Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowKey

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LowKey

Ik zou graag eens weten wie van jullie meer detail (licht dus) had gewild in het gezicht? Of zijn er ook die vinden dat het dan te 'gewoon' zou worden?

gr,

L;
    Last edited by louvain; 7 juli 2008, 18:29. Reden: link werkte niet
    Lieven Degrauwe
    http://www.beeldbedrijf.be

Re: LowKey

vind het wel mooi zo hoor, vooral dat licht op de arm is knap gedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vind het iets te "low". Had graag iets meer linkeroog gezien. Nu vind ik het iets te weinig.
      Verder goed gedaan wat compo betreft.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Ik vind het een goed beeld maar persoonlijk zou ik onderaan een deel wegcroppen zo tot net onder het decolté, dit zou IMHO een veelkrachtiger portret geven, mede omdat het zwarte vlak onderaan het beeld geen doortekening heeft en niet echt een meerwaarde is voor het beeld .

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

knappe plaat

Comment

Als je het licht schuin achter model plaatst, zoals jij doet, laat model het gezicht dan iets ( voor haar ) naar rechts draaien, maar niet teveel . Dan wordt de foto nog mooier en wordt de neus minder een witte vlek maar meer een (licht) gedeelte van het gezicht. Probeer het een volgende keer maar eens. ( of zie enige voorbeelden op mijn site ter vergelijking wat ik bedoel )
            Belichting verder uitstekend.
            m.v.g.
            www.foto-frans.nl
            workshops: ook met jouw eigen model ! .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofrans Bekijk bericht
              Als je het licht schuin achter model plaatst, zoals jij doet, laat model het gezicht dan iets ( voor haar ) naar rechts draaien, maar niet teveel . Dan wordt de foto nog mooier en wordt de neus minder een witte vlek maar meer een (licht) gedeelte van het gezicht. Probeer het een volgende keer maar eens. ( of zie enige voorbeelden op mijn site ter vergelijking wat ik bedoel )
              Belichting verder uitstekend.
              En als je ze dan nog lichtjes neerwaarts laat kijken (hoofd naar beneden buigen) bekom je een mooie heldere driehoek modelé onder en over het oog dat nu in de schaduw ligt.

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Momenteel ben ik zelf druk bezig met deze vorm van fotografie.
                Het dichtlopen van de donkere partijen vind ik geen probleem bij dit soort foto's maar wel hoe de comp er ansich uitziet.

Uiteraard zal dit een groot deel persoonlijke smaak zijn, maar in deze foto zie ik niets.

Je mag me in mijn volgende topic ook 'afbranden'' want er zullen er hier en daar nog wel wat volgen.

Ik mis hier kracht en expressie die het geheel 'goedmaken'
                En ik hoop op je begrip dat je snapt wat ik bedoel

Toch waardeer ik enorm dat iemand met zoveel capaciteiten dit soort beelden durft te tonen om te groeien.

Compli
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Aha mijn specialiteit lol. Nee, deze is echt té low. Het model kijkt richting schaduwzone waar de fotograaf staat, en daar zit de 'fout'.

Kijk, als je met deze lowkey techniek werkt, komt je enige lichtpool schuin voor te staan, tot bijna zijdelings. Als je als fotograaf dan pal voor staat, dan heeft het model een kwart cirkel om haar gezicht in te bewegen, gaande van recht voor zich (en dan heb je het artistieke 'half gezicht' tot helemaal 90 graden in profiel richting lichtbron, en dan heb je dus de mooie belichte low key opname in profiel.
                  De diepte van de schaduw hangt echter af van hoever je je als fotograaf naar links of naar rechts beweegt op je 'lijn' voor het model. Hoe meer weg van de lichtpool, hoe dieper de schaduwen. Het model heeft echter de neiging je met haar blik te volgen, ook als je je buiten die kwartcirkel begeeft. Gevolg is dat je minder dan een half gezicht mooi uitgelicht krijgt, zoals hier.

Ik geef bij dit soort fotografie mijn model altijd zeer duidelijke richtlijnen wat betreft de richting waarin ze moet kijken, ongeacht waarheen ik me beweeg.

Edit: heb voorbeelden van mijn 'parlé' gepost in nieuwe topic.
                  Last edited by Sylvie Huybrecht; 11 augustus 2008, 21:51. Reden: Toevoeging verwijzing naar vb
                  If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                  www.sylviehuybrecht.be

Comment

de foto heeft wel iets zo
                    toont veel en niet veel
                    nikon stuff

Comment

Working...
                    X