Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksportret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksportret

Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 50.00 mm (Canon EF 50mm f/1.8 MkII)
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F1.8
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/3

Shoot your opinion, or

Re: Huwelijksportret

ik zou deze licht inflitsen en zodanig de achtergrond een beetje donkerder maken, het muurtje is een beetje overbelicht terwijl ik het koppel 'in den donker' vind staan.

In elk geval is de jurk niet overbelicht, dat is in ieder geval mooi gelukt.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Waarom f1.8?? Daardoor mis je scherpte.

Naar mijn mening ook teveel ruimte boven.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

die muur links schreeuwt om aandacht omdat ze overbelicht is. Boven zoveel ruimte vind ik nog kunnen omdat je daar precies een kader krijgt met die bladeren. En dat natuurlijk kader loopt door links en rechts (zuil).

Comment

Geen topper hoor, scheelt veel aan !

- zwakke compo
          - witte muur naast de bruid is de aandachttrekker Nr 1, dan komt de lataarn die spontaan aan de bruidegom zijn hoofd vast klit en dan heb je de witte bloem nog boven zijn hoofd, allemaal zaken die aandacht vragen .
          - Slechte belichting, omdat het onderwerp (het bruidspaar) niet voldoende licht ontvangt, en eigelijk niet de aandacht krijgt die ze verdienen op een dag als dit. Inflitsen is dus de boodschap.
          - Waarom F1.8 om een mooie achtergrond te krijgen had je beter een langer brandpunt gekozen dan 50 mm, nu zit je met een slechts matig scherpe foto.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Geen topper hoor, scheelt veel aan !

- zwakke compo
            - witte muur naast de bruid is de aandachttrekker Nr 1, dan komt de lataarn die spontaan aan de bruidegom zijn hoofd vast klit en dan heb je de witte bloem nog boven zijn hoofd, allemaal zaken die aandacht vragen .
            - Slechte belichting, omdat het onderwerp (het bruidspaar) niet voldoende licht ontvangt, en eigelijk niet de aandacht krijgt die ze verdienen op een dag als dit. Inflitsen is dus de boodschap.
            - Waarom F1.8 om een mooie achtergrond te krijgen had je beter een langer brandpunt gekozen dan 50 mm, nu zit je met een slechts matig scherpe foto.

MVG, Jeff
            Ik volg. Next time langer brandpunt ipv te schieten op 1.8. Schieten op 1.8 kan leuk zijn maar in dit geval niet. Verlies aan scherpte in dit geval. Maar!!! Al doende leert men .... blijven oefenen is het motto!! Succes
            Digi-Steve

Comment

Jaja, het is opletten geblazen

Altijd kijken wat je mee neemt op de achtergrond, heldere partijen gaan in dit geval altijd overbelichten geraken, zeker als je onderwerp in de shaduw staat.
              Inflitsen had hier een oplossing geweest.
              Ik had gekozen om de foto niet te nemen, ik weet dat nu omdat ik hem al dikwijls wel genomen heb
              http://www.jeanpaulmontuori.com

Comment

Je hebt de verkeerde plaats gekozen om ze te fotograferen.
                enfin... Daar kan je niet veel meer aan doen.
                Waa rje wel nog iets kan aan doen is de copositie.
                Maak er een vierkante crop van en de foto zal al veel sterker worden.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Al doende leert men.
                  Volgende keer zal het al veel beter gaan.

Groetjes
                  http://users.telenet.be/wawhaypics
                  http://www.flickr.com/photos/wawhay/

Comment

Wat me aan deze foto het meeste stoort is de zeer matige bokeh. De achtergrond trekt op die manier zeer veel aandacht (al die schoteltjes). Ik dacht dat de 50 mm op dat gebied beter presteerde
                    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                      Wat me aan deze foto het meeste stoort is de zeer matige bokeh. De achtergrond trekt op die manier zeer veel aandacht (al die schoteltjes). Ik dacht dat de 50 mm op dat gebied beter presteerde
                      Da's inderdaad iets dat je met de "Fantastic Plastic" al eens gaat voor hebben. Persoonlijk blijf ik het een geweldig dingetje vinden voor zijn prijs.

Wat me wel opvalt, is de keuze voor deze lens, voor deze shoot. Ik gebruik de 1.8 al eens graag bij weinig licht, en voornamelijk voor portret foto's. Persoonlijk knijp ik mijn diafragma ook nooit dicht als ik deze lens gebruik (hell, voor de DOF gebruik ik 'm net zo graag). Voor deze shoot: (twee personen, buiten, genoeg licht...) lijkt het me handiger een bescheiden zoomlens te gebruiken (waarom zelfs geen kitlens?). Licht genoeg, minder onscherpte, en makkelijker + sneller te cadreren want je zit niet met een vast brandpunt waar je zelf voor zoom moet spelen (dichter/verder gaan staan).

Comment

good one
                        I was born and brought up in Iran, a beautiful country full of history.

k o m b i z z

Comment

Volg de meeste postings.

Vind de foto allesbehalve geslaagd.

Matige compo.
                          Veel details over het hoofd gezien (zoals oa die lantaarnpaal op hoofd van bruidegom)
                          Koppel is te donker tov de rest
                          Storend wit vlak die continu de aandacht trekt
                          En ik zie zelfs een lichte groenzweem op het kleed en zijn hemd... (neem maar eens het pipetje, zal allesbehalve wit zijn)

Dit kan beter...
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                          X