Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoolfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoolfotografie

    Enkele voorbeelden van schoolfoto's die we met ons team hebben gemaakt.
    Bij de ouders vielen ze alvast in de smaak, hoop dat ze jullie ook kunnen bekoren...





    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: Schoolfotografie

    Ze kunnen me zeker bekoren
    #2 heeft m'n voorkeur, scherpte en DOF zijn mooi gebruikt
    #1 zijn de gezichtjes wat te flets van kleur en te donker in contrast met de veel heldere achtergrond; alsook de 'storende' lichtinval links op het meisje
    #3 vind ik ook wat te donker, je verlies teveel detail in de donkere kleding

    Niettemin en zeker leuke herinneringsfoto's voor de ouders en geportreteerden
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Schoolfotografie

      toch een leuke reeks geworden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Schoolfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
        #2 heeft m'n voorkeur, scherpte en DOF zijn mooi gebruikt
        #1 zijn de gezichtjes wat te flets van kleur en te donker in contrast met de veel heldere achtergrond; alsook de 'storende' lichtinval links op het meisje
        #3 vind ik ook wat te donker, je verlies teveel detail in de donkere kleding
        Lichtomstandigheden waren niet optimaal en het moest vooral snel gaan.
        Om maar een voorbeeld te geven.

        Zoals nr.2 heb ik van alle kindjes (55 in totaal) twee portretten gemaakt.
        Eén in staand en één liggend formaat.
        Dus 110 foto's in totaal en dit moest gebeuren in een tijdspanne van minder dan 10 minuten... Kan je verzekeren dat dan het zweet in je schoenen staat.

        Voor de groepsfoto's hebben we op het laatste nippertje ook nog moeten switchen van locatie wegens het feit dat de zon ineens te voorschijn kwam en de oorspronkelijke locatie half zon, half schaduw was.

        Bedankt voor het leuke compliment (ook aan Bouk trouwens )
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: Schoolfotografie

          Je ziet ze wel eens slechter.
          Vind dit toch wel heel leuk hoor en ziet er netjes uit
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Schoolfotografie

            Foto's zijn kwalitatief niet slecht. Erg vind ik die uniformen, zijn kinderen daar geen individuen meer.
            Lijkt wel een 19 eeuws weeshuis.

            Comment


            • #7
              Re: Schoolfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Foto's zijn kwalitatief niet slecht. Erg vind ik die uniformen, zijn kinderen daar geen individuen meer.
              Lijkt wel een 19 eeuws weeshuis.
              Tjonge jonge, die discussie gaan we hier toch niet starten hé.
              Mijn dochter gaat dus volgens jou naar een 19de eeuws weeshuis
              So be it...
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Schoolfotografie

                Ik heb 5 jaar bij de grootste schoolfotograaf van het land gewerkt :-)
                En mijn opmerkingen zijn puur op basis van wat ik daar gezien en te horen gekregen heb.. En inderdaad de ergste commentaar komt meestal van de ouders / directie :-)

                de 3 meisjes -> kadrering is slecht maar ze staan er wel leuk op.
                meisje alleen -> haren in de ogen...
                groepsfoto -> groepsfoto's (klasfoto's zeker) waar iedereen rechtstaat en zeker wanneer ze iets met de handen moeten doen zijn altijd moeilijk of 8/10 komen er klachten van.. handen/vingers voor het gezicht, sommigen staan er niet helemaal op... ect...

                en dan heb je de uiteindelijke keuze.. een iets klassiekere "look" of een iets speelsere en misschien originelere "look".. dan hangt het van de ouders af he ;-)

                Nog een oude beroepsmisvorming.. ik wil niemand hier beledigen ofzo.. de kwaliteit ziet er in ieder geval goed uit..
                poof

                Comment


                • #9
                  Re: Schoolfotografie

                  Mochten de schoolfoto's van mijn kids er half zo goed uitzien als deze, dan waren ze eindelijk eens hun geld waard.
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoolfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                    Mochten de schoolfoto's van mijn kids er half zo goed uitzien als deze, dan waren ze eindelijk eens hun geld waard.
                    Dat is de spijker op de kop slagen ! Die schoolfotograaf bij ons bakt er totaal niets van, kan het zelf beter, maar ja, ik ben geen vriend van de directeur, dus de oude schoolfotograaf blijft maar knoeien ... wij kopen trouwens alleen de groepsfoto omdat dit een aandenken kan zijn voor de kinderen, de individuele foto's of samen met vriendinnetjes maak ik lekker zelf véél beter en stukken goedkoper (en dat vinden de ouders van de vriendjes en vriendinnetjes ook trouwens, geef hen de digitale file en dan drukken ze die zelf maar ergens af).

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoolfotografie

                      'k wil geen stok in't hoenderhok gooien hoor.
                      dus eerst maar zeggen dat de foto's méér dan deftig zijn!

                      maar, euh, kun je zomaar klasfoto's publiekelijk op het net gooien?
                      ik bedoel maar, mocht ik plots mijn dochter daartussen zien staan,
                      ik zou je een heel boze mail bezorgen.


                      maar dan had je eerder ook al een mail gekregen om je te feliciteren
                      met de professionele aanpak en het frisse resultaat van de shoot

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoolfotografie

                        Normaal gezien bij het begin van elk schooljaar tekenen de ouders een soort modelrelease waarmee de school dan de toestemming krijgt om foto's van de kinderen te maken ,(alle bij onze kids hun school toch).

                        Normaal staat er niet in dat de foto's specifiek voor op het net mogen dienen ,nu is dit weer een discussie dat op het oneindigen zal eindingen en dat is zekers mijn bedoeling niet .

                        Maar als ouder ben je toch wel dacht ik toch fier als je eens ergens een foto ziet opduiken binnen de grenzen van het fatsoen ,op een gerespecteerde website zoals BD ,nu dit is toch maar alleen een voorbeeld onder welke omstandigheden de foto's tot een mooie resultaat zijn gekomen door de fotograaf en de eeuwige wegtikkende tijd van ons leven .

                        En ikke als leek hobby fotograaf vindt de foto's

                        Met vriendelijke groeten ,

                        Ardesign


                        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        'k wil geen stok in't hoenderhok gooien hoor.
                        dus eerst maar zeggen dat de foto's méér dan deftig zijn!

                        maar, euh, kun je zomaar klasfoto's publiekelijk op het net gooien?
                        ik bedoel maar, mocht ik plots mijn dochter daartussen zien staan,
                        ik zou je een heel boze mail bezorgen.


                        maar dan had je eerder ook al een mail gekregen om je te feliciteren
                        met de professionele aanpak en het frisse resultaat van de shoot

                        mm
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schoolfotografie

                          Ik hou van de uniformen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schoolfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                            'k wil geen stok in't hoenderhok gooien hoor.
                            dus eerst maar zeggen dat de foto's méér dan deftig zijn!

                            maar, euh, kun je zomaar klasfoto's publiekelijk op het net gooien?
                            ik bedoel maar, mocht ik plots mijn dochter daartussen zien staan,
                            ik zou je een heel boze mail bezorgen.


                            maar dan had je eerder ook al een mail gekregen om je te feliciteren
                            met de professionele aanpak en het frisse resultaat van de shoot

                            mm
                            zo lang er geen reacties op komen van ouders of voogd, is er niets aan de hand hoor.
                            mocht er toch een ouder of voogd problemen maken, gewoon het gezichtje afplakken, maar dan krijg je meer problemen met het afgeplakte kind tegenover haar mede klasgenootjes.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schoolfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              zo lang er geen reacties op komen van ouders of voogd, is er niets aan de hand hoor.
                              zoiets als "als de politie het niet ziet mag je door 't rood rijden" bedoel je?

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X