Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een crop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een crop

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    Ik hoop niet dat je dat baseerd op de term Senior member of junior member, dit heeft nl alleen te maken met de hoeveelheid commentaar /posten , niet hoeveel kennis van zaken hij/zij hebben.

    (de echte goeie daar bij niet willen beledigen hoor)

    Je kan afgestudeerd beroeps fotograaf zijn , en al vele prijzen hebben gewonnen en toch Junior member zijn, en je kán Senior member zijn zonder ooit maar één foto te hebben gemaakt zelfs.

    Dit even als opmerking en geen oordeel over de ge-quote opmerking.
    Wees gerust, ik heb al heel wat foto's gepost en niet alleen op BD maar zelfs al met foto's op internationale tentoonstelling gestaan.
    Wat dat betreft moet je je geen zorgen maken.

    Trouwens Patrick (PHD) heeft al werk van me gezien... en ben zeker dat hij slim genoeg is om te weten naar welke criteria hij moet kijken om zoiets te zeggen.

    Ik weet wel dat op dit forum sommige "senior members" (ook door de mods) op een ongekende hoogte worden geplaatst (en volgens mij trouwens niet altijd terecht, dit terzijde...), maar er zijn er ook heel wat die minder gekend zijn en toch wel goed weten wat ze doen hoor (wat inderdaad ook geldt voor verscheidene junior members, kijk maar naar Katrijn).

    Dus ik hoop van harte dat dit niet persoonlijk is bedoeld, want anders vind ik deze opmerking erg ongepast
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #17
      Re: Een crop

      de opmerking was zeker niet naar senior of junior leden gericht. Van de meesten kan ik trouwens zien dat ze hun hobby beheersen.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #18
        Re: Een crop

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Wees gerust, ik heb al heel wat foto's gepost en niet alleen op BD maar zelfs al met foto's op internationale tentoonstelling gestaan.
        Wat dat betreft moet je je geen zorgen maken.

        Trouwens Patrick (PHD) heeft al werk van me gezien... en ben zeker dat hij slim genoeg is om te weten naar welke criteria hij moet kijken om zoiets te zeggen.

        Ik weet wel dat op dit forum sommige "senior members" (ook door de mods) op een ongekende hoogte worden geplaatst (en volgens mij trouwens niet altijd terecht, dit terzijde...), maar er zijn er ook heel wat die minder gekend zijn en toch wel goed weten wat ze doen hoor (wat inderdaad ook geldt voor verscheidene junior members, kijk maar naar Katrijn).

        Dus ik hoop van harte dat dit niet persoonlijk is bedoeld, want anders vind ik deze opmerking erg ongepast
        Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
        de opmerking was zeker niet naar senior of junior leden gericht. Van de meesten kan ik trouwens zien dat ze hun hobby beheersen.
        Pete hij was al niet voor jou dus dat komt wel goed , hij was voor PDH65 als bij schrift voor zijn opmerking in #12, maar zoals je ziet had ook hij niet de bedoeling iemand persoonlijk aan te spreken.

        iedereen blij
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #19
          Re: Een crop

          Die rode kleur wegkrijgen is op een halve minuut gebeurd met stempelen. Niet gewoon stempelen maar in modus "kleur" ofte "color". Kies als bron de huid op de bovenarm. Zet "aligned" (weet niet hoe dat in de nederlandse versie heet) UIT, zet de dekking op ongeveer 70% en schilder maar.

          Ik zou de grond links van je model en eventueel ook de muur wat minder licht maken zodat je model meer de aandacht trekt (dit is allemaal heel snel uitgevoerd, dat kan ook zonder de aura rond haar hoofd). Zonde dat de elleboog er niet helemaal op staat (nooit afsnijden in gewrichten !). Misschien zo iets als hieronder?

          Beauty need only be a whisper
          Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

          Comment


          • #20
            Re: Een crop

            vind tweede foto's beter,minder muur meer model,
            En heb terwijl bijgeleerd door de reacties+uitleg

            serge

            Comment


            • #21
              Re: Een crop

              Ik vind de aanvankelijke crop nog niet zo slecht, op het feit na dat hij te "verscherpt" is.

              Ik zag nog een andere mogelijkheid, voor de originele foto, maar vond de lijn in de muur het geheel wat breken, dus is die even weggecloned, zodat ze egaal wordt. De muur kwam me dan ietwat te "groen over", dus heb ik de saturatie van groen op "0" gezet. Na de eerder aangehaalde stempelbewerking, heb ik ook de saturatie nog ietwat verminderd.
              Het resultaat...



              Als je hem liever weghebt... haal ik hem terug weg.

              Comment


              • #22
                Re: Een crop

                @ FestinaLente: je hebt de verbrande schouder weggewerkt maar nu ziet hij er op mijn scherm wat gelig uit. Verder vertoont de muur nog wat groen net voor het hoofd van het model.
                Maar ik zou al die bewerking zeker niet beter kunnen.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment

                Working...
                X