Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Purdey

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Purdey

als je op basis van dat een foto al goed is, laat staan showcasewaardig, dan denk ik dat er velen hier dan elke dag honderden foto's mogen posten ...

er mag toch verondersteld worden dat men fotografie hier onder de knie heeft, en men hier enkel de knapste werken komt posten

een foto goed vinden omdat hij scherp is?
    zou mij dat nog mankeren

is een goed boek dan ook een boek waar er dan enkel geen typfouten instaan ofzo? zonder inhoudelijk mooi of boeiend?

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Het licht is mooi gevangen, lekker zacht en de scherpte ligt correct..
    Last edited by frankyds; 21 juli 2008, 20:47.
    Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
      Is dit je vriendin misschien dat je zo gepikeerd reageert op mijn en andere kritieken in dit topic?

Als je post in showcase moet je er ook maar tegen kunnen dat mensen je foto wel of niet kunnen smaken.
      Nogmaals, ik vind het maar niks , en ik was blijkbaar en gelukkig niet de enige.
      neen dit is niet mijn vriendin en verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken. Heb betere dingen te doen.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

ben je niet beter af met deze commentaren dan ipv dat sommige zeggen "woow goed"?

fototechnisch is deze foto zeker ok, maar het contact & beheersen van model/pose heb je nog niet in de hand, kan je daar nog wat aan werken

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
        neen dit is niet mijn vriendin en verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken. Heb betere dingen te doen.
        Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
          ben je niet beter af met deze commentaren dan ipv dat sommige zeggen "woow goed"?

fototechnisch is deze foto zeker ok, maar het contact & beheersen van model/pose heb je nog niet in de hand, kan je daar nog wat aan werken
          Hey...

Altijd eerst goed lezen voor je repliceert hé !!!

Ik zeg zelf DUIDELIJK dat ik niet achterover val van de foto... Dit zegt genoeg denk ik. Dat het licht goed is gevangen en hij scherp is kan je zeker niet ontkennen...

Maar waar ik absoluut de sch*****ij van krijg is uitlatingen als "pfff wa is da jong... en dit is niet showcasewaardig".

Eerst en vooral is een klein beetje respect en beleefdheid het minste wat je mag en moet verwachten op dit forum. Met zo een uitlatingen gaan mensen binnenkort bang hebben om nog een foto te posten en daar is NIEMAND mee gebaat.

Het showcasewaardige aspect, dat is een discussie die hier al jaren aan bod is gekomen... Laat het ons nu voor eens en voor altijd uitklaren :

Showcasewaardig = wat jijzelf goed genoeg vindt !!!

Ik vind het persoonlijk lovenswaardig dat iemand als TS zijn foto's hier post om bij te leren... Dat is trouwens iets wat TS niet onder stoelen of banken steekt.

Een punt dat je zeker hebt is dat TS inderdaad nog niet de ervaring heeft een model te sturen... Maar dat komt wel door ervaring. Dus laat deze mensen aub hun foto's posten en laten we daar allen fatsoenlijk op reageren.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Klopt als een bus maar alleen is het spijtig dat de TS moeilijk kritiek kan slikken ( ook in andere topics ) , een logisch gevolg is dat je dan zo'n reacties gaat krijgen natuurlijk... Hopelijk gaat de TS in de toekomst meer leren uit kritiek, dit zal z'n foto's alleen maar beter maken
            Over de foto zelf : technisch best ok ( op de ietwat grauwe kleur na ) maar hij doet me heel weinig, vreemde expressie...

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Hey...

Altijd eerst goed lezen voor je repliceert hé !!!

Ik zeg zelf DUIDELIJK dat ik niet achterover val van de foto... Dit zegt genoeg denk ik. Dat het licht goed is gevangen en hij scherp is kan je zeker niet ontkennen...

Maar waar ik absoluut de sch*****ij van krijg is uitlatingen als "pfff wa is da jong... en dit is niet showcasewaardig".

Eerst en vooral is een klein beetje respect en beleefdheid het minste wat je mag en moet verwachten op dit forum. Met zo een uitlatingen gaan mensen binnenkort bang hebben om nog een foto te posten en daar is NIEMAND mee gebaat.

Het showcasewaardige aspect, dat is een discussie die hier al jaren aan bod is gekomen... Laat het ons nu voor eens en voor altijd uitklaren :

Showcasewaardig = wat jijzelf goed genoeg vindt !!!

Ik vind het persoonlijk lovenswaardig dat iemand als TS zijn foto's hier post om bij te leren... Dat is trouwens iets wat TS niet onder stoelen of banken steekt.

Een punt dat je zeker hebt is dat TS inderdaad nog niet de ervaring heeft een model te sturen... Maar dat komt wel door ervaring. Dus laat deze mensen aub hun foto's posten en laten we daar allen fatsoenlijk op reageren.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Pff , was da jong ... toch niet echt showcasewaardig volgens mij.
              Ik vind de compo,pose en uitstraling van deze foto beneden alle peil
              Is dit je vriendin misschien dat je zo gepikeerd reageert op mijn en andere kritieken in dit topic?

Als je post in showcase moet je er ook maar tegen kunnen dat mensen je foto wel of niet kunnen smaken.
              Nogmaals, ik vind het maar niks , en ik was blijkbaar en gelukkig niet de enige.
              Als je zo scherp op de tong bent, dan moet je zelf ook heel wat in je mars hebben en dan nog zou ik zelf dan wat andere muziek spelen.
              Bij zo een reactie kijk ik altijd naar het ingezonden werk van betrokkene. Dit heb ik dus nu ook maar even gedaan.

Om maar mijn muziek te hanteren: Er is nog heel veel werk te doen.

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              Aan de reacties te lezen van sommige toch wel gewaardeerde fotografen hier mag hij toch in showcase

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Klopt als een bus maar alleen is het spijtig dat de TS moeilijk kritiek kan slikken ( ook in andere topics ) , een logisch gevolg is dat je dan zo'n reacties gaat krijgen natuurlijk... Hopelijk gaat de TS in de toekomst meer leren uit kritiek, dit zal z'n foto's alleen maar beter maken
              Over de foto zelf : technisch best ok ( op de ietwat grauwe kleur na ) maar hij doet me heel weinig, vreemde expressie...
              Of hij showcase mag of niet dat bepaal jij zelf. Iedereen is vrij om te plaatsen waar hij wil. Hoe hoger je de lga leggen, hoe kritischer je ook beoordeeld wordt.
              Daar moet je dan ook voor open staan.
              Leren doen we alle maal. Ik leer elke dag nog bij ondanks 50 jaar aan foto ervaring.

Hopelijk is hier de lucht weer wat opgeklaard. en genieten we verder van al dat mooie wat ons de fotografie kan brengen.
              mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                Als je zo scherp op de tong bent, dan moet je zelf ook heel wat in je mars hebben en dan nog zou ik zelf dan wat andere muziek spelen.
                Bij zo een reactie kijk ik altijd naar het ingezonden werk van betrokkene. Dit heb ik dus nu ook maar even gedaan.

Om maar mijn muziek te hanteren: Er is nog heel veel werk te doen.

Of hij showcase mag of niet dat bepaal jij zelf. Iedereen is vrij om te plaatsen waar hij wil. Hoe hoger je de lga leggen, hoe kritischer je ook beoordeeld wordt.
                Daar moet je dan ook voor open staan.
                Leren doen we alle maal. Ik leer elke dag nog bij ondanks 50 jaar aan foto ervaring.

Hopelijk is hier de lucht weer wat opgeklaard. en genieten we verder van al dat mooie wat ons de fotografie kan brengen.
                mvg
                Antoine

Man Man , ook opgetrommeld door de vriendjesbrigade ?

Als er iemand een foto post waar mijn eerste reactie van is dat ik me in de negatieve zin van het woord verschiet achter mijne pc, dan zou ik daar geen kritiek mogen op geven?De TS beslist toch ook om hem in Showcase te zetten of niet?
                Als je niet tegen kritiek kunt laat je foto's hier dan weg.
                Hou ze dan in het familiealbum of toon ze enkel in gesloten vriendenkring.
                Maar in andere topics van deze TS is duidelijk te lezen dat hij het moeilijk heeft met kritiek en ook enkel commentaar wenst en wil van gewaardeerde fotografen en/of fotografen die al veel bewezen hebben

Oh ja Antoine200 .. bedankt voor naar mijn foto's te kijken

Comment

Man Man , ook opgetrommeld door de vriendjesbrigade ?
                  Als er iemand een foto post waar mijn eerste reactie van is dat ik me in de negatieve zin van het woord verschiet achter mijne pc, dan zou ik daar geen kritiek mogen op geven?De TS beslist toch ook om hem in Showcase te zetten of niet?
                  Als je niet tegen kritiek kunt laat je foto's hier dan weg.
                  Hou ze dan in het familiealbum of toon ze enkel in gesloten vriendenkring.
                  Maar in andere topics van deze TS is duidelijk te lezen dat hij het moeilijk heeft met kritiek en ook enkel commentaar wenst en wil van gewaardeerde fotografen en/of fotografen die al veel bewezen hebben

Oh ja Antoine200 .. bedankt voor naar mijn foto's te kijken
                  Ten eerste heeft dit niets met vriendjes brigade te maken.

Gelukkig heb ik wel veel vriendjes, maar dat komt waarschijnlijk dat ik een ieders mening respecteer of ik het nu eens met hem ben of niet.

Respect hebben is een klein woord maar doen is een grote daad.

Het enige wat ik nog aan je kwijt wil is dat het jammer is dat je het spel nog steeds niet begrijp.
                  Fotograferen is een kunst maar lezen ook en daar laat ik het verder bij.

BTW: ik heb idd alleen maar gekeken naar je foto's.

mvg
                  Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

Respect hebben is een klein woord maar doen is een grote daad.

Om het met uwe muziek te zeggen : waarom moet ik dan volgens jouw nog heel veel werk doen terwijl ik hier enkel kritiek gaf op ééne foto van één persoon ?

Hou je vetgedrukte woordjes en je wijzend vingertje maar voor jezelf.
                    Voila , dat was het enige wat ik aan jouw nog kwijt wou.

En aan de TS : Het was niet mijn bedoeling je schrik aan te jagen zodat je niets meer zou posten.Blijven posten zou ik zeggen want om het met Meneer Eifel zijne muziek te zeggen : Er is nog heel veel werk te doen

Comment

Pff , was da jong ... toch niet echt showcasewaardig volgens mij.
                      Ik vind de compo,pose en uitstraling van deze foto beneden alle peil
                      @ Micro: Ik denk dat de toon van jouw reactie hier de (hevige) reacties los maakt. Je schrijft zoals je wellicht ook spreekt tegen bekenden maar besef dat dan teksten anders (vaak minder hard) over komen.
                      Gesproken tekst in een setting waarbij spreker en toehoorder elkaar zien is voorzien van klank, intonatie, mimiek van de spreker, lichaamstaal etc etc. Hierdoor kunnen teksten een bepaalde klank krijgen en op een bepaalde manier overkomen.
                      Geschreven tekst van een onbekende ontbreekt het aan die specifieke lading. Voor mij als lezer en als onbekende van jou komt jouw tekst hard, onnodig grof en pedant over terwijl ik hier heel anders over zou kunnen denken als ik je persoonlijk zou kennen!
                      Moest ik even kwijt, mogelijk dat het je geen ene r**t interesseert hoor, ook goed wat mij betreft.

@TS: blik van de dame maakt het plaatje voor mij minder mooi. Ze komt niet echt ontspannen over helaas. Iets meer ruimte in kijk richting had plaat ook beter gemaakt denk ik.
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        @ Micro: Ik denk dat de toon van jouw reactie hier de (hevige) reacties los maakt. Je schrijft zoals je wellicht ook spreekt tegen bekenden maar besef dat dan teksten anders (vaak minder hard) over komen.
                        Gesproken tekst in een setting waarbij spreker en toehoorder elkaar zien is voorzien van klank, intonatie, mimiek van de spreker, lichaamstaal etc etc. Hierdoor kunnen teksten een bepaalde klank krijgen en op een bepaalde manier overkomen.
                        Geschreven tekst van een onbekende ontbreekt het aan die specifieke lading. Voor mij als lezer en als onbekende van jou komt jouw tekst hard, onnodig grof en pedant over terwijl ik hier heel anders over zou kunnen denken als ik je persoonlijk zou kennen!
                        Moest ik even kwijt, mogelijk dat het je geen ene r**t interesseert hoor, ook goed wat mij betreft.
                        Hoi Edje , heb geen probleem met jouw mening , het interesseert me wel degelijk.
                        Het is een feit dat op een forum geschreven teksten 'harder' kunnen overkomen dan feitelijk gemeend.
                        Durf gerust toegeven dat mij eerste zin van mijn oorspronkelijk reactie eigenlijk onnodig was.Ik had gewoon enkel mijn tweede zin moeten posten.

Een zin waar ik nog altijd voor de volle 100% achter sta.

Comment

@ Micro, voor je reactie. Aan de boodschap van je 1e reactie toorn ik niet enkel aan de verpakking

Comment

Oei Lijkt hier net de wetstraat, eerst elkaar uitsch**ten en dan samen pinten gaan drinken, terwijl de toeschouwers het slachtoffer zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Oei Lijkt hier net de wetstraat, eerst elkaar uitsch**ten en dan samen pinten gaan drinken, terwijl de toeschouwers het slachtoffer zijn.
                              Als jouw reactie op mijn reactie slaat dan sla je toch echt de plank mis vrees ik. Ik sch**t helemaal niemand uit en drink met niemand hier een pint. Ik laat alleen op een fatsoenlijke manier (neem er een voorbeeld aan) weten wat ik vind van de gegeven reactie..... en op een even nette manier wat ik van de foto vind.... Als dan het gezeur is uitgesproken blijf ik niet emmeren en drink inderdaad liever een biertje met iemand dan dat ik 'm blijf op zoeken... en niemand is slachtoffer tenzij die persoon graag zich een slachtofferrol aanmeet maar dat ligt dan niet aan mij..... Micro durft na mij post ruiterlijk toe te geven dat hij wellicht wat "kort door de bocht" reageerde en dat mag je eerder waarderen dan toch nog ff naschoppen.... is wat kinderachtig imo en levert niks extra's op in dit topic.... de lucht was reeds geklaard maar toch nog ff olie op een vuurtje gooien?? makkelijk hoor.... Grow up.....

Reageer je niet op mij dat mag je bovenstaande per direct als niet verzonden beschouwen en is deze reactie overbodig. Dan mijn welgemeende excuses maar dan beter een volgende keer quoten. Maar je reageert direct na mijn post en quote niet een ander dus ga ik er daarom vanuit dat het op mij slaat..... en geldt mijn tekst dus onverminderd.
                              Last edited by edjeB; 23 juli 2008, 16:57.

Comment

op uitdrukkelijk verzoek van de Ts die deze Facade niet langer kan aan zien, is het topic gesloten. de foto is nog wel te zien maar commentaar geven is nu niet meer mogeglijk. jammer dat mensen elkaar niet kunnen respecteren om hun mening en geregeld de confrontatie moeten opzoeken. Weer een goed voorbeeld van de goede die onder de kwade moeten lijden. Afkammen is geenkritiek geven en kritiek geven is niet gelijk afkammen. Geef commentaar en laat het daar bij, mocht je dan nog vragen of opmerkingen hebben doe het via Pm
                                Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                                Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
                                X