst. De harde schaduw van het traliewerk verstoort voor mij dit plaatje.
        3. Ook hier meer licht op de benen dan op de rest van het lichaam. Hij is voor mij de beste qua belichting. Niets mis met harde schaduwen, maar ze storen wel als ze zoals hier samenvallen met de geportretteerde.

        Flash hoger, afstand van de achtergrond, en geen hindernissen tussen flash en geportretteerde, om dit alles op te lossen.

        Comment


        • #5
          Re: Charlotte

          vreemd, ik zie niet echt wat jullie bedoelen met harde flitslicht. Ik was al blij dat het niet zoals vorige keer zorgde voor uitgebrande plekken om het model.
          Dus nog meer oefenen in kijken naar foto's vrees ik.
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #6
            Re: Charlotte

            Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
            vreemd, ik zie niet echt wat jullie bedoelen met harde flitslicht. Ik was al blij dat het niet zoals vorige keer zorgde voor uitgebrande plekken om het model.
            Dus nog meer oefenen in kijken naar foto's vrees ik.
            Hard licht veroorzaakt harde schaduwen. Diffuus licht zorgt voor zachte schaduwen. De schaduwen van dit licht zijn duidelijk omlijnd en hard achter het model. Bij de eerste belicht je de achterwand mee, zodat voor mij de witte plekken links van het model storen/aandacht vragen.

            Comment


            • #7
              Re: Charlotte

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Hard licht veroorzaakt harde schaduwen. Diffuus licht zorgt voor zachte schaduwen. De schaduwen van dit licht zijn duidelijk omlijnd en hard achter het model. Bij de eerste belicht je de achterwand mee, zodat voor mij de witte plekken links van het model storen/aandacht vragen.
              en hoe kan je zoiets oplossen als je enkel werkt met een opzetflits die dan ook al merendeel naar het plafond gericht stond?
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Charlotte

                Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                en hoe kan je zoiets oplossen als je enkel werkt met een opzetflits die dan ook al merendeel naar het plafond gericht stond?
                Niet.
                Ik richt de flash binnen, thuis of op plaatsen met een niet al te hoog plafond, meestal helemaal naar boven, en gebruik de bounce-kaart. Maar dat gaat hier het probleem niet oplossen. Als mensen dan vlak tegen een muur staan, ga je steeds die schaduw er achter blijven hebben.
                Het voornaamste lijkt me afstand van de achtergrond, zodat de schaduw niet achter de geportretteerde valt, maar er naast, of beneden als 't licht van boven komt.
                De flash los van het toestel gebruiken met een softbox of parapluutje of door een diffuus reflectiescherm, gaat ook, waardoor je zachter licht gaat krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Charlotte

                  Dit is inmiddels een fotobeoordelings discussie, ik denk dat ze gezien de kwalitijd daar ook eigenlijk thuis horen,tenzij dit natuurlijk je Beste foto's zijn, maar dan nog zou ik eerst goed gaan oefenen alvoor je ze in showcase plaatst. Niet beledigd zijn, het is maar mijn mening.
                  Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                  Canon eos 7D Mijn site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Charlotte

                    Een inderdaad te harde schaduwen, te wijten aan direct flitslicht. Waardoor je foto's 'platgeflitst' worden.
                    Indirect flitsen of meerdere lichtbronnen gebruiken.
                    Of ik verkies het flitsen te vermijden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Charlotte

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                      Dit is inmiddels een fotobeoordelings discussie, ik denk dat ze gezien de kwalitijd daar ook eigenlijk thuis horen,tenzij dit natuurlijk je Beste foto's zijn, maar dan nog zou ik eerst goed gaan oefenen alvoor je ze in showcase plaatst. Niet beledigd zijn, het is maar mijn mening.
                      Ik volg.
                      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Charlotte

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                        Dit is inmiddels een fotobeoordelings discussie, ik denk dat ze gezien de kwalitijd daar ook eigenlijk thuis horen,tenzij dit natuurlijk je Beste foto's zijn, maar dan nog zou ik eerst goed gaan oefenen alvoor je ze in showcase plaatst. Niet beledigd zijn, het is maar mijn mening.
                        Zie dit helemaal niet als een belediging. Als ik de foto's zie die ik eerst maakte en de foto's die ik nu maak merk ik zeker een vooruitgang. En misschien zijn de foto's nog niet zo mooi als de meesten die hier gepost worden, waarschijnlijk te wijten aan mijn weinige kennis van PS.
                        De modellen daarentegen zijn wel tevreden, ook al ben ik zelf niet altijd tevreden van het resultaat. Maar ik ga mijn onderschrift weer bijtreden, veel lezen hier en leren van andere TS'ers die voor mij hopelijk het pad effenen.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

                        Comment

                        Working...
                        X