Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Showcase Mensen en Modellen Expositieforum voor foto's van mensen en modellen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
Ik kan me niet voor stellen dat dit je beste foto is,............zo wel, dan mijn excuus, maar ik vind hem slecht, hij is nergens echt scherp en bijna over belicht.
Iets meer ruimte aan de bovenkant was ook mooi geweest.
De blik in je ogen is wel mooi, als model zou je best nog eens voor de camera mogen. Ik denk dat je wel betere hebt gemaakt.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Ok, zal beter doen volgende keer. Ikzelf vind hem nu niet zo slecht maarkijk. Mens kan er maar uit leren zeker.
Heb die lampen nog maar een week of 3, grote fout om een ze in showcase te zetten
Mwa, ik ben er mee eens dat dit geen foto is waarvan ik van me'n stoel afval, maar zo slecht als hierboven beschreven wordt vind ik hem zeker niet.
De scherpte is naar mijn inzien wel ok, en het overbelichte deel van de arm is het enige wat mij 'stoort'.
De blik in de ogen en de uitsnede van het gezicht kan mij wel bekoren.
Je mag hem trouwens nog wel wat groter plaatsen.
Groetjes
Martijn
Last edited by pazman_nl; 21 juli 2008, 09:05.
Reden: typefoutje
Bij mij is ie toch wel ergens scherp en niet overbelicht
Vind hem best aangenaam om naar te kijken, misschien iets te krappe crop bovenaan... Mooi model trouwens
Ik wou het eerst nog niet zeggen van die onscherpte. In cs3 uitvergroot was hij toch mooi scherp in de grootste uitvergroting. Dus waar de opmerking onscherp van komt is mij een groot raadsel. Die overbelichting hangt denk ik van scherm tot scherm af. Gisteren bij een vriend gekeken naar mn foto, daar was ze eerder grauw en donker. Bij mij thuis is ze dan helder van kleur en scherp. Tis een felle foto ja , maar zo sterk overbelicht vind ik ze toch niet. Toch niet hier op mijn pc.
De schouder ga ik niet tegenspreken, ze stoort wel en is daar idd wat te licht.
Zelfportret in studio is nu nog niet van specialiteit
Maar we zijn hier om te leren en kennis op te doen, Right ?
Maar kijk dat laat nu natuurlijk niet staan dat het beter kan en dat zal ik ook proberen. Op den duur weet ik gewoon niet meer als ik in fotobeoordeling moet posten of in showcase. Want sommige fotos die dan in showcase staan...Dan denk ik wat? Wat doet deze in showcase en waarom wordt ze goed beoordeeld?...Dan vind ik mijn foto bv beter en smijt ik die op showcase en dan blijkt dat het de verkeerde keuze was
Tis een logica op BD waar ik nog niet helemaal uit ben
Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van BelleBekijk bericht
Maar kijk dat laat nu natuurlijk niet staan dat het beter kan en dat zal ik ook proberen. Op den duur weet ik gewoon niet meer als ik in fotobeoordeling moet posten of in showcase. Want sommige fotos die dan in showcase staan...Dan denk ik wat? Wat doet deze in showcase en waarom wordt ze goed beoordeeld?...Dan vind ik mijn foto bv beter en smijt ik die op showcase en dan blijkt dat het de verkeerde keuze was
Er zijn verschillende soorten fotografie. Bij mensen en modellen moeten niet alleen "topmodellen" staan, maar 't kunnen net zo goed goedgenomen momentopnames zijn. Het verschil tussen showcase en fotobeoordeling is dat je hier, in showcase, zeker bent dat je foto bekeken wordt, en dat iemand wel zal zeggen dat hij slecht is, als het zo is.
Deze foto heeft scherpte. Het verkleinen van een foto kan de scherpte beïnvloeden en misschien zit daar een deel van het probleem. Ik dacht ook eerst dat hij onscherp was, maar dat is niet zo. Over de overbelichting... die is er niet, maar de schouder vraagt wel aandacht door het licht dat erop staat en draagt weinig bij tot het beeld.
Verder vind ik de toning vrij "koel". Ik zou hem graag warmer zien. De uitsnede bovenaan vind ik dan weer wel goed, en zo zie je maar dat smaken verschillen.
ik weet niet of jij dezelfde foto als mij ziet ... maar daar ga ik nu eens volledig niet met akkoord zie
heb hier al heel wat mindere beelden gezien in showcase dan dit portret
ik vind het een mooie opname, vooral mede door de mooie zachte kleurtonen (en lichtroos van huid tegenover babyblauwe achtergrond, en daar nog eens knalblauwe ogen op, dat is toch knap !)
van onscherpte is er niet echt sprake, getuige de wimpers,
is misschien niet ultrascherp door het verkleinen ofzo, maar dat breekt toch deze foto niet af?
van overbelichting is er eveneens geen sprake (en bijna overbelicht is NIET overbelicht, trouwens dit beeld is ook NIET "niet bijna" overbelicht)
het standpunt kon beter, de schouder & deel van arm vormt een groot leeg nietszeggend vlak, arm naar beneden, en u een aantal graden draaien zodat je ook wat diepte krijgt met de 2e schouder
Showcase Mensen en Modellen Expositieforum voor foto's van mensen en modellen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
Ik kan me niet voor stellen dat dit je beste foto is,............zo wel, dan mijn excuus, maar ik vind hem slecht, hij is nergens echt scherp en bijna over belicht.
Iets meer ruimte aan de bovenkant was ook mooi geweest.
De blik in je ogen is wel mooi, als model zou je best nog eens voor de camera mogen. Ik denk dat je wel betere hebt gemaakt.
Ok, zal beter doen volgende keer. Ikzelf vind hem nu niet zo slecht maarkijk. Mens kan er maar uit leren zeker.
Heb die lampen nog maar een week of 3, grote fout om een ze in showcase te zetten
O neee zie het niet als een grote fout, omdat ik dat vind , is het nog geen waarheid, Dit is wat ik er van vind, en er zijn mensen die er anders over denken zo als je ziet.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Op den duur weet ik gewoon niet meer als ik in fotobeoordeling moet posten of in showcase. Want sommige fotos die dan in showcase staan...Dan denk ik wat? Wat doet deze in showcase en waarom wordt ze goed beoordeeld?...Dan vind ik mijn foto bv beter en smijt ik die op showcase en dan blijkt dat het de verkeerde keuze was
Ik heb die logica ook en zal er nooit uit geraken vrees ik. Maar voor wat het waart is, als jij en voor wie de foto's bestemd zijn tevreden zijn, moet je je vooral geen zorgen maken
Ik vind het alleszins een knap zelfportret.
De pose en de belichting vind ik ok, zeker niet overbelicht naar mijn mening.
Alleen de uitsnede van je foto is wat minder, dit is smaak maar niet m'n ding.
ps: donker haar en blauwe ogen, mooi maar zeldzaam. Ze zijn toch echt ?
Mij eens beziggehouden op een vrijdagmiddag met een zelfportret
Is het wat ?
Nee .....
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Een heel fijne foto,
met veel variatie mogelijkheden,
zo zie ik hem,
beetje usm,
beetje glamour, beetje schaduw en higlicht,
nu ja een beetje prutsen in cs
de kenners kunnen zeker beter.
Ogen om in te verdrinken
Comment