Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfportret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zelfportret

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Een heel fijne foto,
    met veel variatie mogelijkheden,
    zo zie ik hem,
    beetje usm,
    beetje glamour, beetje schaduw en higlicht,
    nu ja een beetje prutsen in cs
    de kenners kunnen zeker beter.
    Ogen om in te verdrinken

Sorry maar deze bewerking is lelijk. Ze lijkt wel een manga figuurtje, me zo'n roos gekleurde lippen.

En het 'beetje' usm toont op mijn scherm allemaal harde artifacts en kartelingen, bijvoorbeeld in de wimpers. Deels door de jpeg compressie, maar toch..

Ik snap het echt niet.

Over het origineel, geen slechte foto, maar ook geen waar ik van achterover val. Wel inderdaad jammer dat de (te) witte schouder bijna evenveel beeldruimte krijgt als het gezicht. Wat minder schouder en misschien 1cm meer frou frou, had het beeld nog wat beter gemaakt.

Comment

Melissa,

één verdienste heb je zeker en vast: je hebt een serieuze discussie uitgelokt met zeer extreme standpunten.

Ik vind het een goede foto, alleen al om die ogen die onmiddellijk en onverbiddelijk alle aandacht opeisen. Als je daarin slaagt in een foto, dan mag je gerust zeggen dat die gelukt is.

Het blauw overheerst wel heel sterk in je foto, en daardoor komt ze bij mij niet echt natuurlijk meer over, maar het is jouw goed recht dat graag zo te hebben. De schouder had ik persoonlijk ook wat donkerder gemaakt: nu is dat een vrij groot egaal helder vlak. Zoiets kan je beter vermijden. Maak die schouder wat donkerder en je ogen trekken nóg meer de aandacht.

Nog een goede raad: doe zo verder en blijf zulke discussies uitlokken! Dat betekent dat je goed bezig bent.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
        Melissa,

één verdienste heb je zeker en vast: je hebt een serieuze discussie uitgelokt met zeer extreme standpunten.

Ik vind het een goede foto, alleen al om die ogen die onmiddellijk en onverbiddelijk alle aandacht opeisen. Als je daarin slaagt in een foto, dan mag je gerust zeggen dat die gelukt is.

Het blauw overheerst wel heel sterk in je foto, en daardoor komt ze bij mij niet echt natuurlijk meer over, maar het is jouw goed recht dat graag zo te hebben. De schouder had ik persoonlijk ook wat donkerder gemaakt: nu is dat een vrij groot egaal helder vlak. Zoiets kan je beter vermijden. Maak die schouder wat donkerder en je ogen trekken nóg meer de aandacht.

Nog een goede raad: doe zo verder en blijf zulke discussies uitlokken! Dat betekent dat je goed bezig bent.
        Mooie reactie en helemaal waar.
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Ik zal mn best doen tmh
          http://www.melissavanbelle.be

Comment

Ze zijn echt en heel mooi een iets andere kadrage doen ze vast en zekers nog beter uitkomen, kan je nieuwe poging ook smaken om zoveel controverse dus goed bezig hoor
            Grtz, Patrick
            http://www.trikke.be
            Ik doe het met Canon.

Comment

Working...
            X